Golf, Verzie GTI / 27. máj 2024 / 4 minúty ČÍTANIA

Najvýkonnejšie GTI už čoskoro!

Volkswagen ukáže najvýkonnejšiu verziu Golfu GTI, model GTI Clubsport, na 24-hodinových pretekoch ADAC na Nürburgringu., ktoré sa začnú 1. júna 2024.

Jedny z divácky najzaujímavejších vytrvalostných pretekov sa odohrávajú v Zelenom pekle – na Nürburgringu. Každoročne sa sem príde pozrieť vyše 200 000 divákov. Miesta sú obsadené dni dopredu a uvoľnenejšiu atmosféru medzi divákmi len tak nezažijete. Bežne je na miestach popri okruhu vidieť karavany a vôňu grilovaného mäsa môžete cítiť ešte dlho pred tým, než zhasnú červené svetlá.

Veľkolepá premiéra

Je to skvelá príležitosť na predstavenie vynoveného modelu Golf GTI Clubsport. Ten sa predstaví verejnosti deň pred začatím samotných pretekov, tzn. 31.5. o 16:30. Golf GTI Clubsport je historicky najvýkonnejší Golf s pohonom predných kolies.

Nový model GTI Clubsport spoznáte podľa kompletne prepracovanej prednej časti, ktorá je ešte charakteristickejšia a agresívnejšia. Prepracované predné LED Plus svetlomety dávajú Golfu prísnejší výraz a prvýkrát sa na nos auta dostalo osvetlené logo VW. Veľký spojler na zadnej časti maximalizuje prítlak a poskytuje autu potrebnú stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Zadné svetlá sa taktiež dočkali zmien. Novinkou sú 19-palcové ľahké kolesá Queenstown s ikonickým dizajnom s piatimi čiastočne okrúhlymi výrezmi, ktoré pripomínajú klasické disky Detroit. Tie sa prvýkrát predstavili na piatej generácii Golfu GTI.

Voliteľne môže GTI Clubsport jazdiť na nových kovaných kolesách Warmenau. Vážia iba 8 kg na koleso, čo je špičková hodnota pre tento rozmer. Kované kolesá znižujú neodpruženú hmotnosť, prispievajú komfortu, dynamike jazdy a aj spotrebe.

Na palubu sa dostal aj nový kožený športový volant a vynovený infotainment systém. Ten je ponovom extrémne intuitívny a zabezpečuje, aby sa vodič mohol ešte lepšie sústrediť na cestu pred sebou. Novinkou je aj hlasový asistent IDA s integráciou Chat GPT, ktorý však musíte ovládať po anglicky alebo nemecky. Slovenský jazyk podporovaný nie je.

Dobré zostáva

Špecialitou modelu GTI Clubsport bol jazdný režim „Special“, špeciálne prispôsobený pre jazdu na okruhu Nordschleife. Tento režim využíva jedinečné nastavenie tlmičov a pohonného ústrojenstva. Je vhodný práve na špecifický profil Nürburgringu, ktorý plný hrboľov, nerovností a horizontov. Tlmiče sú teda nastavené trochu mäkšie než v prípade režimu Race, ktorý je zas optimalizovaný na hladké okruhy. O celkovú dynamiku auta sa pritom stará systém Vehicle Dynamics Manager, ktorý z jedného miesta ovláda všetky dynamické parametre auta – plyn, stabilizačnú kontrolu, aktívny samosvorný diferenciál VAQ aj adaptívne tlmiče DCC.

Ešte jedno prekvapenie

Okrem cestného GTI Clubsport sa na evente predstaví aj pretekársky model Golf GTI Clubsport 24h tímu Max Kruse Racing. Ten demonštruje kvality cestného GTI Clubsport, pretože je odvodený práve od neho. Volkswagen Motorsport zobral klasický GTI Clubsport a postavil z neho plnohodnotný závoďák. V roku 2021 auto putovalo do múzea po splnení svojich úloh, avšak teraz sa vracia späť na pretekársku trať, aby s vývojovým jazdcom a pretekárom Bennym Leuchterom za volantom demonštroval jeho kvality pri používaní alternatívneho paliva. Jeho motor 2.0 TSI s výkonom až 256 kW (348 k) totiž pobeží na nové bioetanolové palivo od technologického partnera Shell: na vysokovýkonnom benzíne E20. Toto palivo, extrémne odolné voči detonáciám, umožňuje vyťažiť z motora oveľa viac a pritom poskytovať znížiť emisie v porovnaní s palivami E5 alebo E10. Palivo E20 znižuje well-to-wheel emisie o 35 až 40 percent, keďže obsahuje ďalších 40 percent obnoviteľných zložiek zo zostatkových alebo odpadových materiálov popri samotnej 20-percentnej zložke bioetanolu.

Golf GTI CLubsport 24h váži 1 170 kg a jeho motor dosahuje maximálny krútiaci moment až 450 Nm. Palivová nádrž má kapacitu až 100 litrov pre čo najmenej zastávok na tankovanie počas vytrvalostných pretekov. Toto auto bude súťažiť v Zelenom pekle s hviezdami za volantom: okrem Bennyho Leuchtera sa budú za jeho volantom striedať aj Johan Kristoffersson, jeden z najlepších pretekárov na svete a šesťnásobný víťaz FIA World Rallycross. Ďalšími jazdcami budú Nürburgringoví profíci Nico Otto a Heiko Hammel.

Pred samotnými pretekmi ADAC 24h sa na ADAC 24h Classic predstavia aj tri historické Golfy GTI: Golf GTI 16S Oettinger z roku 1981 s výkonom 208 koní, Golf GTI Kamei z roku 1978 s výkonom 183 koní a Golf GTI z roku 1980, ktorý bude pretekať v špeciálnej kamufláži.

DB2024AU00724_medium.jpg
DB2024AL00046_medium.jpg
DB2024AU00012_medium.jpg
DB2024AU00014_medium.jpg
DB2024AU00718_medium.jpg
DB2024AU00719_medium.jpg
DB2024AU00720_medium.jpg
DB2024AU00721_medium.jpg
DB2024AU00722_medium.jpg
DB2024AU00723_medium.jpg

Súvisiace články

Golf

Nový Golf sa ukázal rovno ako GTI v pôsobivom maskovaní!

Lifestyle, Eventy, Golf, Verzie GTI

Legendárny zraz GTI Treffen opúšťa Wörthersee! Kam má namierené?

Súvisiace články

Golf

Nový Golf sa ukázal rovno ako GTI v pôsobivom maskovaní!

Lifestyle, Eventy, Golf, Verzie GTI

Legendárny zraz GTI Treffen opúšťa Wörthersee! Kam má namierené?