Na ženevskom autosalóne mala svetovú premiéru štúdia Volkswagen T-ROC, ktorá poskytuje výhľad na možný kompaktný modelový rad SUV. K markantným znakom štúdie patrí okrem iného progresívny dizajn a efektívne pohonné ústrojenstvo.

Viac si pozrite v tomto videu:

Desať dôležitých faktov k svetovej premiére T-ROC:

1. Progresívny dizajn prednej časti karosérie naznačuje novú cestu pre kompaktné SUV značky Volkswagen.
2. V prednej a zadnej časti karosérie sú zabudované kamery, ktoré v tme podporujú reflektory z LED.
3. Polovice strechy sa dajú demontovať a uložiť do batožinového priestoru.
4. T-ROC poháňa turbodiesel 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm. Prevodovka je 7-stupňová DSG s dvoma spojkami.
5. Spotreba paliva iba 4,9 l/100 km.
6. Štúdia má permanentný pohon všetkých kolies 4MOTION najnovšej generácie so spojkou Haldex 5.
7. T-ROC môže jazdiť v troch rozličných režimoch: „Street“, „Offroad“ a „Snow“.
8. T-ROC využíva kompletne digitálne prístroje a digitálne ovládanú klimatizáciu.
9. Ako monitor infotainmentu slúži mobilný tablet.
10. T-ROC bol skonštruovaný na modulárnej stavebnici komponentov pre priečne uložený motor (MQB). Má dĺžku 4.179 mm, šírku 1.831 mm a výšku 1.501 mm; rázvor má hodnotu 2.595 mm.

Štúdia predstavená v Ženeve má novú líniu dizajnu a interiéru. Okrem toho trojdverový automobil spája talenty SUV s pohonom všetkých kolies – ktoré nekapituluje ani pred kamenistými cestami v teréne („ROCK“) – s letnou ľahkosťou kabrioletu. Strednú časť strechy karosérie tvoria dve polovice, ktoré sa dajú niekoľkými pohybmi demontovať a uložiť v batožinovom priestore. Písmeno „T“ v názve T-ROC symbolizuje nomenklatúru aktuálnych a budúcich SUV značky Volkswagen ako Taigun, Tiguan a Touareg.

Štúdia T-ROC, poháňaná turbodieslom 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) môže jazdiť v troch rozličných prevádzkových režimoch: „Street“, „Offroad“ a „Snow“. Podľa zvoleného režimu sa zmenia parametre pohonu všetkých kolies 4MO­TION, 7-stupňovej prevodovky DSG s dvoma spojkami, ABS, ako aj asistenčných systémov pre rozjazd do svahu a kontrolovaný zjazd zo svahu. Jednotlivé režimy sa prepínajú intuitívne ovládaným otočným kolieskom na hlavici vodiacej páky prevodovky DSG; aktívny režim sa zobrazuje vyskakovacím oknom (Pop-up-Window) v kompletne digitálnom združenom prístroji.

Video: TA3, Relácia Motoring

Komentáre