Lifestyle, Tipy, Eventy, Passat / 2. apríl 2014 / 3 minúty ČÍTANIA
Passat oslavoval 40 rokov
V júli 1973 sa začala produkcia prvej generácie modelu Passat a do dnešného dňa bolo do celého sveta dodaných viac ako 20 miliónov vozidiel Passat.
Pred 40 rokmi debutoval nový model značky Volkswagen, ktorý zahájil novú éru modernej techniky a nadčasového dizajnu. Éru Passat. V máji 1973 bol predstavený verejnosti. V júli, presne pred štyridsiatimi rokmi, sa začalo s jeho produkciou. Verzia Fastback navrhnutá Giorgiom Giugiarom, po ktorom nasledovalo kombi s označením Variant, presvedčila zákazníkov už ako nováčik strednej triedy. O rok neskôr už stála na špici v štatistike registrovaných motorových vozidiel v Nemecku. Prvý Passat, ktorý vychádzal z modelu Audi 80 zostal na programe do roku 1980. Vyrobených bolo 2.5 milióna vozidiel s interným označením B1.
Nástupca modelu B1 sa tiež vyrábal vo verziách Fastback a kombi v ponuke zostal až do roku 1987. Tento model dostal nové technológie: pohon všetkých kolies, turbodiesel, päťvalcový benzínový motor a skratku E pre technológie prispievajúce k zníženiu spotreby paliva, ktorá bola predchodcom súčasného BlueMotion Technology. Evergreenom sa stala verzia Fastback modelu B2, ktorý dostal pomenovanie Santana.
Ako celosvetovo obľúbený automobil osemdesiatych rokov bol vyrábaný nielen v Emdene (Nemecko), ale aj v Belgicku, Španielsku, Brazílii, Mexiku, Južnej Afrike a Japonsku. Predovšetkým ale zaznamenala značka Volkswagen s týmto vozidlom úspech v Číne. Model Santana B2 sa tam vyrábal až do roku 2012, upravená dlhšia verzia, Vista, sa stále vyrába. S takmer 5,5 milióna vyrobených vozidiel predstavuje druhá generácia modelu Passat vrátane všetkých jeho verzií najprodukovanejší modelový rad z celej rodiny Passat.
Modely Passat tretej (1987-1993) a štvrtej generácie (1993-1997) sa vyrábali výhradne ako verzie sedan a kombi, Fastback už viac v rodine Passat nefiguroval. Nové aerodynamickejšie modely ponúkali vďaka priečne uloženému motoru a prevodovke výrazne viac priestoru vo vnútornom priestore vozidla. Do ponuky sa dostali motory s technikou TDI, prepĺňaný benzínový motor a dokonca jeden kompaktný šesťvalec. Z tretej generácie modelového radu Passat sa predalo 1,6 milióna vozidiel. Opäť upravený Passat B4 dostal spevnenú karosériu, viac bezpečnostných systémov a vysoko výkonné naftové agregáty, čo výrazne zvýšilo jeho hodnotu. Predalo sa cirka 700 000 vozidiel.
Piata generácia (1996-2005) vytvorila ešte vyššie štandardy. Vďaka plne pozinkovanej karosérii, pokrokovej technike TDI, výkonným štvor-, päť-, šesť a osemvalcovým motorom a úrovni kvality, ktorú dovtedy ponúkali len vozidlá luxusnej triedy, sa model Passat jednoznačne stal ikonou v jeho triede vozidiel. V Číne, kde sa dokonca predávala aj jeho predĺžená verzia sa vyrábal do roku 2009. Celkovo sa na celom svete predalo viac ako štyri milióny vozidiel piatej generácie.
Začiatkom roka 2006 sa objavil Passat B6, do roku 2009 bolo vyrobených okolo 1,7 milióna vozidiel a priniesol so sebou nový typ karosérie, verziu CC, elegantné, štvordverové kupé. Prvýkrát sa do ponuky modelu Passat dostala aj dvojspojková prevodovka DSG, k tomu sa ešte pridali silné naftové a benzínové motory a úsporné verzie BlueMotion.
Za ním nasledovali aktuálne, ešte prepracovanejšie a luxusnejšie vybavené verzie, ktoré vyzdvihli pomyselnú úroveň štandardov v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov vyššie. Passat B7 priniesol na scénu okrem v podstate samostatnej verzie CC ďalší derivát, Alltrack s vyššie uloženou karosériou a na želanie dodávaným pohonom všetkých kolies. Samostatné modely vyrábané v zahraničí ako sedan strednej triedy v Číne a Passat vyrábaný v USA kompletizujú celosvetovú rodinu modelov Passat.
Passat sa stal dlhodobým úspechom vo výrobnom programe Volkswagen. Zaslúžil sa o vysokú úroveň značky a demokratizáciu špičkových technológií. Do konca roka 2012 vyrobil Volkswagen celkom viac ako 20 miliónov modelov Passat po celom svete.
Zdroj: www.autogratis.sk
Facebook Mail |