Ako prví vám prinášame dojmy z modelu T-Roc na domácej pôde. A sú veľmi pozitívne. Volkswagen T-Roc má totiž charakter, je pekný a s motorom 2,0 TSI je s ním aj kopec zábavy!

Test začneme trochu netradične. Na trhu totiž nie je veľa malých SUV tejto kategórie, ktoré by sa predávali s takým výkonným motorom, navyše spojeným s perfektným podvozkom a riadením (jedná sa o dynamické riadenie, pochádza z Golfu GTI). Výsledná kombinácia 2,0 TSI 140 kW + 4Motion + DSG vám totiž vie dať toto:

Áno, Volkswagen T-Roc má funkciu Launch Control! S jej pomocou dokáže vyšprintovať na stovku len za 7,2 sekundy. Najpôsobivejší je však odpich z miesta, ktorý je vďaka trakcii, ktorú poskytuje systém 4Motion, doslova brutálny. Tie červené brzdové strmene na aute nie sú len tak 🙂 . Motor má kopec sily v takmer akýchkoľvek otáčkach, ale svoje najlepšie divadlo predvádza medzi 3 000 – 5 500 otáčkami, pričom citeľne sa „nadýchne“ už pri 2 000 otáčkach. V oblasti spotreby má dve tváre: dá sa s ním jazdiť úsporne, teda aj pod 7 l/100 kilometrov, ale treba si strážiť pravú nohu. Neznamená, že musíte byť brzdou premávky, ale keď od motora vyžadujete výkon, „cucne“ si svoje. My sme nakoniec mali priemernú spotrebu na úrovni 8,2 l/100 km, ale to preto, lebo sme veľmi radi využívali dynamický charakter T-Rocu. Pokušenie bolo príliš veľké.

 

Predstavenie

Ešte pred jazdou si poďme najprv bližšie predstaviť testovaný kus. Ako sme už spomínali, pod kapotou je benzínový turbo štvorvalec s výkonom 140 kW (190 koní) spriahnutý s novou, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies 4 Motion. Zo zaujímavej výbavy chýbal nášmu autu hádam iba adaptívny podvozok, parkovacia kamera a dvojfarebné lakovanie. Inak sme mali k dispozícii všetko: najväčší displej navigácie, adaptívny tempomat, parkovacie senzory, LED svetlá vpredu aj vzadu… Ak by sme si kupovali T-Roc pre seba, je dosť možné, že by bol presne v tejto špecifikácii.

Podvozok a jazda

Aký je teda T-Roc v domácich podmienkach? reportáži z prvej jazdy v Portugalsku sme napísali, že s 19-palcovými kolesami má T-Roc už trochu problémy s drsnejšími cestami a krátkymi nerovnosťami. Do karosérie sa totiž dostávali jemné rázy a vibrácie od cesty. Naša testovačka mala obuté 18-ky a tie všetko vyriešili. Dobrou správou je, že Volkswagen T-Roc s nimi stále vyzerá dobre, aj keď má mohutné a svalnaté blatníky.

 

Adaptívny podvozok nám nechýbal, pretože tvrdé pruženie sa na našich cestách nedostane veľmi často k slovu a komfortný režim podvozka je veľmi podobný nastaveniu pasívneho podvozka. To je navyše veľmi dobré a vďaka skvele odladenému tlmeniu pohybov karosérie sa dá s hmotnosťou T-Rocu doslova hrať. Priečne aj pozdĺžne náklony karosérie môžete využívať vo svoj prospech a jazdiť takmer ako na rally aute. Keď teda vchádzate do zákruty, môžete nos auta ponoriť na brzdách k zemi, odľahčiť zadné kolesá a správnou prácou s volantom prinútiť T-Roc k efektnému šmyku. Športový režim ESC vám to umožní. T-Roc pritom nikdy nestratí správne držanie tela, nerozhojdá sa, ani sa nerozskáče. Spoza volantu pôsobí ľahko a agilne aj vďaka relatívne rýchlemu dynamickému riadeniu.

S T-Rocom je ozaj zábava a jeho podvozok určite patrí k highlightom celého auta. Pri tom všetkom je dostatočne pohodlný na každodenné cestovanie. Spolu s praktickými rozmermi, kompatibilnými s rozmermi parkovacích miest a nepraktickými vchodmi do podzemných garáží je T-Roc super auto na každý deň. Och, a spomínali sme, že vďaka pohonu 4Motion a režimu Off-road sa nestratí ani na klzkom povrchu či v ľahkom teréne?

Priestor a praktickosť

Vo vnútri je T-Roc väčší, než sa zdá. Na predných sedadlách je miesta dostatok na to, aby ste si našli perfektnú pozíciu za volantom. Dozadu sa zmestia aj dvaja dospelí. Isto, nebudú mať na nohy toľko miesta, ako v Passate, ale T-Roc je koniec-koncov kompaktné auto.  Ergonómia interiéru je príkladná, ale na to sme už pri Volkswagenoch zvyknutí. Čo je nové, sú sedadlá, ktoré majú štýlové biele lemovanie, 3D čalúnenie a prešívanie červenou niťou. Sedí sa v nich dobre. V tejto triede je nové aj ambientné osvetlenie dverí, o ktoré sa starajú červené LED linky v tapacíroch dverí. Celé to vyzerá veľmi dobre.

  

Kufor T-Rocu je v pohode využiteľný. Má objem 445 litrov. V našom prípade sa v ňom skrývala rezerva, ale môže tu byť aj dvojité dno a sada na opravu defektu. V prípade potreby sa operadlá zadných sedadiel dajú jednoducho sklopiť do roviny. Ak prevážate iba lyže, je tu praktický otvor medzi zadnými sedadlami.

 

Digitálne divadlo

Na koniec spomenieme ešte fenomenálny Active Info Display 2. generácie. Fakt je, že je prudko návykový a posúva T-Roc do novej generácie. Do generácie, kam T-Roc vďaka svojmu dizajnu, technológiám, bezpečnoti ale najmä mladistvému imidžu právom patrí. Je to auto, ktorému sa veľmi ťažko niečo vyčíta, pretože dalo dokopy veľmi príťažlivé ingrediencie z rôznych segmentov či modelov Volkswagenu a zaobalilo ho perfektným imidžom, ktorý sa však nebije s kažodennou použiteľnosťou.