Lifestyle, Tipy / 28. október 2016 / 3 minúty ČÍTANIA

Aby vás zima neprekvapila!

Zimné pneumatiky nie sú iba do snehu, ale aj do zimy! Preto sa tak volajú :) Nezabudnite si ich včas obuť na váš Volkswagen!

Blíži sa zimné obdobie a teda aj panika v pneuservisoch. Mnoho ľudí si totiž zimné prezúvanie necháva na poslednú chvíľu - často dokonca čakajú na prvý sneh. Potom sa čudujú, že pneuservisy už nemajú voľné termíny.

Každopádne, prezúvanie na zimné gumy nie je iba šikana autorít a má svoj význam. Je to dookola obohratá pesnička, ktorá si však zaslúži svoje repete, pretože nie každý ju vie naspamäť: zimné pneumatiky nie sú iba do snehu, ale lepšie fungujú aj v chladnom počasí. Bežne udávaná hranica je ľahko zapamätateľné magické číslo: 7 stupňov Celzia.

Winter-Tyres_1

Pod touto hranicou totiž začína "letná zmes" tuhnúť a strácať svoje vlastnosti. Na suchom povrchu majú niektoré letné pneumatiky lepšiu brzdnú dráhu, než zimné (často však musia byť zahriate, aby sa im to podarilo), lenže v zime je asfalt oveľa častejšie mokrý, než suchý. A tam sa situácia obracia. Keď si budete kupovať zimné pneumatiky, dbajte najmä na ich dobré parametre na mokrej vozovke. Ak nebývate niekde v lese, tak práve na mokrom asfalte strávite počas zimy najviac času. Na snehu to bude, paradoxne, najmenej.

Práve na snehu a ľade sa však výhody zimných pneumatík prejavia najviac. Už keby sme sa aj vykašľali na fakt, že s letnými sa na snehu niekedy ani nepohnete, oveľa závažnejšie je, že nezabrzdíte. A viete, ako to chodí: zrýchľujete, keď chcete niekam ísť. Ak sa tam nedostanete, svet sa nezrúti. Lenže brzdíte, keď sa chcete niečomu vyhnúť alebo keď nechcete nabúrať. A keď nezabrzdíte, hrozia zranenia, škody na vašom Volkswagene a na všetko naokolo, čo ste potriafali.

Zimné pneumatiky fungujú najlepšie, keď má ich dezén viac, ako 4 mm. Pod touto hranicou veľmi výrazne klesajú ich schopnosti - najmä trakcia a schopnosť brzdiť na snehu. Zimné pneumatiky pritom nestačí montovať len na poháňanú nápravu. Možno sa s nimi rozbehnete rovnako dobre, ako keby ste ich mali na všetkých kolesách, ale horšie je to pri brzdení. A úplná katastrofa v zákrutách. Keď má jedna náprava väčšiu priľnavosť, ako druhá, hrozí v každej zákrute šmyk.

Celoročné pneumatiky sa čoraz viac derú do popredia, ale skutočnosť je taká, že väčšinou nie sú dobré ani v jednom, ani v druhom. Zatiaľ ich neodporúčame.

Najdôležitejšia informácia však je, že vodiči s pohonom 4Motion alebo iným systémom 4x4 nie sú pred zimou imúnni a taktiež potrebujú zimné pneumatiky!!! So štvorkolkou sa možno rýchlejšie rozbehnete, ale to je všetko. V zákrutách a pri brzdení sme si všetci rovní, pričom "štvorkolkári" so sebou často nesú vyššiu hmotnosť, ktorá ich bude ťahať von zo zákrut. Preto platí pravidlo: Na snehu opatrne!

Ideálne je nájsť si nejakú legálnu voľnú plochu, kde si možnosti a schopnosti auta vyskúšate a trochu sa pošmýkate. Je lepšie si to natrénovať nanečisto, než trénovať pri ozajstnom vyhýbacom manévri. Škola šmyku je tiež super vec, ktorú odporúčame.

Krátke zhrnutie ohľadom zimných pneumatík nájdete na tomto linku.

Volkswagen Golf R

Nezanedbajte ani prípravu auta na zimu - brzdy, akumulátor, žeraviace sviečky, filtre... To všetko dostáva v zime zabrať. Preto odporúčame využiť jesennú/zimnú servisnú akciu Volkswagenu, kde vám za 9 Eur skontrolujú auto, plus dostanete zľavu 20% na vybrané diely a 10% na servisné práce pri ich montáži či výmene. Viac info nájdete tu.

Keď budete kompletne pripravení, nezostáva vám nič iné, len sa na zimu tešiť a následne si ju s vaším Volkswagenom poriadne užiť!

Súvisiace články

Tipy

Sú v zime lepšie menšie a užšie kolesá?

Technológie, Tipy

Hmlovky – áno, alebo nie? A ak, tak kedy?

Lifestyle, Tipy

Je váš Volkswagen pripravený na zimu?

Súvisiace články

Tipy

Sú v zime lepšie menšie a užšie kolesá?

Technológie, Tipy

Hmlovky – áno, alebo nie? A ak, tak kedy?

Lifestyle, Tipy

Je váš Volkswagen pripravený na zimu?