Testy, Passat / 31. júl 2023 / 3 minúty ČÍTANIA
Test: Volkswagen Passat Alltrack - Hľadanie podstaty
Nový Volkswagen Passat podstupuje posledné testy, ale odchádzajúca generácia má stále čo povedať. Najmä verzia Passat Alltrack má niekoľko vlastností, ktoré by sme chceli vidieť aj na novinke!
Ešte kým sa na cesty dostane nová generácia modelu Volkswagen Passat, máte príležitosť zaobstarať si tú aktuálnu. Najmä vo verzii Alltrack ide o mimoriadne zaujímavé auto s extrémne širokým záberom schopností.
Hovoriť, že Volkswagen Passat je nudné auto, je klišé už aj medzi krčmovými znalcami. Možno na tom je trocha pravdy, avšak prekáža to vôbec? Ak nudný znamená, že vás nedostáva do emočnej vývrtky nespoľahlivosťou, komplikovaným ovládaním, nepodarenou ergonómiou či nedotiahnutými jazdnými vlastnosťami, chceme vlastne na každý deň iné ako nudné auto? Passat by sme navyše nenazvali nudným. Je to diplomat, ktorý dokáže prekvapiť suchým, sofistikovaným ostrovtipom, len sa skrátka nebude zabávať na zbierke vtipov o blondínach či policajtoch.
Ostro červený Passat Alltrack patrí medzi najvzrušujúcejšie verzie, aké si môžete kúpiť. S o 27,5 mm vyšším podvozkom, (ako inak) decentným oplastovaním a matnými striebornými doplnkami deklaruje, že je pripravený aj na dobrodružstvá mimo diaľnic a veľkomiest. Pod kapotou mu vrčí silný dvojlitrový diesel s výkonom 147 kW (200 k) a max. krútiacim momentom 400 Nm.
Ozaj, čo nám to prekáža na naftových motoroch? Tento nesmrdí ani sekundu po naštartovaní, má kultivovaný chod a dokáže manažérsky kombík premiestňovať celkom dynamicky krížom-krážom po krajine so spotrebou 6,4 l/100 km a s adekvátne nízkymi emisiami oxidu uhličitého.
Testovaný Passat Alltrack nám pripomína „staré dobré časy“ hneď niekoľkými spôsobmi. Náš kus mal analógové budíky, tlačidlové ovládanie na volante miesto dotykového a celkovo predstavoval ten najideálnejší stret moderných technológií zajtrajšia (úchvatné Matrix LED svetlomety, adaptívne tlmiče DCC, asistenčné systémy) a ešte sympaticky konzervatívneho ovládania bez moderných výmyslov, ktoré konzervatívnejším vodičom môžu prekážať, ale ostatní si ich môžu pokojne doobjednať.
A povieme vám, veľmi ťažko sa nám s ním lúčilo. Mechanicky je to totiž tak fantasticky kvalitné auto! Dvojité sklá znamenajú vynikajúce odhlučnenie. Podvozok s adaptívnymi tlmičmi je neskutočne komfortný a úžasne zvláda nerovnosti. A verte nám, to nie sú zbytočné superlatívy. Na jednej strane nás podvozok dostal komfortom, na druhej strane istotou a skvelými jazdnými vlastnosťami. Auto aj vďaka veľmi dobre naladenému progresívnemu riadeniu veľmi ľahko umiestnite v zákrute na centimeter presne. Silný naftový motor spraví z predbiehaní hračku a spotreba je fantastická. S bezdrôtovou nabíjačkou, bezdrôtovým Android Auto, skvelými sedadlami a výborným audiosystémom sú dlhé cesty s Passatom Alltrack ozaj priestorom na relax.
Perfektne pri tom zvládne aj rodinné povinnosti. Batožinový priestor s objemom 639 litrov poslúži na všetky príležitosti. Vzadu je miesta ako v limuzíne a vyšší podvozok oceníte pri inštalácii detských autosedačiek. Vďaka pohonu 4Motion sa plne naložení môžete vybrať aj tam, kde sa o cesty naozaj vôbec nestarajú a elegantne elektronicky výsuvné ťažné zariadenie znamená, že sem ľahko naložíte bicykle alebo za Passat zapriahnete vozík, karavan, čokoľvek. Utiahne až 2 200 kg!
Volkswagen Passat Alltrack je skvelé auto skrz na skrz. Nie je lacné, ale verte nám, že za tú cenu auto s podobným súborom kvalít nedostanete.
Facebook Mail | |
Volkswagen Passat Alltrack VW test 4Motion cena novy passat |