Novinky, ID, Elektrické vozidlá / 2. november 2021 / 5 minút ČÍTANIA
Elektromobil s krídlom! Toto je Volkswagen ID.5 a ID.5 GTX! NAŽIVO už aj u nás! Ako na tom bude s cenou?
Športová silueta prináša emócie a vylepšenú aerodynamiku. Volkswagen ID.5 sa na svojej svetovej premiére predstavil rovno aj v najvýkonnejšom variante GTX.
Elektrická ofenzíva pokračuje! Po modeli Volkswagen ID.4, ktorý získal titul Svetové auto roka, prichádza model ID.5, ktorý je na ňom do veľkej miery založený. To znamená, že všetko, čo náročná porota oceňovala na modeli ID.4, bude platiť aj pre ID.5. A ID.5 má možno dokonca aj niečo navyše.
Odlišnosti
Všetky podstatné parametre a zaujímavosti sa dozviete už v tomto článku o VW ID.4, respektíve v tomto o ID.4 GTX. Model ID.5 je postavený na rovnakom podvozku, avšak má svoje špecifiká.
Začnime rozmermi. Volkswagen ID.5 je dlhý 4 599 mm, široký 1 852 mm a vysoký 1 613 mm, s rázvorom 2 766. Model GTX má rozmery odlišné len v rámci kozmetických milimetrov. V porovnaní s modelom ID.4 je to +15 mm do dĺžky, s rovnakou šírkou a s výškou skresanou o 27 mm pre dynamickejšiu siluetu. Rázvor sa zmenšil o 5 mm, čo pripisujeme na vrub odlišnej geometrii.
Vnútri sa priestorové pomery takmer nezmenili. Batožinový priestor dokonca o pár litrov narástol a teraz má objem 549 litrov (+6 l) v základnom usporiadaní. Po sklopení zadných operadiel vznikne rovná plocha a využiteľný objem sa nafúkne na 1 561 litrov, čo je o zanedbateľných 14 l menej než ID.4. Samozrejmosťou je možnosť objednať si elektrické otváranie kufra aj s bezdotykovým ovládaním Easy Open.
Z dizajnového hľadiska je nové stvárnenie predného nárazníka klasického modelu ID.5. Ten si požičal dizajn spodnej čeľuste z modelu Golf GTI Clubsport. Naopak, verzia GTX používa nárazník, ktorý je tvarovo takmer zhodný s tým, ktorý využíva klasický model ID.4. Zadnú partiu potom zdobí zaujímavý spojler, ktorý je akoby integrovaný do karosérie. Inak je ID.5 presne to, čo má byť. SUV-kupé verzia modelu ID.4 môže obúvať 19 – 21-palcové disky.
Aerodynamika
Nová silueta však má aj praktický význam. Tým je lepšia aerodynamika. Kým model ID.4 dosahuje koeficient odporu vzduchu Cd = 0,28, model ID.5 vďaka menšej čelnej ploche a tvaru, ktorý prirodzenejšie vedie obtekanie vzduchu okolo karosérie, dosahuje vynikajúcu hodnotu 0,26! Model ID.5 GTX potom pre väčšie potreby dosahuje hodnotu 0,27.
V praxi to znamená vyšší dojazd pri jazde vo vyšších rýchlostiach. Deklarovaný dojazd podľa WLTP je však rovnaký ako v prípade ID.4, teda 520 km pre všetky verzie okrem GTX. Tá dosahuje stále výbornú hodnotu 480 km napriek tomu, že zo sebou vozí ešte jeden elektromotor navyše.
Jedna batéria
Ponuka modelu ID.5 je vskutku jednoduchá. Batériu na výber nemáte – všetky verzie sa ponúkajú so 77 kWh (netto) batériou, ktorá má 12 modulov po 24 článkov. Auto udržuje jej optimálnu teplotu pre maximálny výkon, minimálnu spotrebu a rýchle nabíjanie. Na výber sú tri úrovne výkonu. Základný model ID.5 Pro dosahuje výkon 128 kW (174 k). Na stovku zrýchli za 10,4 sekundy. Výkonnejší variant ID.5 Pro Performance dosahuje výkon 150 kW (204 k), čo mu stačí na to, aby zdolal šprint na stovku za príjemných 8,4 sekundy. Oba modely majú batériu v strede a elektromotor umiestnený vzadu, a teda aj zadný náhon. Vrcholom je potom, podľa očakávaní, verzia GTX, ktorá má ďalší elektromotor vpredu, pohon 4 × 4 a výkon 220 kW (299 k). Na rozdiel od bežných modelov, ktoré majú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 160 km/h, vytiahne GTX až 180 km/h. Na stovku zrýchli len za 6,3 sekundy, čo je údaj, ktorý tromfne aj Golf GTI!
Nabíjanie s výkonom až do 135 kW zaručuje, že na dlhých cestách vás nabíjacie prestávky nebudú zdržovať. Veď za 30 minút nabíjania môžete získať dojazd ďalších až 390 km! Palubná nabíjačka na striedavý prúd má výkon 11 kW. Nový ekosystém We Charge zaručuje pohodlné a jednoduché nabíjanie kdekoľvek na cestách vďaka jednotnej karte a nabíjaciemu programu. Auto zvláda aj účinnú rekuperáciu brzdnej energie s výkonom až do 100 kW!
Up to date
Vďaka systému OTA (over-the-air) aktualizácii bude váš Volkswagen ID.5 vždy jazdiť s najnovšou verziou softvéru a možno mu budú pribúdať aj nové funkcie. Z výrobnej linky však bude auto schádzať s už novým softvérom verzie 3.0, ktorý poskytuje autu okrem iného aj nové in-car aplikácie a bude sa samé postupne aktualizovať.
Nový model si už môžete pozrieť aj naživo! Jeden model bude až do 28.11.2021 vystavený v Mooncity E-mobility Store v bratislavskom Auparku. My sme sa naň boli pozrieť na jeho novinárske predstavenie. Zistili sme, že klesajúca línia strechy vôbec nie je problém ani pre 188 cm vysokých pasažierov na zadných sedadlách.
Zároveň už čosi vieme aj o cene. Oficiálny cenník ešte nebol zverejnený, no importér avizuje, že ceny klasickej ID.5 sa budú pohybovať na úrovni o približne 3 000 eur vyššie než ekvivalentný model ID.4. V prípade modelu GTX bude rozdiel menší - iba cca 1 900 eur.
A teraz si už poďte pozrieť veľkú fotogalériu, aby ste navnímali detaily nášho nového elektrického SUV-kupé!
Facebook Mail | |
Volkswagen VW EV elektromobil kupé coupe SUV e-SUV elektricke auto kridlo 4x4 cena id.5 id5 id4 id3 vw id id.5 cena id5 cena |