Testy, Polo / 29. október 2017 / 6 minút ČÍTANIA

Exkluzívny test: Volkswagen Polo

Na medzinárodných cestách sa veľa áut ukáže v dobrom svetle. Až na Slovensku podstúpia ich podvozky skutočný test. Ako u nás obstál nový Volkswagen Polo?

Berlínska premiéra nového Pola sa niesla v znamení veľkých sľubov. Híkali sme nad jeho papierovými rozmermi, ktoré väčšinou prekonávajú Golf IV. generácie a rovnako prekvapení sme zostali, keď sme po usadnutí doň zistili, že je to naozaj použiteľné rodinné auto. Nádherný interiér s novou architektúrou a druhou generáciou digitálneho prístrojového štítu Active Info Display v nás zanechal rovnako pozitívne dojmy.

Nasledovali prvé testovacie jazdy v Hanoveri, kde nás Polo posadilo na zadok tým, ako výborne jazdilo. Na to, že je to druhý najmenší model Volkswagenu, boli jeho jazdné vlastnosti na takej vysokej úrovni, že by sa za ne nemuseli hanbiť ani autá patriace o triedu vyššie. V Hanoveri sme mali prístup k tomu najlepšiemu, čo Polo ponúka. Kompletne vybavené autá s LED svetlami, Active Info Displayom a adaptívnym podvozkom nám ukázali, ako veľmi sa dá Polo vyšperkovať. Malé autá totiž čím ďalej, tým viac kupujú aj majetní ľudia, ktorí nechcú svoje veľké a drahé SUV vyťahovať na každú návštevu mesta a trápiť sa s úzkymi uličkami a malými parkovacími boxami. Nechcú sa však vzdať komfortných funkcii a bezpečnostných systémov, na ktoré sú už zvyknutí. Volkswagen Polo pre nich teda ponúka to najlepšie z oboch svetov.

 

My sa v našom teste pozrieme na Volkswagen Polo v trochu dostupnejšej konfigurácii, aj keď vo výbavovom stupni Highline. Polo je totiž jeden z najdostupnejších rodinne využiteľných Volkswagenov, pretože jeho cena je nastavená nižšie, než v prípade modelu Golf a predsa poskytuje nadpriemernú úžitkovú hodnotu vrátane komfortných prvkov či kompletnej bezpečnostnej výbavy a asistenčných systémov vrátane autonómneho brzdenia v prípade hroziacej kolízie (Front Assist, City Safety). Pre mnohých ľudí tak môže byť Polo vstupenkou do sveta Volkswagen.

Na test sme si teda vzali krásny oranžový exemplár na 16-palcových kolesách, s klasickými pasívnymi tlmičmi a halogénovými svetlami (mimochodom, svietia dobre). Taktiež prístrojový štít tvorili klasické budíky s jednofarebným grafickým displejom medzi nimi. Nový Active Info Display si necháme na neskôr. Na pohon nášho auta slúži slabší z preplňovaných benzínových trojvalcov s výkonom 70 kW (95 koní) a krútiacim momentom 175 Nm, ktorý je spriahnutý so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. O našu bezpečnosť dbali asistenčné systémy a o pohodu na diaľnici sa staral adaptívny tempomat, ktorý je v tejto triede naozaj vzácnosť! Takto nakonfigurovaný Volkswagen Polo predstavuje výborný kompromis medzi bezpečnosťou, komfortom a cenou.

   

Takže aké vlastne je? Jednou vetou: lepšie, než by ste na základe jeho veľkosti a triedy predpokladali. Už len usadnutie do dostatočne veľkých a dobre tvarovaných sedadiel v nás vyvolalo dobrý pocit. Prístroje, ktoré sú dizajnovo prepojené s veľkým displejom infotainmentu, krásne obklopujú vodiča a navodzujú dojem, ako keby sedel v kokpite lietadla. Všetky dôležité miesta sú obložené kvalitnými materiálmi, pričom na volante, voliči prevodovky a páke ručnej brzdy nesmie chýbať príjemná koža. Sedadlá aj volant majú široký rozsah nastavenia, takže sa sem usadí aj vysoký pretekár, čo má rád sedadlo nízko a volant blízko seba, ale aj drobná slečna, ktorá preferuje vyšší posed. Rovnako prekvapujúci je priestor na zadných sedadlách a príjemný posed na nich. Vôbec tu nie je plochá lavica len na núdzové využitie. Aj dospelý človek by tu vydržal sedieť počas dlhšej cesty. K celkovej pohode na palube prispieva aj ergonomicky skvelo navrhnutý interiér. Vyššie umiestnenie dispeja infotainmentu sprostredkuje jeho lepšiu čitateľnosť. Vodič ho má bližšie k zornému poľu a nemusí tak výrazne sklopiť zrak, aby naň videl. Napriek lesklému povrchu je displej dobre čitateľný, pretože má jemné rozlíšenie, vysoký kontrast a dostatočné podsvietenie. Mimochodom, interiér Pola je v noci efektne a elegantne podsvietený jemným ambientným osvetlením, čo mu dodáva punc exkluzivity a zároveň uľahčuje orientáciu v aute. Tenké LED pásiky sa tiahnu popod dekor palubnej dosky a zasahujú až do dverí. Popri veľkom vnútornom priestore zostalo zázračne aj miesto na batožinový priestor. Ten má objem až 351 litrov. To už je reálne využiteľná hodnota. Vďaka pravidelnému a kubickému tvaru ho ľahko naplníte až do posledného litra a ak by sa vám málilo, zadné sedadlá sa dajú jednoducho sklopiť do roviny, čomu napomáha aj variabilné dno kufra.

Štart trojvalcového motora prebieha rýchlo a ticho. Odhlučnenie a potlačenie vibrácii je porovnateľné s väčším a drahším Golfom. Polo sa rozbieha hladko, prevodovka DSG radí tak, že to sotva postrehnete. Otáčky motora drží síce miestami nižšie, než je to motoru milé, ale v prípade potreby je schopná bleskurýchle podradiť. Napriek malému objemu motora (iba 1,0 litra) je Polo až prekvapivo agilné. Neváži totiž veľa a 175 Nm je krútiaci moment, aký bežne nedosahujú ani atmosférické 1,8-litrové motory. Jeho pružné zrýchlenie teda stačí na pohodlné predbiehanie. Na (nemeckej) diaľnici nie je problém držať ustálené tempo 170 km/h a vďaka dlhej sedmičke človek nemá pocit, že by sa auto trápilo. Pri pokojnej jazde pritom nie je problém jazdiť za menej, než 5 l/100 km, bez toho, aby sa človek nejako extra snažil.

 

Hádam najväčšou devízou Pola je však jeho podvozok. Ten je vynikajúci, aj keď nie je vybavený adaptívnymi tlmičmi. Volkswagen Polo je príjemne mäkký, krásne filtruje nerovnosti a neprenáša rázy do karosérie. Zároveň je však príkladne stabilný, prekvapivo odolný voči bočnému vetru a dokáže naozaj krásne vymetať zákruty. Inžinierom sa opäť podarilo spojiť protikladné požiadavky do harmonického celku. V meste je s Polom radosť jazdiť vďaka jeho pohodlnému a dobre odhlučnenému podvozku, ale keď vás náhodou chytí športová nálada, smelo Polo popreháňajte po kľukatých cestách. Ukáže vám svoju hravú stránku, avšak vždy si zachová priateľský a predvídateľný charakter. Už teraz sme zvedaví, ako bude jazdiť verzia s motorom 1,5 TSI EVO, alebo dokonca GTI.

Volkswagen Polo nás veľmi milo prekvapil. Je to kompaktné auto za dostupnú cenu, ktoré ponúka dostatok každodennej praktickosti, kombinuje ho s bohatou komfortnou aj bezpečnostnou výbavou, má pekný mladistvý dizajn, ktorý si môžete prispôsobiť podľa svojej chuti, ale zároveň je dospelé a vyzreté v oblasti komfortu a odhlučnenia. Ak nám neveríte, choďte si ho vyskúšať a presvedčte sa sami na vlastnej koži.

Volkswagen Polo Highline 043
Volkswagen Polo Highline 041
Volkswagen Polo Highline 040
Volkswagen Polo Highline 035
Volkswagen Polo Highline 024
Volkswagen Polo Highline 023
Volkswagen Polo Highline 039
Volkswagen Polo Highline 038
Volkswagen Polo Highline 037
Volkswagen Polo Highline 033
Volkswagen Polo Highline 032
Volkswagen Polo Highline 031
Volkswagen Polo Highline 029
Volkswagen Polo Highline 028
Volkswagen Polo Highline 025
Volkswagen Polo Highline 021
Volkswagen Polo Highline 006
Volkswagen Polo Highline 022
Volkswagen Polo Highline 020
Volkswagen Polo Highline 014
Volkswagen Polo Highline 012
Volkswagen Polo Highline 015
Volkswagen Polo Highline 011
Volkswagen Polo Highline 010
Volkswagen Polo Highline 019
Volkswagen Polo Highline 018
Volkswagen Polo Highline 017
Volkswagen Polo Highline 016
Volkswagen Polo Highline 013
Volkswagen Polo Highline 009
Volkswagen Polo Highline 008
Volkswagen Polo Highline 001
Volkswagen Polo Highline 003
Volkswagen Polo Highline 002

Súvisiace články

Testy, Tiguan

Exkluzívny test: Volkswagen Tiguan Allspace

Novinky, Testy, Polo

Prvá jazda: Nový Volkswagen Polo

Testy, Arteon, Verzie R

Exkluzívny test: Volkswagen Arteon 2,0 BiTDI R-Line

Súvisiace články

Testy, Tiguan

Exkluzívny test: Volkswagen Tiguan Allspace

Novinky, Testy, Polo

Prvá jazda: Nový Volkswagen Polo

Testy, Arteon, Verzie R

Exkluzívny test: Volkswagen Arteon 2,0 BiTDI R-Line