Štúdie a koncepty / 28. apríl 2015 / 3 minúty ČÍTANIA

Druhý život štúdií - 1.diel

Chcete mať prehľad o tom, čo sa deje s konceptmi, ktoré Volkswagene vymyslí, skonštruuje a predstaví verejnosti? Tak nás sledujte...

Každý významný automobilový výrobca okrem nových sériových modelov na veľkých medzinárodných autosalónoch prezentuje aj "Concept Cars" – funkčné štúdie, ktoré zhmotňujú nejakú ideu koncepcie či dizajnu alebo prezentujú nový druh pohonu. Niektoré zostávajú iba v štádiu prototypov, iné pomerne verne naznačujú budúce sériové modely. Pozrime si pár príkladov z kuchyne Volkswagen od roku 2000 po rok 2005, v druhom dieli vám predstavíme koncepty z roku 2005 po rok 2009 a v dieli treťom sa pozrieme na koncepty súčasnosti :).

AAC (2000)

Štúdiu veľkého pikapu s dvojitou kabínou AAC (Advanced Activity Concept) predstavil Volkswagen na autosalóne v Detroite. Všetky kolesá vozidla dlhého 5,26 m poháňal dovtedy nevídaný turbodiesel V10 TDI s objemom 5,0 litra a výkonom 233 kW (313 k) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Podvozok s pneumatickým pružením umožňoval zväčšiť svetlú výšku až na 39 cm. O 2,5 roka mal premiéru nápadne podobný sériový Touareg prvej generácie s päťdverovou karosériou – aj s motorom V10 5.0 TDI. Určite to nebola náhoda ;)

Volkswagen AAC (2000)

Microbus (2001)

Máloktorá štúdia tak oslovila fanúšikov značky Volkswagen ako veľký van s retrodizajnom, pripomínajúcim Transporter prvej generácie z roku 1950. Navrhlo ju dizajnové štúdio Volkswagen v Kalifornii pre americký trh. Vozidlo dlhé 4,77 m poháňal benzínový motor V6 3.2 s výkonom 170 kW (231 k). Výsledky prieskumu trhu a výrobno-ekonomické dôvody spôsobili, že sa nikdy nedostala do sériovej výroby.

Volkswagen Microbus (2001)

Concept R (2003)

Dvojmiestny roadster dlhý 4,16 m s motorom pred zadnou nápravou, predstavený na frankfurtskom autosalóne, mohol priniesť svieži vietor a veľa emócií do modelového programu značky. Motor V6 s výkonom 195 kW (265 k) poháňal zadné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG. Akcelerácia z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť 250 km/h konkurovali Porsche Boxster. Predpokladané malé výrobné počty a absencia sesterského modelu v programe iných značiek koncernu neumožnili potrebnú rentabilitu, a tak bol tento zaujímavý projekt odložený ad acta.

Volkswagen Concept R (2003)

Concept C (2004)

Dvojdverová štúdia kupé – kabriolet so skladacou pevnou strechou dlhá 4,41 m s pohonom predných kolies prekvapila verejnosť, zvyknutú na kabriolety Golf s plátennou strechou. Najdôležitejším prvkom štúdie bola inovatívna trojdielna strecha z kombinácie kovu a skla, ktorá sa elektrohydraulicky skladala do batožinového priestoru. Už o 1,5 roka mal premiéru sériový model Eos s rovnakou strechou, ktorý sa vyrába doteraz a v období do roku 2011 úplne nahradil tradičný Golf Cabriolet.

Volkswagen Concept C (2004)

Eco Racer (2005)

Na autosalóne v Tokiu mala premiéru štúdia malého dvojmiestneho roadstera s motorom pred zadnou nápravou. Vďaka karosérii z uhlíkového kompozitu dlhej 3,77 m mala hmotnosť iba 850 kg, čo pri výkone motora 1.5 TDI 100 kW (136 k) umožnilo dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Pri tom priemerná spotreba bola iba 3,4 l/100 km. Zmyslom štúdie bolo demonštrovať kombináciu športového charakteru a úspornosti dosiahnutú využitím nových materiálov.

Volkswagen Eco Racer (2005)

Podľa nás sa Eco Racer mohol dostať do výroby. Ktorý z konceptov sa pozdáva najviac vám?

Súvisiace články

Štúdie a koncepty

Druhý život štúdií - 2.diel

Štúdie a koncepty

Druhý život štúdií - 2.diel

Štúdie a koncepty

Z hry do reality: Volkswagen GTI ROADSTER

Súvisiace články

Štúdie a koncepty

Druhý život štúdií - 2.diel

Štúdie a koncepty

Druhý život štúdií - 2.diel

Štúdie a koncepty

Z hry do reality: Volkswagen GTI ROADSTER