Novinky, Tiguan / 6. marec 2017 / 6 minút ČÍTANIA
Exkluzívny test: Volkswagen Tiguan 2,0 TSI 4Motion
Do rúk sa nám ako prvým dostal Volkswagen Tiguan so zaujímavým benzínovým motorom 2,0 TSI. Zisťovali sme, ako si Tiguan rozumie so slovenskými cestami a či je naozaj taký dobrý, ako si ho pamätáme z Nemecka.
Je tu ďalší test volkswagenblogu. Tento krát sme si povedali, že budeme prísni a napriek tomu, že máme radi naše autá, nebudeme sa vyhýbať kritike, ak nájdeme oblasti, na ktorých by sa dalo zapracovať :-). Takže poďme na vec! Čože sme to vlastne dostali na test?
Náš Tiguan bol vo výbave Highline, teda v najvyššej možnej výbave. Zvonku by vás možno pomýlili relatívne malé, 17-palcové kolesá, ale tie sa na testovanom modeli používali ako "zimné". Aj to však má svoje výhody. Vysoký profil pneumatík zabezpečoval autu väčší komfort a ani v teréne sa nebolo treba báť o zdravie a neporušený povrch diskov. O tom však neskôr. Zvyšok auta už vyzeral reprezentatívne najmä vďaka krásnej, hlbokej čiernej metalíze, ktorá dala vyniknúť dynamickým líniám tohto úspechmi ovenčeného SUV. Veď posúďte sami!
Za dverami Tiguanu nájdeme športovo pôsobiaci, ale zároveň príjemne konzervatívny interiér. Už na prvý pohľad je jasné, že tu mali hlavné slovo ergonómovia. Všetky ovládače sú pekne poruke a logicky rozmiestnené po kabíne. Je tu množstvo malých aj väčších odkladacích priestorov. Zaujímavé sú výsuvné držiaky na poháre, ktoré sa nachádzajú vo veľkej schránke medzi sedadlami.Zadné sedadlá sú polohovateľné, sklápateľné do roviny a umožňujú maximálne využiť veľký batožinový priestor (jeho objem je 615 litrov). Športovci či aktívne žijúci ľudia budú nadšení.
Jediné, čo nám chýbalo, bolo nejaké tlačidlo na nastavenie podsvietenia prístrojov. Tie síce prispôsobujú svoj jas automaticky podľa svetelných podmienok (a mnohí by s tým mohli byť spokojní), ale niekto by si mohol chcieť podsvietenie nastaviť podľa seba. Teraz to však musí riešiť cez dotykový displej, čo nie je za jazdy veľmi praktické. Ten displej je však famózny. Má vynikajúce rozlíšenie a kontrast, pričom vďaka uhlopriečke 8 palcov je prehľadný a ľahko ovládateľný. Reakcie na dotyk sú citlivé, presné a okamžité – ako keby ste ovládali dobrý smartfón. Tak to má byť!
Keď už sme pri displeji, nemôžeme obísť konektivitu. Tu je Tiguan ozajstným majstrom. Všetko sa začína palubným internetom Car-Net, vďaka ktorému sa z vášho Volkswagenu Tiguan stane pojazdný Wi-Fi hotspot a zároveň mu to umožňuje komunikovať s okolitým svetom. Na to sú naviazané rôzne aplikácie, ako napríklad predpoveď počasia, možnosti parkovania, ceny pohonných hmôt na okolitých čerpacích staniciach, krátke správy a podobne. Systém spolupracuje s navigáciou, takže si viete pozrieť počasie na mieste príchodu, alebo si môžete naplánovať, kde sa najviac oplatí tankovať. Hádam najužitočnejšou funkciou je dopravný servis, ktorý vám na mape presne označí miesta s nehodami alebo dopravnými zápchami. Navigácia vám pomôže sa týmto miestam elegantne vyhnúť (ak je to možné). Pomocou App-Connect môžete k vášmu autu pripojiť smartfón cez MirrorLink, Android Auto alebo Apple CarPlay a využívať ďalšie aplikácie, ako napríklad My Guide či Drive & Track. Pomocou Media Control môžu spolujazdci pripojení na palubnú Wi-Fi ovládať autorádio, takže sa môžu starať o zábavu na palube, kým vy si naplno užívate šoférovanie. Bližšie si však o jednotlivých aplikáciách napíšeme v zvlášť článku.
Poďme sa teraz pozrieť na to, ako Tiguan jazdí. Naše auto bolo poháňané motorom 2,0 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Ten nemal problém rozpohybovať toto mestské SUV mimoriadne svižne. Aj vďaka rýchlo radiacej sedemrýchlostnej prevodovke DSG dokáže zrýchliť na stovku len za 7,7 sekundy. To však nie je najsilnejšou stránkou tohto motora. Je ňou najmä kultivovanosť, ktorá je v porovnaní s dieselovými motormi ešte o úroveň vyššie. Poteší aj lineárny záťah, pekný zvuk motora pod záťažou a takmer neexistujúce vibrácie. Predbiehať s týmto motorom je hračka. Napriek vysokému výkonu vás nemusí pripraviť o obsah vašej peňaženky. Na testovacej trase sme dosiahli spotrebu 6,5 l/100 km, aj keď reálne treba rátať so spotrebou približne 7 l/100 km. To je však na takto výkonné, priestranné SUV s pohonom všetkých štyroch kolies, slušná spotreba.
Volkswagen Tiguan je ako šitý na naše cesty, najmä s vysokoprofilovými pneumatikami. Cítiť, že s nerovnosťami si neláme hlavu (ani časti podvozka :-) ). Nie je to však rozhojdané, plavné SUV, ako by jeho vyšší podvozok naznačoval. Prioritou modelu Volkswagen Tiguan sú sebaisté jazdné vlastnosti na spevnených cestách, takže jeho podvozok je príjemne tuhý bez toho, aby bol nekomfortný. Ľahko sa ovláda a má vyvážené jazdné vlastnosti.
Tiguan však zvládne aj terén. Vďaka pohonu 4Motion Active Control s voličom jazdných režimov sa dokáže prispôsobiť rôznym terénom a pomocou šikovnej elektroniky zvládnuť aj náročné podmienky. Boli by ste prekvapení, čo všetko Tiguan v našich rukách dokázal.O elektronických pomôckach je zbytočné sa rozpisovať, pretože väčšinu z nich oceníte až v ozaj krízových situáciách, ktorým sme sa snažili vyhnúť. Jednu vec však oceníte každý deň, vlastne každý večer. Sú ňou adaptívne LED svetlomety s vykrývaním okolitej premávky. Svietia výborne a neoslňujú pritom ostatných. Občas sme využili aj systém Park Assist, ktorý dokáže sám zaparkovať vozidlo. Naozaj to funguje!
Volkswagen Tiguan je výborné, univerzálne auto do mesta aj mimo neho. Zo všetkého najviac nás potešila jeho variabilita – posuvné a polohovateľné zadné sedadlá, ako aj fakt, že sme sa v ňom cítili príjemne a vedeli sme v ňom stráviť veľa času. Všetko uľahčovala trojzónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá a vyhrievaný volant. Volkswagen Tiguan vám jednoznačne odporúčame, pričom nezatracujte hneď benzínové motory. Ich tichý a zamatový chod totiž dodáva autu úplne iný nádych.
Pre viac fotiek Tiguana si prezrite galériu.
Facebook Mail | |
VW Volkswagen test 4Motion Volkswagen Tiguan Tiguan tsi SUV recenzia |