Testy, ID / 29. november 2023 / 3 minúty ČÍTANIA
Krajší, lacnejší a vybavenejší! Modernizovaný Volkswagen ID.3 v nás zanechal skvelý dojem
V roku 2019 predstavil Volkswagen svoj prvý elektrický model na platforme MEB, ktorý mal byť revolučným miľníkom v oblasti elektromobility. Po viac než troch rokoch od uvedenia, a množstve spokojných majiteľov, prichádza značka na trh s modernizovanou verziou. Volkswagen sa rozhodol vypočuť názory zákazníkov a spätnú väzbu od takzvaných "early adopters" zapracovali do modelu ID.3.
Interiér pôsobí prémiovejším dojmom. Za najpodstatnejšiu zmenu považujeme výrazné zvýšenie vnímanej kvality v interiéri. Predchádzajúci model využíval jednoduchšie materiály s množstvom tvrdých plastových prvkov, ktoré nereflektovali vyššiu cenu rodinného elektromobilu. Asi si viete predstaviť, ako nás okamžite po nastúpení potešili nové a hrubšie textílie vo výplni dverí alebo zmäkčená palubná doska s dobre vyzerajúcou imitáciou prešívania kože. Ide o zmenu, ktorú na fotkách nevidieť, pretože základné usporiadanie palubnej dosky zostáva rovnaké. K úplnej spokojnosti nám chýba už len fyzické ovládanie klimatizácie.
Rýchlejší infotainment a intuitívnejšie ovládanie. Možnosti prispôsobenia ventilácie sa však naďalej nachádzajú v menu multimediálneho rozhrania. Našťastie, viaceré softvérové záplaty pomohli posunúť užívateľskú skúsenosť s infotainmentom na obstojnú úroveň. Príležitostné pozdvihnutie obočia spôsobovala bezdrôtová nabíjačka, ktorá má záľubu v priebehu niekoľkým minút prehriať akýkoľvek telefón a vyradiť z prevádzky zrkadlenie cez Apple Carplay či Android Auto.
Viac ekológie, viac priestoru. K ďalším, na prvý pohľad takmer neviditeľným, drobnostiam môžem zaradiť použitie udržateľnejších materiálov, lepšiu organizáciu úložných priestorov a využitie pokročilejších asistenčných systémov pri jazde. Zmenil sa tiež dizajn a na kapote môžete nájsť viac prelisov, vďaka ktorým má nové ID.3 pôsobiť dynamickejším dojmom.
Naďalej pohodlný kompaktný elektromobil. Ruku na srdce, k proporciám hot-hatchu má ID.3 stále pomerne ďaleko. Prejavy nemeckého pragmatizmu cítiť aj na nastavení ESP a ostatných bezpečnostných pomocníkov. Naďalej však ide o pohodlný elektrický kompakt, teraz s ešte lepším dojazdom a výbavou. Dlhodobá spotreba v letnom teste sa pohybovala na úrovni 19 kWh/100 km v zmiešanej prevádzke, vrátane využitia diaľničného tempa. Už v základe môžete očakávať 62 kWh akumulátor (brutto) a výkon 150 kW (204 k).
Lepší a výhodnejší. Po novom je ID.3 dostupný už od začiatku vo výbave Pro a za výhodnejších podmienok. Medzigeneračne totiž došlo k zníženiu cien o takmer 5 000 eur. Čo z toho vyplýva? Za svoje peniaze teraz dostanete kvalitnejší, lepšie vybavený a najmä cenovo dostupnejší produkt.
Facebook Mail | |
elektromobil ID.3 modernizácia facelift test recenzia VW ID.3 |