Technológie, Verzie GTI / 22. január 2015 / 2 minúty ČÍTANIA

Dvojitý hybrid Cross Coupé GTE

...že prečo dvojitý? Lebo ho poháňa hybridné pohonné ústrojenstvo a jeho silueta je hybridom karosérie SUV a coupé.

Volkswagen hybrid Cross Coupé GTE

Detroitská autošou patrí k najvýznamnejším na svete. Detroit sa označuje ako rodisko automobilov a práve preto sa Volkswagen rozhodol predstaviť svoju významnú novinku práve tam. Cross Coupé GTE je po Cross Blue druhým konceptom, ktorý je predzvesťou nového dizajnového jazyka Volkswagenu určeného špeciálne pre náročný americký trh. Poďme sa naň pozrieť detailnejšie.

Volkswagen hybrid Cross Coupé GTE

Volkswagen Cross Coupé GTE chce ukázať, že aj zvýšená karoséria sa môže snúbiť so športovým dizajnom. Myslím, že sa mu to aj podarilo, čo poviete? Prísny kukuč prižmúrených LED svetlometov, vyzerajúcich spoza dvoch výrazných horizontálnych líšt dodáva GTE-čku na vážnosti. Zaujímavosťou sú ostré hrany, ktoré nájdeme na kapote. Nádherným detailom je línia tiahnúca sa bokom auta, ktorá kopíruje trapezoidálne výrezy blatníkov. Zozadu už auto vyzerá vyslovene športovo a nasrdene. Bodaj by sme sa na podobné zadky mohli pozerať v bežnej premávke už dnes! Celkový dojem ešte vylepšujú parádne 22-palcové vysokoleštené kolesá.

Volkswagen hybrid Cross Coupé GTE

Rovnako impozatne pôsobí aj interiér, ktorý je plný displejov s vysokým rozlíšením a horizontálnych liniek. To všetko je v súlade s novou dizajnovou koncepciou. Nemôže tu chýbať ani ovládanie gestami, ktoré sme si predstavili na Golfe R Touch.

Volkswagen hybrid Cross Coupé GTE

Pre koncept Cross Coupé GTE bola zvolená zaujímavá belasá farba, ktorú vo Volkswagene nazývajú "Grand Pacific Glacier" (veľký pacifický ľadovec). Okrem toho, že vtipne vystihuje podobu auta, nesie aj symbolický odkaz na niečo, čo je priamo ovplyvnené globálnym otepľovaním. Zo strany Volkswagenu však nejde o žiaden posmech, práve naopak. Inžinieri z Wolfsburgu chcú ľadovce zachrániť. Aj preto má koncept Cross Coupé GTE hybridný pohon. Vidlicovému šesťvalcu 3,6 FSI s výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 350 Nm sekundujú dva elektromotory. Jeden má výkon 40 kW a krútiaci moment 220 Nm, druhý 85 kW a 270 Nm. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy je 265 kW (360 k). To je dosť na to, aby GTE-čko vyšprintovalo na 60 míľ/h (97 km/h) len za 6 sekúnd. Maximálna rýchlosť je z ekologických dôvodov obmedzená na 209 km/h.

Volkswagen hybrid Cross Coupé GTE

Pri hre na tajného agenta poteší možnosť jazdiť úplne potichu – iba s využitím elektromotorov – až do vzdialenosti 32 kilometrov :). Ak vás nepriateľ odhalí, môžete siahnuť po tlačítku GTE, ktoré riadne priostrí reakcie motorov, prevodovky aj pohonu všetkých kolies, aby sa Cross Coupé GTE správalo v zákrutách ako rybička. Efektná filmová naháňačka sa môže začať!

Súvisiace články

Technológie, Passat

Volkswagen Passat ako stíhačka - vďaka novému HUD!

Technológie, Passat

Volkswagen Passat ako stíhačka - vďaka novému HUD!

Eventy, Verzie GTI

Kto driftuje vo Wörthersee?

Súvisiace články

Technológie, Passat

Volkswagen Passat ako stíhačka - vďaka novému HUD!

Technológie, Passat

Volkswagen Passat ako stíhačka - vďaka novému HUD!

Eventy, Verzie GTI

Kto driftuje vo Wörthersee?