Úžitkové vozidlá / 14. júl 2022 / 5 minút ČÍTANIA
Aké mýty sprevádzajú nový Volkswagen Multivan a ktoré z nich sú pravdivé?
Nový Volkswagen Multivan už od jeho premiéry sprevádza množstvo mýtov a povier. Mojou dnešnou úlohou je všetky tieto klebety vyvrátiť a použijem na to ten najefektívnejší spôsob. Pretože, je lepšie raz vidieť, ako 1000x počuť.
Nový Multivan je vlastne Nový Sharan
Začnime rovno s poverou, ktorá začala nový Multivan sprevádzať ešte pred jeho premiérou. Niektoré z médií a tiež podaktorí z vás totiž označili nový Multivan za nástupcu modelu Sharan, ktorého výroba by mala byť ukončená v priebehu najbližších dvoch rokov.
Oficiálne značka Volkswagen Úžitkové vozidlá nikdy neoznačila nový Multivan za nástupcu modelu Sharan, pretože nový Multivan je oficiálnym nástupcom Multivanu T6.1. Hovorí o tom aj niekoľko merateľných parametrov, ktoré od seba Sharan a Multivan výrazne odlišujú.
Začnime už len samotnou dĺžkou, ktorej rozdiel medzi Sharanom a krátkym Multivanom činí až 12 centimetrov, v prospech novinky. Pre porovnanie, rozdiel medzi dĺžkami modelov Golf Variant a Passat Variant je 13,7 centimetra. Jednoducho, ide o rozdiel jednej celej kategórie.
Multivan je tiež o vyše 20 centimetrov vyšší a v prípade využitia všetkých troch radov sedadiel ponúkne o 160 litrov väčší batožinový priestor. Nový Multivan nie je náhradou pre model Sharan. Je to jednoducho, Nový Multivan.
Je náročné s ním manévrovať?
Určite nie. Síce sa nový Multivan svojou dĺžkou náramne blíži hranici 5 metrov v krátkej verzii, je kratší od predchodcu a parkovať s ním je brnkačka. Vďaka veľkým oknám, skvelému výhľadu z kabíny, parkovacím senzorom a 360-stupňovej kamere je parkovanie s Multivanom brnkačka.
Výbava Style je už v štandarde dodávaná so samoparkovacím asistentnom “Park Assist”, ktorý robí z parkovania veľmi jednoduchý úkon. V prípade plnej parkovacej výbavy je k dispozícii aj asistent cúvania s prívesom, zvaný Trailer Assist. Ako vravím. Brnkačka.
Je v ňom málo miesta?
Aj keď je nový Multivan nižší než model radu T6.1, výška jeho interiéru je totožná s tou, ktorú ponúkal jeho predchodca. Dĺžka kabíny od zadných dverí po operadlá predných sedadiel je pri novom Multivane prakticky rovnaká s generáciou T6.1 v prípade krátkych verzií oboch modelov.
Jeho interiér sa rýchlejšie zužuje smerom k streche, kvôli lepšiemu aerodynamickému tvaru a je o 1,3 centimetra užší, než u predchodcu. To je presne toľkoto (ukážem prstami). Či je to málo alebo veľa, už nechám posúdiť každého z vás.
Dojazd na elektrickú energiu?
V priemere najazdí bežné auto do 50 kilometrov denne. A presne okolo tejto hranice by sa mal pohybovať dojazd Multivanu eHYBRID, ktorý využíva rovnaký pohon ako Arteon eHYBRID alebo Passat GTE. Tento pohon sa skladá z benzínového motora 1.4 TSI s výkonom 150 koní a elektromotora s výkonom 116 koní.
Systémový výkon predstavuje 218 koní a maximálny KM má hodnotu 350 Nm. Ide teda o najvýkonnejší Multivan z aktuálnej ponuky. Aby sme boli objektívni, dojazd odmeriame v hustej bratislavskej premávke a budeme po meste krúžiť dovtedy, kým sa nezapne spaľovací motor. A výsledok je 49 km počas jazdy v mestskej premávke pri nabití 93% kapacity batérie. Dojazd na elektrinu je teda blízky katalógovému údaju.
Stojí ma podvozku VW Golf?
Nový Multivan po prvý krát nestojí na úžitkovej platforme modelov T ale na platforme MQB, ktoré využívajú osobné modely Volkswagen.
Áno, je pravda, že túto platformu využíva aj Golf, no rovnako tak aj Tiguan, Passat a tiež americký model Atlas. Čo je 5-metrové SUV s pohotovostnou hmotnosťou cez 2 tony. Je to solídna a rokmi overená platforma, ktorá novému Multivanu dodáva tie najlepšie jazdné a technologické vlastnosti osobných modelov Volkswagen.
5 otázok od fanúšikov
Radovan: Kedy bude Multivan čisto elektrický?
Nebude. Elektrickým súrodencom Nového Multivanu je výhradne elektrický model ID.Buzz.
Benjamin: Aký najsilnejší motor môže mať Nový Multivan?
Najsilnejší pohon, ktorý je kdispozícii pre Nový Multivan je eHYBRID s výkonom 214 koní. Najsilnejší čisto spaľovací motor má výkon 150 kW/204 koní a ide o benzínový motor 2.0 TSI.
Lukáš: Kedy môžeme očakávať verziu 4x4, bude aj v hybride?
Verzia 4x4 dorazí približne do dvoch rokov a bude výhradne v hybridnej verzii. Predná náprava bude poháňaná kombináciou elektrického a spaľovacieho motora a tú zadnú bude poháňať výhradne elektromotor. Do tej doby bude dostupný Multivan T6.1 s pohon 4MOTION ako jeho plnohodnotná náhrada.
Vlado: Budú z T7 vychádzať aj úžitkové modely Caravelle a Transporter?
Modely Caravelle, Transporter a California budú aj naďalej vychádzať z generácie T6.1. Nikdy nebudú stáť na základe nového Multivanu. Aj naďalej budú k dispozícii v predaji popri elektrickom modeli ID.Buzz a Novom Multivane.
Marek: Kde bude možné vidieť auto naživo a dohodnúť si testovaciu jazdu?
Nový Multivan nájdete u vášho najbližšieho predajcu vozidiel značky Volkswagen úžitkové vozidlá.
Facebook Mail |