25. január 2022 / 3 minúty ČÍTANIA

Divízia osobných vozidiel Volkswagen splnila emisné limity EU s rezervou

Divízia osobných vozidiel Volkswagen splnila fleetové emisné štandardy s pohodlnou rezervou. Najväčšiu zásluhu na tomto úspechu má rozhodne eletkrifikácia, rastúci trh s elektrifikovanými modelmi a samozrejme dopyt.

Podľa predbežných výsledkov bola divízia osobných vozidiel Volkswagen v roku 2021 skutočne šetrná z hľadiska emisií CO2. Ambiciózne európske ciele totiž splnila s rezervou 5,5 milióna gramov CO2 pod zákonnou hranicou.

Každým rokom prísnejšie

Priemerné fleetové emisie (priemerné emisie kompletne všetkých osobných vozidiel Volkswagen predaných v Európe) osobnej divízie značky Volkswagen predstavovali v roku 2021 113 g/km, pričom zákonom stanovený limit predstavoval 119 g/km. Pomerne optimistický merací cyklus s označením NEDC pritom nahradila prísnejšia metodika WLTP.

Hlavnou výpomocou v dosiahnutí emisných limitov boli elektrické modely ID.

V priebehu roku 2021 bolo dodaných najviac elektrických vozidiel značky Volkswagen v histórii. Ich celkový počet presahoval 369 000 kusov (nárast o 73% oproti roku 2020), pričom dobíjateľných hybridov, tiež známych ako PHEV bolo dodaných 106 000 kusov (o 33% viac ako v roku 2021). Celkový počet čisto elektrických modelov bolo približne 263 000 (o 97% viac než v roku 2021).

Progres nie je zadarmo

V rámci najbližších piatich rokov narastú investície koncernu Volkswagen na sumu približne 18 miliárd eur. Veľká väčšina z toho, približne 14 miliárd eur, bude určená rozvoju e-mobility. Konkrétne pôjdu investície vývoja nových elektrických modelov a transformácie našich fabrík smerom k e-mobilite. Vývoj a rozvoj hybridných modelov bude podporený čiastkou viac než 1 miliarda eur.

Navyšovanie obnoviteľných zdrojov energie v závodoch Volkswagen je už aktuálne v plnom prúde

Výrobné závody v Emdene a Gattanooge (USA) začnú s výrobou modelu ID.4 už v priebehu roku 2022. V priebehu roka však pribudnú na globálnych trhoch modely ID.5 a ID.5 GTX ale zároveň spoznáme aj model ID.BUZZ, ktorý otvorí tretiu vetvu rodiny úžitkových a voľnočasových modelov T, známymi tiež ako Multivan, Caravelle a California.

Lode s pohonom na LNG (skvapalnený zemný plyn) prispievajú k úbytku emisií tvorenými procesmi dodávateľských reťazcov.

Hlavným cieľom dekarbonizačného programu „Way to Zero“ je stratégia ACCELERATE. Podľa nej bude značka Volkswagen uhlíkovo neutrálna minimálne do roku 2050. Postupnými stupienkami k tomuto cieľu má byť pokles priemerných emisií na jedno vozidlo o 40% ročne do roku 2030 na európskom trhu. Pričom, základom má byť sta v z roku 2018. Do tejto hodnoty však rátame nielen prevádzku vozidla ale aj jeho produkciu vrátane procesov dodávateľských štruktúr.