Golf, Verzie GTI / 26. jún 2025 / 3 minúty ČÍTANIA
DO DETAILOV: Toto je nový Volkswagen Golf GTI EDITION 50

Volkswagen oslavuje 50 rokov legendárneho modelu GTI tým najlepším spôsobom – predstavením vôbec najvýkonnejšieho sériového Golfu GTI. Novinka s označením EDITION 50 prichádza s výkonom až 239 kW (325 koní) a exkluzívnou výbavou, ktorá osloví aj tých najnáročnejších fanúšikov športovej jazdy.
Premiéra na Nürburgringu, sériová výroba už čoskoro. Nový Golf GTI EDITION 50 sa prvýkrát ukázal verejnosti počas 24-hodinových pretekov na Nürburgringu. Výroba tohto exkluzívneho modelu odštartuje koncom roka 2025 vo Wolfsburgu a prví zákazníci si svoje vozidlá prevezmú už v prvom štvrťroku 2026 – presne na čas k oslave 50. výročia modelu GTI.
Krása v detailoch
Nové GTI ponúka dynamiku na úplne novej úrovni. Golf GTI EDITION 50 prináša nielen viac výkonu, ale aj vylepšené jazdné vlastnosti. Vďaka špeciálne naladenému podvozku DCC v kombinácii s predným samosvorným diferenciálom a presným progresívnym riadením ponúka ešte väčšiu agilitu a stabilitu. Tento Golf nestratil ani štipku charakteru GTI, ale dynamicky posúva latku o úroveň vyššie.

Interiér plný odkazov na históriu. Vo vnútri nechýbajú športové sedadlá s károvaným vzorom a zelenou líniou Racing Green, červené bezpečnostné pásy ani syntetický velúr. Špeciálne vyhotovený multifunkčný športový volant v koži zdobí logo GTI 50 a ponúka integrované páčky radenia pre 7-stupňovú DSG prevodovku.

Dizajnové detaily na exteriéri. Model spoznáte podľa log GTI 50 na strešnom spojleri a vonkajších spätných zrkadlách, čiernych krytov spätných zrkadiel, čierneho strešného lakovania a špeciálneho pruhu s farebným prechodom z čiernej na Tornado Red na prahoch dverí.

Upravený hardware
Recept GTI sa neustále vyvíjal a sedemkrát sa prepísal nanovo. Tento generačný vývoj je vidieť. „Využili sme skúsenosti z vývoja GTI za posledných 50 rokov,“ vysvetľuje Sebastian Willmann, vedúci oddelenia vývoja podvozkov. Nové nastavenie podvozka čerpá z technológie legendárneho Golfu VII GTI Clubsport, pričom spolu s novými semi-slick pneumatikami Bridgestone Potenza Race prináša ešte viac gripu a neutrálnu ovládateľnosť.
Výsledkom zmien je rekord na Nordschleife. O špičkový potenciál nového GTI sa postaral továrenský jazdec Benjamin Leuchter, ktorý na 20,8-kilometrovej trati Nürburgring Nordschleife zajazdil čas 7:46,13 minúty – najrýchlejšie kolo, aké kedy sériový Golf absolvoval.
Bez riadnej podpory legendárneho motora EA888 by to však nešlo. Dvojlitrový preplňovaný štvorvalec je modifikovanou verziou motora z Golfu GTI Clubsport. Výkon poskočil až na 239 kW (325 koní) a krútiaci moment dosahuje 420 Nm. Pre porovnanie: štandardný Golf GTI ponúka 195 kW (265 k), Clubsport 221 kW (300 k) a maximálne 400 Nm.

Podvozok je oproti klasickému GTI znížený o ďalších 15 mm. Zachováva si pritom konfiguráciu s prednou nápravou MacPherson a zadnou štvorprvkovou nápravou.
Kto túži po maximálnej ostrosti, môže si Golf GTI EDITION 50 objednať s GTI Performance paketom. Ten prináša:
- Ďalšie zníženie podvozka o 5 mm (celkovo o 20 mm oproti štandardnému Golfu GTI)
- Vyššiu tuhosť pružín o cca 20 %
- 19-palcové kované disky Warmenau (iba 8 kg na koleso – o 3 kg menej než sériové disky)
- Nové semi-slick pneumatiky Bridgestone Potenza Race (o 1,1 kg ľahšie na pneumatiku)
- Titánový výfukový systém Akrapovič, ktorý znižuje hmotnosť o ďalších 11 kg
Farby, ktoré píšu GTI históriu.
K dispozícii bude päť lakovaní: Pure White, Moonstone Grey, Grenadilla Black Metallic, a exkluzívne pre jubilejný model aj Dark Moss Green Metallic a ikonická Tornado Red – odtieň, ktorý zdobil tie najsilnejšie GTI modely už od roku 1986.















Facebook Mail | |
VW Volkswagen Golf GTI Clubsport Edition 50 predstavenie detaily |