Video, Testy, Eventy, Úžitkové vozidlá / 29. október 2020 / 5 minút ČÍTANIA

Jazdili sme na novom VW Caddy 5! +VIDEO

Je priestrannejší, modernejší, digitálnejší. To všetko o novom Volkswagene Caddy už vieme. Teraz sme si prvýkrát vyskúšali, ako nový Caddy jazdí.

Štart nového Volkswagenu Caddy prekazila pandémia. Bola to posledná prezentácia, ktorej sme sa zúčastnili pred prvou vlnou. O to viac sme sa na nový Volkswagen Caddy tešili. Zo statickej prezentácie sme prišli so všetkými technickými informáciami. Tie spolu s rozmermi a ďalšími údajmi nájdete v našom článku TU. Jediná nezodpovedaná otázka zostala, ako Volkswagen Caddy jazdí.

Ako Golf

Zadanie bolo jasné. Nový Caddy má byť bližšie k osobným modelom. Dostal preto priamejšie riadenie s elektronickým posilňovačom, ktoré mu umožnilo adoptovať nové asistenčné systémy, využívajúce zásahy do riadenia. Caddy teda môže mať ponovom Lane Assist, či asistent manévrovania s prívesom. Taktiež dostal vylepšenú prednú nápravu a úplne novú tuhú zadnú nápravu s panhardskou tyčou a vinutými pružinami miesto listových. Tá využíva dve vodiace ramená na mäkších silentblokoch, čo má opäť prispieť vyššiemu komfortu a aj stabilite.

Má však ešte jednu výhodu: má menšiu konštrukčnú šírku, vďaka čomu sa podarilo rozšíriť priestor medzi vnútornými blatníkmi v nákladnom priestore tak, že sa tam zmestí aj europaleta na šírku.

V interiéri si Caddy tiež berie príklad z Golfu. A nielen dizajnom. Za príplatok ponúka plne digitálny Innovision Cockpit, ktorý tvoria dva veľké displeje. Má zabudovanú eSIM kartu, takže v ňom môžete využívať služby We Connect, ktorá zahŕňa online dopravné spravodajstvo, ceny pohonných hmôt, počasie a ďalšie užitočné informácie. Samozrejme, konektivita cez Android Auto či Apple CarPlay nesmie chýbať. V súvislosti s tým oceníte aj šikovnú bezdrôtovú priehradku na nabíjanie telefónu v stredovej konzole.

Na ceste

Aký je VW Caddy spoza volantu? Príjemný, pretože sa v ňom veľmi dobre sedí. Ergonomické sedadlá sú pohodlné a volant sa dá nastaviť v naozaj veľkom rozsahu, a to výškovo aj pozdĺžne. Pozícia za volantom je teda vynikajúca.

Štartuje sa tlačidlom, motor 2.0 TDI Evo naskočí do kultivovaného voľnobehu. Radenie minivoličom prevodovky je otázka zvyku a nevidíme v ňom žiaden problém. Vďaka tomu, že prevodovku ovláda elektronicky, môžete pri manévrovaní radiť spiatočku ešte kým ide auto dopredu. Elektronika tam spiatočku zaradí, až keď rýchlosť auta dostatočne klesne. Platí to samozrejme aj naopak. Dosť to urýchľuje parkovanie a manévrovanie.

Testovali sme najvýkonnejší variant s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Najprv sme sa obávali, či to nie je málo, ale krútiaci moment má dobrú hodnotu a vysoký výkon využijete najviac pri rýchlej jazde na diaľnici a tam vám zas pomôže nižší aerodynamický odpor novinky. Prvé jazdy ukázali, že rozbehnúť sa s Caddy na 140 km/h nie je nijaké trápenie a pružnosť je na úplne akceptovateľnej úrovni. Ale podotýkame, že sme jazdili s nenaloženým autom. Na druhej strane, „v plnej zbroji“ nie je vhodné jazdiť s autom príliš dynamicky, takže nižší výkon vás nemusí trápiť.

Pri jazde si rýchlo všimnete zmeny v riadení. Nový VW Caddy má prevod riadenia 14:1 miesto 16:1, pribudol aj elektrický posilňovač. Volantom sa teda otáča ľahko, bez problémov ho zvládnu aj ženy. Navyše na ňom netreba zbytočne rúčkovať, väčšinu manévrov zvládnete vďaka rýchlejšiemu prevodu bez prechytávania. Oveľa presnejšie a rýchlejšie reakcie na pokyny volantom má na svedomí aj nová zadná náprava. Odhlučnenie je na slušnej úrovni, mierne dunenie zo zadnej časti sa ozýva len na špecifickom druhu nerovností, prípadne na vyfrézovanej diaľnici.

Aerodynamicky je však Caddy odhlučnený veľmi dobre. Vidno, že na tejto oblasti si dali konštruktéri záležať, pretože aj aerodynamický odpor má na túto triedu vynikajúcu hodnotu – len 0,30! To je potenciál na ešte lepšiu spotrebu paliva. Predchádzajúca generácia mala súčiniteľ na úrovni 0,33.

Jazda v Caddy by sa dala zhrnúť nasledovne: je to ako veľké MPV. Vďaka novým bezpečnostným a asistenčným systémom, väčšiemu komfortu a kultivovanejšiemu podvozku sa ho nemusíte báť používať ako jediné auto v rodine. V ponuke má aj pohon 4Motion, neskôr pribudne benzínový motor 1.5 TSI a dokonca aj motor 1.5 TGI spaľujúci zemný plyn. Ten má zo všetkých najvyšší výkon: 96 kW (130 k).

Stále Caddy

Tie dobré veci v Caddy zostali. Obrovský priestor na palube, zvýšená pozícia za volantom, množstvo odkladacích priestorov a aj posuvné zadné dvere. Všetko je to však zabalené v modernejšom kabáte a noci svieti Caddy na cestu skvelými výkonnými LED svetlami. Stále je to pracant s dobrou nosnosťou a úžasnou variabilitou, ktorý poslúži rovnako dobre náročnej rodine ako podnikateľovi. Technologickou a bezpečnostnou výbavou sa konkurencii vzdialil na míle. Neskôr príde na trh aj Caddy Maxi, ktorý pridáva ešte viac priestoru pre posádku aj batožinu.

VW Caddy 5 interier 001.jpg
VW Caddy 5 interier 002.jpg
VW Caddy 5 interier 003.jpg
VW Caddy 5 jazda 001.jpg
VW Caddy 5 jazda 002.jpg
VW Caddy 5 jazda 003.jpg
VW Caddy 5 jazda 004.jpg
VW Caddy 5 jazda 005.jpg
VW Caddy 5 jazda 006.jpg
VW Caddy 5 jazda 007.jpg
VW Caddy 5 jazda 008.jpg
VW Caddy 5 jazda 009.jpg
VW Caddy 5 jazda 010.jpg
VW Caddy 5 jazda 011.jpg
VW Caddy 5 jazda 012.jpg
VW Caddy 5 jazda 013.jpg
VW Caddy 5 jazda 014.jpg
VW Caddy 5 jazda 015.jpg
VW Caddy 5 jazda 016.jpg
VW Caddy 5 jazda 017.jpg
VW Caddy 5 jazda 018.jpg