Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá / 16. marec 2023 / 5 minút ČÍTANIA

SVETOVÁ PREMIÉRA Volkswagen ID.2all: ID. pre každého!

Elektromobily sú pre mnohých ešte stále nedostupné. Volkswagen si teda zaumienil prísť s autom, ktoré si bude môcť dovoliť každý: nový Volkswagen ID.2all je koncept elektromobilu za menej ako 25 000 eur! Pritom na to vôbec nevyzerá.

Elektromobily sú pre mnohých ešte stále nedostupné. Volkswagen si teda zaumienil prísť s autom, ktoré si bude môcť dovoliť každý: nový Volkswagen ID.2all je koncept elektromobilu za menej ako 25 000 eur! Pritom na to vôbec nevyzerá.

Áno, toto je síce koncept, ale nezúfajte! Jeho produkčná verzia sa ukáže už v roku 2025 a máme tajné informácie, že sa od konceptu nebude veľmi líšiť. A to je dobre. Model ID.2all (v preklade „ID. to all – ID. pre každého“) prezentuje nový dizajnový jazyk a chce dokázať, že elektromobil môže byť skutočne cenovo dostupný pre každého.

Navyše sa Volkswagen ide sústreďovať na to, aby sa z neho pod novým vedením Thomasa Schäfera opäť stal „love brand“. „Koncept ID.2all ukazuje, kam sa chceme so značkou dostať,“ hovorí. „Chceme byť blízko k zákazníkovi a ponúkať top technológie v kombinácii s fantastickým dizajnom. Na tejto transformácii úporne pracujeme, aby sme elektromobilitu sprístupnili masám.“

MEB Entry

Volkswagen ID.2all je prvý elektromobil z rodiny ID., ktorý využíva náhon na predné kolesá. Platforma MEB je natoľko modulárna, že to umožňuje. Voľba predného náhonu má svoj zmysel: mnohí zákazníci mu dôverujú viac a vzadu zároveň vzniká priestor pre veľký batožinový priestor. Táto verzia platformy môže navyše využívať jednoduchú zadnú nápravu s torznou priečkou, ktorej zástavba je extrémne nenáročná na priestor.

Výsledok? Tento nový elektromobil s dĺžkou iba 4 050 mm má batožinový priestor s objemom až 490 litrov! Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší až na 1 330 litrov. Kabína navyše poskytuje naozaj štedrý priestor pre svojich pasažierov. Aj keď ID.2all je dĺžkou podobné modelu Polo, v šírke ho výrazne prekračuje až o 6 centimetrov (1 812 mm). Priestor nad hlavou zas zabezpečuje výška 1 530 mm, čo je opäť viac, než ponúka model Polo.

Nový varian platformy MEB Entry využíva predný náhon a vzadu torznú priečku miesto viacprvkovej nápravy. Vďaka tomu má kufor objem až 490 litrov

Koncept má kolesá vytiahnuté až do rohov karosérie, takže nezasahujú do priestoru pre pasažierov. Rázvor dosahuje hodnotu až 2 600 mm.

Z dizajnu interiéru oceňujeme samostatné ovládanie klimatizácie a množstvo príjemných, mäkkých materiálov. Vyzerá to tak, že sa pozeráme na návrat konvenčnejšej formy ovládania, čo je len plus.

Fešák!

Dizajn je extrémne podarený a nepodobá sa na žiadneho iného člena rodiny ID.. Je konvenčnejší – dizajn C-stĺpika sa dokonca inšpiroval prvým VW Golf – a zároveň využíva moderné, svieže prvky. Obliny ustúpili ostro rysovaným hranám a zvýrazneným blatníkom. Na prvý pohľad vyzerá ID.2all ako trojdverák, pretože kľučky zadných dverí sú ukryté. Má správny postoj, priateľskú tvár a už teraz je jasné, že ide o nadčasový dizajn.

Predné aj zadné svetlomety sú navzájom prepojené LED pásom. Vpredu ho dopĺňa aj kontrastne lakovaná maska chladiča. Zadok je spracovaný vyslovene v štýle retro. Jednoduché hranaté svetlomety sa tiahnu až k podsvietenému logu VW. V spodnej časti zadného nárazníka však nájdeme difúzor, ktorý optimalizuje prúdenie vzduchu okolo karosérie a spolu so strešným spojlerom znižuje aerodynamický odpor.

Kolesá vyzerajú riadne športovo – majú turbínový dizajn, aktívne sa podieľajú na aerodynamike auta a môžu mať priemer až 20 palcov!

Nový dizajnový jazyk Volkswagenu stojí podľa šéfa dizajnu Andreasa Mindta na troch pilieroch: stabilita, sympatickosť a entuziazmus. Sme veľmi zvedaví, ako sa tento dizajnový jazyk prejaví na ďalších novinkách značky. A má ich byť dosť! Do roku 2026 sa má predstaviť desať nových modelov! Medzi nimi má byť aj model s cenovkou pod 20 000 eur!

Hot hatch?

Napriek zameraniu na prijateľnú cenu Volkswagen nezaháľal v oblasti pohonu. Elektromotor poháňajúci predné kolesá má maximálny výkon až 166 kW (226 k)! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by malo trvať menej než 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Veľkosť batérie zatiaľ Volkswagen nezverejnil, ale prezradil nám údaje o nabíjaní: z 10 na 80 % by to malo trvať iba približne 20 minút. A maximálny dojazd? Ten sa pohybuje na úrovni 450 km.

O dôraze na dynamiku hovoria aj obuté pneumatiky. Miesto ekologicky orientovaných plášťov obúva ID.2all vysokovýkonné pneumatiky Continental ContiPremiumContact 6, ktoré sú známe športovými jazdnými vlastnosťami a priamymi reakciami na riadenie.

Technológie

Aj keď základná cena je prijateľne nízka, to neznamená, že v ID.2all nemôžete mať tie najmodernejšie technológie. Medzi prvky výbavy patrí systém čiastočne autonómnej jazdy Travel Assist, inteligentné adaptívne matrix LED svetlá IQ. Light či šikovný plánovač trás Electric Vehicle Route Planner.

Už teraz sa nevieme dočkať produkčnej verzie!

ID.2all premiera 002.jpg
ID.2all premiera 003.jpg
ID.2all premiera 004.jpg
ID.2all premiera 005.jpg
ID.2all premiera 006.jpg
ID.2all premiera 007.jpg
ID.2all premiera 008.jpg
ID.2all premiera 009.jpg
ID.2all premiera 001.jpg

Súvisiace články

Novinky, ID, Elektrické vozidlá

Privítajte vynovený Volkswagen ID.3!

Novinky, ID

Volkswagen bol v roku 2022 najpredávanejšou automobilovou značkou v Európe!

Súvisiace články

Novinky, ID, Elektrické vozidlá

Privítajte vynovený Volkswagen ID.3!

Novinky, ID

Volkswagen bol v roku 2022 najpredávanejšou automobilovou značkou v Európe!