Čo je vlastne Golf GTI Clubsport? Povedzme, že je divokejšou interpretáciou Golfu GTI. Vznikol pri príležitosti 40-teho výročia modelovej rady Golf GTI. V Nemecku si povedali – „máme dosť hothachov“ pre každodenné dochádzanie do práce, a tak vznikol GTI Clubsport. A podľa nás sa im celkom podaril.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním s výkonom 195 kW (265 k) a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou šprintuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekúnd . Výkon si vieme zvýšit na pekných 290 koníkov použitím tzv. Boost Function – krása. Dvojspojkový automat dokáže ubrať ešte nejakú tu desatinku, čiže o zábavu sa isto báť nemusíme, veď jeho maximálka sa pohybuje pri rýchlosti 250 km/h. Otázka je, či sa nám vôbec dostane do rúk :). Mohol by sa!

Pýtate sa, koľko vám toto žihadielko ukrojí z rodinného rozpočtu na pohonné hmoty? S automatom viete v pohodičke jazdiť za 6,7 litrov na 100 km, čo nie je žiadna katastrofa, manuálna prevodovka dokáže ušetriť ešte nejaký ten decilitrík :).

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Clubsport sa líši predným nárazníkom, výrazným difúzorom, prahovými nástavcami a poriadnym krídlom vzadu. Koncové svetlá sú zatmavené, čo mu dodáva záhadný vzhľad. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky. A čo tie anatomické sedačky? No na dlhšej trase, vás určite chrbát bolieť nebude.

S Golfom GTI Clubsport su reálne plány. Mal by sa dostať do predaja. Uvidíme však, či aj na slovenskom trhu – necháme sa prekvapiť.

Sledujte náš Facebook TU a nepremeškajte žiadne novinky z frankfurtského autosalónu IAA 2015 .

Komentáre