Novinky / 25. september 2023 / 5 minút ČÍTANIA

Poznáte príbeh za novým modelom WALKSWAGEN?

Na začiatku vývoja každého nového modelu je nutné odpovedať na otázku, že pre koho je určený? Existuje dosť veľká cieľová skupina, pre ktorú bude model prínosný a pre nás tým pádom profitabilný? Pri novom modely Walkswagen sme však čelili úplne inej výzve.  

Nový model totiž vznikol k tohtoročnému podujatiu Európskeho týždňa mobility. Známej informačnej kampane, ktorej ciele a komunikácia stoja v dokonalom protiklade k cieľom automobilových značiek. Ľudí totiž vyháňa z áut do mestskej hromadnej dopravy, na bicykle, kolebežky či k pešej, teda, tej najekologickejšej forme prepravy.

Európsky týždeň mobility

Nový model sme launchli pri príležitosti Európskeho týždňa mobility, aby sme využili momentum záujmu ľudí o alternatívne spôsoby dopravy. Prečo je dôležité, aby sme ich kombinovali?  

  • Zo všetkých ciest do práce je 16,3 % kratších ako 5 km. Zvoľte počas Európskeho týždňa mobility alternatívny spôsob dopravy, prezujte sa do nového modelu Walkswagen a auto nechajte doma. 
  • Až 30 % premávky tvoria autá, ktoré hľadajú parkovacie miesto. S novým modelom Walkswagen zaparkujete kdekoľvek. 
  • Máme 4. najvyššie emicie z nových áut v Európskej únii. Presúvaním sa v novom modeli Walkswagen produkujete nulové emisie. Pre porovnanie, v roku 2021 boli priemerné emisie z nových modelov áut 139,2 gramu CO2 / km a medziročne sa zvýšili o 14,3 %. 

Môžeme, ako výrobca áut, povedať ľudom, aby z nich vystúpili a išli radšej peši, presadli do MHD, alebo na bicykel?  

Jasné, že môžeme. Lebo...

Odpoveď sme našli priamo v našej značke. Volkswagen sa zaviazal stať sa do roku 2050 uhlíkovo neutrálnym. Vieme, že mobilita sa mení a ľudia vyhľadávajú čoraz častejšie alternatívne spôsoby. Aj to je spôsob, ako znížiť záťaž na životné prostredie a naše ulice.  

Práve preto je možné, aby automobilová značka, namiesto nového modelu auta, priniesla nový model tenisiek na chodenie. 

Ako značka, ktorá vyrába autá na Slovensku sme sa rozhodli spojiť s domácou značkou Novesta. Ich tenisky sú ručne vyrábané v Partizánskom, historickom domove obuvníckej výroby na Slovensku a sú vyrobené z vegánskych materiálov, čo spĺňalo našu predstavu o vytvorení ekologické modelu. 

Ikonický model Novesta Star Master sme spoločne pretvorili na symbol udržateľnej mobility. V klasickej baťovskej dielni, ktorej história siaha do 30. rokov minulého storočia sa zlaté slovenské ručičky pustili do poctivej ručnej práce. 

Nový pohľad na mobilitu

Vznikol tak lokálny nový model Walkswagen, ako symbol skutočného pokroku k udržateľnej mobilite a svoj debut zažil práve počas už spomínaného Európskeho týždňa mobility. "Zákazníkov" zaujal svojimi prednosťami, ktorými sa dokáže vyrovnať, či dokonca predčí aj tie najmodernejšie automobilové modely.

Ponúka napríklad bezkľúčový systém už v základnej výbave a tichosťou chodu predčí dokonca aj najmodernejšie elektrické modely Volkswagen rodiny ID. Debut počas Európskeho týždňa mobility ukázal veľký záujem verejnosti, čo sa prejavilo na úspešnej kampani s vysokou mierou zapojenia publika nielen na sociálnych stieťach ale aj v uliciach slovenských miest.

Hon na Walkswagenky

V interaktívnej kampani na Instagrame sme ľudí na Slovensku vyzývali k sledovaniu profilu @volkswagen_slovensko, vďaka čomu mohli počas Európskeho týždňa mobility obdržať pár Walkswageniek pri osobnom stretnutí s našim tímom. Naša cesta začala v Trenčíne, pokračovala do Žiliny, Popradu, Banskej Bystrice a skončila v priestoroch obchodného centra Eurovea.

V rámci kampane bolo miesto stretnutia oznamované len jednu hodinu vopred a počty dostupných Walkswageniek klesasloi rapídnym tempom v každom jednom meste. Ľudia sa odtrhli od svojich každodenných povinností a našli si čas na zapojenie sa do našej kampane.

Zástupy ľudí v Poprade, Banskej Bystrici a nakoniec v Eurovei absolútne vyčerpali dostupné zásoby Walkswageniek a tak sa mohla začať druhá fáza kampane. Ľudia nasadli "do" našich nových modelov a odštartovali Európsky týždeň mobility ako sa patrí.

Pohľad do čísel utvára obraz

Dodatočnou motiváciou pre zapojenie sa do kampane Walkswagen predstavovala aj hlavná cena súťaže, ktorou bola výhra elektromobilu Volkswagen ID.4 na jeden celý mesiac. Stačilo sa zapojiť do komunity Walkswagen vo fitness aplikácii STRAVA a súťažiaci s najvyšším počtom krokov sa mohol stať víťazom. Čísla, ktoré dokázali naši fanúšikovia vygenerovať počas Európskeho týždňa mobility sú lepšie, než sme si mohli priať.

Walkswagenky sú rozdané, KROKy nachodené. Do nášho STRAVA klubu sa zapojilo (v čase uverejnenia) 291 ľudí. Nachodili sme spolu 4 925 km, čo predstavuje približne 6 291 000 krokov. Tento počet však každým dňom rastie, šetrí CO2, ovzdušie v mestách a predlžuje zámer Európskeho týždňa mobility ďaleko za jeho dátum trvania.

Sledujte príbeh nášho modelu WALKSWAGEN na našich sociálnych sieťach, pretože sa ešte ani zďaleka nekončí.