Technológie, Testy, Eventy, Polo / 25. apríl 2014 / 3 minúty ČÍTANIA

Z Mníchova k jazeru Tegernsee na novom VW Polo

Dva dni, 5 testovaných motorov, mnoho najazdených kilometrov, nové Polo, Cross Polo a nezabudnuteľná klasika v podaní Polo I L a Polo II CL Formel E.

Takto by sme mohli stručne zhrnúť naše dvojdňové "túlanie sa" po cestách v okolí krásneho nemeckého jazera Tegernsee. Na základe nich, môžeme smelo tvrdiť, že zo šikovného auta do mesta sa vďaka novej luxusnej výbave stáva čoraz univerzálnejšie vozidlo.

Na prvý pohľad najviac zaujmú nové svetlá, ktoré majú rovnaký tvar, avšak predsa vyzerajú inak. Je to vďaka LED technológii, ktorá nielen vynikajúco vyzerá, ale svetlá s ňou aj skvelo svietia! Ďalšie skúmanie karosérie odhalilo nové, elegantnejšie nárazníky a rozšírenú paletu dostupných kolies. Za zmienku isto stoja aj nové farby – najmä nebeská modrá a bordová metalíza! Na ceste sme boli neprehliadnuteľní!

Po usadnutí za volant a po prvej jazde, sme usúdili, že technicky sa nové Polo približuje väčším autám. Disponuje adaptívnym tempomatom, ktorý na diaľnici udržiava odstup od auta pred ním. Jazda sa tým stala úplne kľudnou a bez stresu. Kedysi to dokázali iba limuzíny, teraz to dokáže už aj malé a obratné Polo. Za volantom sme sa "hrali". Jedným tlačidlom sme si vedeli nastaviť tuhosť podvozka. No najviac našej pozornosti pritiahol nový prepracovaný multimediálny systém MirrorLink, ktorý dokáže plne spolupracovať s vašim smartfónom. To čo máte v telefóne vám systém automaticky "naklonuje" na veľkú obrazovku navigačného systému, ktorá je skvelo čitateľná a zábava za volantom sa tak môže začať. Či už chcete počúvať hudbu z telefónu, alebo si nastaviť záujmové body tzv. POI, to všetko vďaka systému MirrorLink, bude teraz ľahšie a za volantom aj bezpečnejšie vďaka ovládaniu na volante.

Nové Polo je vďaka novým motorom úspornejšie, než kedykoľvek predtým. To platí v benzínovom aj v dieselovom prevedení. Známe motory TDI a TSI prepožičiavajú ľahkému autíčku slušnú dynamiku. Základným motorom je teraz trojvalcový benzínový motor s objemom 1,0 litra, ktorý už poznáme aj z modelu up!. A povieme vám, sme z neho nadšení. Zabezpečí značnú úsporu pohonných hmôt, keďže jeho spotrebu udáva výrobca na hodnote 4,1l/100km. Do mesta ideálny motor. Koho však nenadchne, nevadí, ponuka motorov je široká. K dispozícii sú samozrejme aj výkonné a úsporné benzínové motory TSI s objemom 1,2 litra. Pre milovníkov naftových motorov je teraz v ponuke celkom nový dieslový motor 1,4 TDI, ktorý ma taktiež iba tri valce, avšak správa sa veľmi kultivovane. Ma extrémne nízku spotrebu paliva 3,1l na 100 km.

Predstavte si aké auto môžete mať teraz. Malé, obratné, úsporné. O 50 rokov bude z neho veterán a nahradia ho nové auta budúcnosti, tak ako nové Polo nahradilo klasiku Polo I L z roku 1977. Akonáhle nám hosteska dala do rúk kľúč, nechceli sme z neho vystúpiť. Krúžili sme okolo jazera Tegernsee, striedali sa za volantom a pri každom priblížení sa k hotelu, sme nenápadne otočili hlavu na druhú stranu a tvárili sa, že ho nevidíme a šli ďalej, trvalo to asi hodinu :). Klasiky majú dušu. Za volantom cítite aké to bolo kedysi. Zážitok skvelý, úsmev široký. To isté sa zopakovalo aj pri jazde na Polo II CL Formel E z roku 1983 - jedinečné a nezvyčajné auto. Kopec miesta vo vnútri, kvalitne spracované čalúnenie sedadiel, radosť sedieť a voziť sa, no usúdili sme, že pre dovolenku v Chorvátsku by sme už radšej zvolili nové Polo :).

Viac informácií o novom VW polo nájdete na stránke importéra.

Súvisiace články

Eventy, Verzie GTI

Zraz GTI Coming Home: GTI všetkých príchutí

Eventy, Verzie GTI

Zraz GTI Coming Home: GTI všetkých príchutí

Eventy

Autosalón za dverami +GALÉRIA

Súvisiace články

Eventy, Verzie GTI

Zraz GTI Coming Home: GTI všetkých príchutí

Eventy, Verzie GTI

Zraz GTI Coming Home: GTI všetkých príchutí

Eventy

Autosalón za dverami +GALÉRIA