Tentokrát sa vám hlásime z Berlína, kde bol pred chvíľou prvýkrát odhalený nový Volkswagen Polo. Počas tejto svetovej premiéry sme sa o ňom dozvedeli všetky najpodstatnejšie informácie!

A je to vonku! Nové Polo je oficiálne odhalené! Aj keď má neľahkú úlohu, naviazať na jeden z najúspešnejších modelov vo svojej triede (dokopy sa predalo vyše 14 miliónov kusov modelu Polo), vyzerá to tak že je plne pripravené sa jej zodpovedne zhostiť. Má na to všetky predpoklady, či už po dizajnovej, priestorovej alebo technologickej stránke.

My sme ho videli naživo a musíme konštatovať, že vyzerá parádne! Dizajnérom sa podarilo zachovať jeho identitu, ale zároveň ho posunúť o ligu vyššie. Má výrazné línie a zaujímavý bočný prelis, ktorý mu dodáva dynamickejší výraz. Pri správnom svetle to vytvára veľmi zaujímavý efekt. Najmä s R-Line paketom je nové Polo veľmi sexi.

Najväčšia bomba je však jeho interiér. Ten sa nepodobá na nič, čo by ste kedy vo Volkswagene videli. Novinkou je výrazné horizontálne členenie, ktoré mu dodáva vizuálnu šírku (nie že by mu nechýbala tá fyzická 🙂 ), ale najmä uľahčuje čítanie jeho prístrojov a navigácie. Celkom nová generácia Active Info Display  je teraz prakticky v jednej rovine s hlavnou obrazovkou. Vodič má teda všetko pekne v zornom uhle. Zastavme sa ešte pri spomínanom Active Info Display. Ten má kompletne prepracovanú grafiku a zjednodušené prepínanie medzi jednotlivými náhľadmi. Vodič má teraz oveľa viac možností zobrazenia, taže si môže vybrať, či chce mať pred sebou dominantné budíky, alebo radšej mapu, či palubný počítač.

 

 

Interiér celkovo pôsobí mimoriadne kvalitne a dobrý dojem z neho umocňuje fakt, že si ho môžete prispôsobiť podľa vlastných predstáv. Videli sme všetky farby, dekory, obklady a čalúnenia pokope a výber je fakt pestrý. Nové Polo bude radosť si konfigurovať! Viac o dostupných farbách však neskôr. Poďme sa zatiaľ pozrieť, čo presne sa skrýva za naleštenou karosériou.

Nové Polo bude patriť medzi najväčšie autá v segmente. Je dlhšie a širšie, ale o trochu nižšie, aby pôsobilo športovejšie. Najväčší skok prekonal jeho rázvor – narástol takmer o 10 centimetrov! Objem batožinového priestoru vzrástol z 280 na slušných 351 litrov. Pre ilustráciu: nový Volkswagen Polo je okrem celkovej dĺžky vo všetkých ostatných parametroch väčší, než Volkswagen Golf IV. generácie! Špeciálne upravená platforma MQB A0 pre kompaktné vozidlá umožňuje Polu dosiahnuť nízku hmotnosť, vysoký pevnosť a bezpečnosť a zároveň výborné využitie vnútorného priestoru.

 

 

Najväčšou novinkou v tejto triede je však rozsiahla moderná výbava a asistenčné systémy. Polo sa môže popýšiť Full LED svetlami, klimatizáciou Air Care s filtrom alergénov, bezdrôtovým nabíjaním smartfónov a aj veľkou  panoramatickou strechou. K dispozícii je dokonca aj podvozok Sport Select s aktívnymi tlmičmi. Asistenčné systémy, ktoré boli kedysi vyhradené pre Golf, či dokonca Passat, si ponovom môžete objednať aj do modelu Volkswagen Polo. Prednárazový systém s monitorovaním chodcov a automatickým brzdením sú už samozrejmosť, avšak Polo si môžete objednať aj s adaptívnym tempomatom ACC! Ten podporuje aj funkciu Stop&Go (ak je auto vybavené prevodovkou DSG). To je v tejto triede naozaj nevídané. K dispozícii je aj monitorovanie mŕtveho uhla a asistent manévrovania, ktorý pri parkovacích manévroch v rýchlosti do 10 km/h automaticky zabrzdí, ak by hrozilo, že majiteľ nacúva do stĺpika či inej prekážky, ktorú si možno nevšimol. K dispozícii je aj Park Assist, ktorý pomáha menej zdatným (alebo len lenivým 🙂 ) vodičom so zaparkovaním a vyparkovaním auta aj z tesných parkovacích miest. Čerešnička na torte: do Pola vstúpite a aj ho naštartujete bez toho, aby ste museli vyťahovať kľúčik z vrecka 😉 .

Svoju premiéru má v Pole aj spomínaný nový Active Info Display druhej generácie. Veru, v žiadnom inom modeli skupiny Volkswagen Group ho nenájdete. Je integrovaný do celkom nového prostredia, ktoré inžinieri vyvinuli v snahe presunúť všetky displeje čo najvyššie do zorného poľa vodiča a zároveň dosiahnuť nový, čistejší dizajn interiéru. Musíme povedať, že sa im to podarilo! Nový displej má navyše rozšírenú funkcionalitu, novú grafiku a je viac prepojený s hlavným displejom navigácie, ktorý môže mať teraz uhlopriečku až 8 palcov. Funkcie prístrojového panela a obrazovky infotainmentu sa tak pomaly zlievajú do jednej úrovne. Tak, ako sme spomínali vyššie, všetko je umiestnené v jednej horizontálnej línii, pričom výduchy ventilácie sa teraz nachádzajú pod displejom. Vyzerá to perfektne a navyše je to aj funkčné.

Svoje Polo si môžete upraviť podľa svojej chuti. Máte na to k dispozícii tri stupne výbav (klasika Trendline, Comfortline a Highline), plus dve špeciálne verzie: Polo Beats s 300-wattovým audiosystémom od Beats Audio, a Polo GTI. Áno, už od začiatku je vám k dispozícii potvorka s červeným pásikom cez masku chladiča. Tento krát ju bude poháňať motor 2,0 TSI s výkonom 200 koní! Na karosériu si môžete zvoliť jeden zo 14-tich dostupných odtieňov laku, k tomu si vybrať jeden spomedzi 12-tich druhov diskov kolies a farbami poštekliť aj interiér – tu máte k dispozícii 13 rôznych dekorov palubnej dosky, dva rôzne obklady interiéru a jedenásť odlišných poťahov sedadiel. K tomu všetkému sú k dispozícii ešte balíky R-Line, Black a Style. Ak si z tohto niekto nevyberie, tak už fakt nevieme 😀 .

Ešte taký malý detail – motorizácie! Aj tu prichádza Volkswagen Polo s prvotinou. Bude totiž dostupný aj s motorom na zemný plyn – konkrétne sa jedná o pohonnú jednotku 1,0 TGI s výkonom 66 kW/90 koní. Základnou motorizáciou bude atmosférický trojvalec 1,0 MPI s výkonom 48 kW/65 koní. K dispozícii je aj jeho silnejšia varianta s výkonom 55 kW/75 koní. O stupeň vyššie sú preplňované motory 1,0 TSI s výkonom 70 kW/95 koní, resp. 85 kW/115 koní. Dostávame sa do horúcejšej zóny. Nové Polo bude totiž k dispozícii aj s novým preplňovaným štvorvalcom 1,5 TSI s výkonom 110 kW/150 koní. Ten musí z malého mestského autíčka spraviť poriadnu raketu! Nie však takú, akou je Polo GTI. Len si zopakujme, že to bude používať dvojliter 2,0 TSI naladený na 147 kW/200 koní! Potešíme aj zástancov dieselových motorov. Polo bude dostupné aj s extrémne úsporným motorom 1,6 TDI, naladeným na 59 kW/80 koní alebo 70 kW/95 koní. Dodajme, že od výkonu 70 kW (vrátane) sú všetky verzie dostupné aj s novou, 7-stupňovou prevodovkou DSG.

 

Nové Polo nasadilo latku pre konkurenciu extrémne vysoko a sme hrdí, že patrí do našej stajne. Najmä dizajn interiéru bude ťažké tromfnúť.

 

A teraz nám napíšte, aké Polo by ste si vybrali vy! Čo sa vám na ňom najviac páči a čo by ste radi zmenili?

 

Nezabudnite sa pokochať obrázkami v našej fotogalérii 🙂 .