Lifestyle, Tipy, Touran / 27. marec 2014 / 3 minúty ČÍTANIA

Rodinný ideál

Volkswagen Touran sa snaží ku sklonku svojho života ukázať, že ešte stále má s čím bojovať.

Napriek tomu, že Touran už patrí v stajni Volkswagenu medzi staršie žrebce, chuť do života mu rozhodne nechýba. Základnými atribútmi rodinných vanov sú priestranná kabína a obrí batožinový priestor. Nasadnutie do Tourana len potvrdí tieto očakávania. Vnútri pôsobí ako obývačka. Miesta je dosť na všetkých sedadlách a do všetkých smerov. Testovaný kus mal vo výbave aj presklenú otváraciu panoramatickú strechu s elektricky ovládateľnou roletkou, ktorá dala vnútornému priestoru ešte ďalší rozmer.

Touran je veľké rodinné auto, ale pri jazde mu nechýba agilita.

VW Touran

Pri jazde s Touranom však zostane človek prekvapený, ako sa auto okolo neho "scvrkne". Z veľkého rodinného auta je zrazu agilné vozidlo, s ktorým vďaka presnému riadeniu, dobrým manévrovacím schopnostiam a hlavne silnému agregátu 2,0 TDI s výkonom 103 kW (140 k) nie je problém svižne sa prepletať hustou mestskou premávkou. Umožňuje to aj veľmi dobrý výhľad z auta. Ani v noci nie je s viditeľnosťou problém – natáčacie bi-xenónové
svetlomety s prisvecovaním do zákrut si svoju prácu odvádzajú dobre. Naše auto bolo vybavené aj dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorej niet čo vyčítať, azda len, že občas drží motor v takých nízkych otáčkach, že sa jeho dunenie nepríjemne prenáša do kabíny. Nad 1 300 ot.min-1 je však už v kabíne ticho, pohonná jednotka aj s podvozkom sú dobre odhlučnené a pohodlné odpruženie sprostredkuje posádke príjemnú jazdu. O to lepšie si potom môžete vychutnať kvality audiosústavy. Touran je vyzretý model a nájsť výraznejšie mínusy je ťažké. Palubná doska pôsobí trochu zastarane, ale stále jej nechýba nemecká elegancia. Navyše, keďže ide o výbehový model, predajcovia naň ponúkajú rôzne zaujímavé zľavy a akcie napríklad Touran s balíkom výbavy Sky.

Volkswagen Touran Premium Highline 2,0 TDI DSG

CENA [základ/verzie od/test]: 17 830/29 190/33 208 €
MOTOR: Vpredu priečne uložený vznetový prepĺňaný štvorvalec, 16 ventilov, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 4 200 ot.min-1, max. krút. moment 320 Nm pri 1 750 — 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 149 g/km. Pohon predných kolies.
JAZDNÉ VÝKONY, SPOTREBA: 0 — 100 km/h za 9,9 s, vmax = 199 km/h, priemerná spotreba podľa výrobcu/počas testu 5,7/5,8 l/100 km.
KAROSÉRIA: Samonosná oceľová, päťdverové kombi, d/š/v 4 397/1 794/1 674 mm, rázvor osí náprav 2 678 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1 541/1 514 mm, objem palivovej nádrže 60 l, pohotovostná hmotnosť 1 583 kg, už. zaťaženie 692 kg, obj. bat. priestoru 251 dm3.
PRVKY SÉRIOVEJ A PRÍPLATKOVEJ VÝBAVY [€]: ESC, ABS, ASR, EDS, EBV, MSR, asistent rozjazdu do kopca, 8 x airbag, bluetooth + USB audio, dažď. a svetelný senzor, šport. sedadlá, Sky Packet (ad. bi-xenóny, audio s 10 repro., LED denné sv. a osv. EČV, panor. str. okno) — 2 271.

Zdroj: automagazin.sk

Súvisiace články

Novinky, Beetle

Príbeh VW Beetle: 21 rokov úsmevov

Novinky, Beetle

Príbeh VW Beetle: 21 rokov úsmevov

Novinky, Golf, Verzie R

Šialene Rýchly Golf R

Súvisiace články

Novinky, Beetle

Príbeh VW Beetle: 21 rokov úsmevov

Novinky, Beetle

Príbeh VW Beetle: 21 rokov úsmevov

Novinky, Golf, Verzie R

Šialene Rýchly Golf R