Vyskúšali sme si T-Roc s pohonom predných kolies, manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a najmä novým motorom 1,5 TSI s výkonom 150 koní!

Ako jazdí plne „naložená“ verzia modelu Volkswagen T-Roc, to už vieme z predchádzajúceho testu. Teraz sme si vzali na test Volkswagen T-Roc v úplne odlišnej špecifikácii. Čo stráca voči pohonu 4Motion či automatickej prevodovke, to doháňa veselou, modro-bielou farebnou kombináciou. Tento T-Roc má veru pravé dvojfarebné lakovanie a aby toho nebolo málo, s karosériou mu ladia aj jeho 17-palcové disky kolies. Modrú tému nájdeme aj v interiéri. Tento T-Roc je ukážkou toho, ako veľmi si ho môžete prispôsobiť podľa vlastného vkusu. V tomto blogu však netestujeme farby, ale najmä kombináciu motora, prevodovky a podvozka. Takže poďme na to.

Kde je multi-link?

Všetky modely Volkswagen T-Roc, ktoré nie sú vybavené pohonom 4Motion, majú vzadu namiesto viacprvkovej zadnej nápravy jednoduchšiu, vlečnú nápravu s torznou priečkou. To je aj prípad nášho T-Rocu. Zistili by sme to, ak by nám o tom niekto nepovedal alebo ak by sme sa pod auto nepozreli? S najväčšou pravdepodobnosťou nie. Možno za to môžeme ďakovať aj menším, 17-palcovým diskom kolies, ale s komfortom testovaného Volkswagen T-Roc sme nemali žiaden problém. Dokonca aj typický neduh tejto koncepcie zadnej nápravy – odskakovanie na nerovnostiach –  sa tu prakticky vôbec neprejavuje. Možno by sa situácia s použitím väčších kolies zmenila, avšak túto kapitolu môžeme uzavrieť tým, že nie je podstatne, akú má auto prednú či zadnú nápravu, ale ako jazdí. A testovaný T-Roc jazdil rovnako dobre, ako jeho lepšie vybavený brat s viacprvkovou nápravou. Takže v tomto ohľade sa niet čoho obávať. T-Roc bez pohonu 4Motion je navyše celkom ľahký (iba 1330 kg), takže je veľmi agilný a s ľahkosťou mení smer.

Manuál aj pre neskúsených

Uvedomujeme si, že dnes sú prevodovky DSG v kurze, avšak pre tých, ktorí z akéhokoľvek dôvodu preferujú manuál, máme dobré správy: pracuje sa s ňou veľmi príjemne. Dĺžka jej dráh je vzhľadom na zameranie auta zvolená dobre (ani dlhá, ani krátka), chod páky je jednoznačný a so správnym náznakom mechanického odporu. Vo výsledku poteší aj mužov a ženy nevystraší. Spojka patrí medzi tie ľahšie, takže ani sústavná práca s ňou (napríklad v dopravnej zápche) nie je vyčerpávajúca. Obzvlášť pre menej skúsených vodičov padne vhod funkcia zjednodušujúca rozbeh. V praxi funguje tak, že pri púšťaní spojky si Volkswagen T-Roc automaticky pridá plyn, aby vám motor neskapal. To je super nápad. Navyše je celý systém nastavený tak, aby neobťažoval vodičov, ktorí s rozbehmi problémy nemajú. Sprevodovanie je dobré. Nemali sme problém s tým, že by sme pre nejakú rýchlosť nevedeli nájsť adekvátny prevodový stupeň.

Benzín späť do hry!

Na záver to najlepšie: nový štvorvalcový motor 1,5 TSI s aktívnym vypínaním dvoch valcov. Jeho slabšiu verziu s výkonom 96 kW (130 koní) sme už testovali v Golfe Sportsvan. Teraz máme k dispozícii celých 110 kW (150 koní). Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 250 Nm a je dostupný v rozmedzí 1500 – 3500 otáčok. To znamená, že ho máte k dispozícii najviac práve v bežných pracovných otáčkach motora. Vďaka tomu ho nemusíte vytáčať, aby ste z neho dostali potrebnú akceleráciu. Tretí prevodový stupeň obslúži v podstate všetko, od svižných mestských manévrov až po mimomestské predbiehania. Pri bežnej jazde sa nový motor vyznačuje veľmi tichým chodom. Náznak príjemne kovového športového zvuku sa do kabíny prenesie až vo vyšších otáčkach. Už tradične treba inžinierov pochváliť za mimoriadne rýchle a najmä presné reakcie na plyn. Ak teda holdujete dynamickej jazde a občas sa vyhráte aj s medziplynmi, T-Roc s motorom  1,5 TSI si budete pochvaľovať.

Aj charakteristika motora je fajn. Síce už v nízkych otáčkach nastúpi výrazná vlna krútiaceho momentu, ale výkon motora pekne graduje až k takmer 6000 otáčkam. Pri pokojnej jazde sa z neho však stane krotký baránok.

Spotreba takmer ako diesel

Na trase dlhej 162 kilometrov sme pri priemernej rýchlosti 70 km/h dosiahli priemernú spotrebu 6,0 l/100 km. Trasa obsahovala výjazd a vjazd do Bratislavy, kúsok diaľnice, dediny a okresné cesty. Nevyhli sme sa ani pár predbiehaniam, aby spotreba nenadobudla nereálne hodnoty.

Na to, že sme ani zďaleka neboli brzdou premávky, je to super hodnota a ak by niekto chcel, určite ju podlezie. V meste nám T-Roc spapal priemerne okolo 7,0 l/100 km, ale veľmi záležalo na premávke. Pri ustálenej jazde sa aj v celkom vysokých rýchlostiach odpojili dva valce pre ešte väčšiu úsporu paliva. Zmenu režimov zo štvorvalcového na dvojvalcový a naopak v realite nezaznamenáte. Funkčnosť systému môžete sledovať na obrazovke palubného počítača. Občas pod záťažou cítiť jemné vibrácie, ale ak sa na to nebudete sústrediť, nezaznamenáte to. A za výslednú spotrebu to stojí 🙂 .

Výsledné hodnotenie? Ak chcete štýlový, sebavedomý crossover či SUV s pohodlným podvozkom, tichým a veľmi úsporným motorom, ktorý tak netrpí pri jazde na krátke trasy, určite si vyskúšajte Volkswagen T-Roc. Dajte nám vedieť, akú farebnú kombináciu by ste si zvolili 🙂 .