Testy, T-Roc / 27. december 2017 / 5 minút ČÍTANIA

Exkluzívny test: Volkswagen T-Roc 2,0 TSI 4Motion

Ako prví vám prinášame dojmy z modelu T-Roc na domácej pôde. A sú veľmi pozitívne. Volkswagen T-Roc má totiž charakter, je pekný a s motorom 2,0 TSI je s ním aj kopec zábavy!

Test začneme trochu netradične. Na trhu totiž nie je veľa malých SUV tejto kategórie, ktoré by sa predávali s takým výkonným motorom, navyše spojeným s perfektným podvozkom a riadením (jedná sa o dynamické riadenie, pochádza z Golfu GTI). Výsledná kombinácia 2,0 TSI 140 kW + 4Motion + DSG vám totiž vie dať toto:

[video width="800" height="1080" mp4="/public/uploads/2017/12/MOV_3369.mp4"]

Áno, Volkswagen T-Roc má funkciu Launch Control! S jej pomocou dokáže vyšprintovať na stovku len za 7,2 sekundy. Najpôsobivejší je však odpich z miesta, ktorý je vďaka trakcii, ktorú poskytuje systém 4Motion, doslova brutálny. Tie červené brzdové strmene na aute nie sú len tak :-) . Motor má kopec sily v takmer akýchkoľvek otáčkach, ale svoje najlepšie divadlo predvádza medzi 3 000 – 5 500 otáčkami, pričom citeľne sa "nadýchne" už pri 2 000 otáčkach. V oblasti spotreby má dve tváre: dá sa s ním jazdiť úsporne, teda aj pod 7 l/100 kilometrov, ale treba si strážiť pravú nohu. Neznamená, že musíte byť brzdou premávky, ale keď od motora vyžadujete výkon, "cucne" si svoje. My sme nakoniec mali priemernú spotrebu na úrovni 8,2 l/100 km, ale to preto, lebo sme veľmi radi využívali dynamický charakter T-Rocu. Pokušenie bolo príliš veľké.

 

Predstavenie

Ešte pred jazdou si poďme najprv bližšie predstaviť testovaný kus. Ako sme už spomínali, pod kapotou je benzínový turbo štvorvalec s výkonom 140 kW (190 koní) spriahnutý s novou, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies 4 Motion. Zo zaujímavej výbavy chýbal nášmu autu hádam iba adaptívny podvozok, parkovacia kamera a dvojfarebné lakovanie. Inak sme mali k dispozícii všetko: najväčší displej navigácie, adaptívny tempomat, parkovacie senzory, LED svetlá vpredu aj vzadu... Ak by sme si kupovali T-Roc pre seba, je dosť možné, že by bol presne v tejto špecifikácii.

Podvozok a jazda

Aký je teda T-Roc v domácich podmienkach? reportáži z prvej jazdy v Portugalsku sme napísali, že s 19-palcovými kolesami má T-Roc už trochu problémy s drsnejšími cestami a krátkymi nerovnosťami. Do karosérie sa totiž dostávali jemné rázy a vibrácie od cesty. Naša testovačka mala obuté 18-ky a tie všetko vyriešili. Dobrou správou je, že Volkswagen T-Roc s nimi stále vyzerá dobre, aj keď má mohutné a svalnaté blatníky.

 

Adaptívny podvozok nám nechýbal, pretože tvrdé pruženie sa na našich cestách nedostane veľmi často k slovu a komfortný režim podvozka je veľmi podobný nastaveniu pasívneho podvozka. To je navyše veľmi dobré a vďaka skvele odladenému tlmeniu pohybov karosérie sa dá s hmotnosťou T-Rocu doslova hrať. Priečne aj pozdĺžne náklony karosérie môžete využívať vo svoj prospech a jazdiť takmer ako na rally aute. Keď teda vchádzate do zákruty, môžete nos auta ponoriť na brzdách k zemi, odľahčiť zadné kolesá a správnou prácou s volantom prinútiť T-Roc k efektnému šmyku. Športový režim ESC vám to umožní. T-Roc pritom nikdy nestratí správne držanie tela, nerozhojdá sa, ani sa nerozskáče. Spoza volantu pôsobí ľahko a agilne aj vďaka relatívne rýchlemu dynamickému riadeniu.

S T-Rocom je ozaj zábava a jeho podvozok určite patrí k highlightom celého auta. Pri tom všetkom je dostatočne pohodlný na každodenné cestovanie. Spolu s praktickými rozmermi, kompatibilnými s rozmermi parkovacích miest a nepraktickými vchodmi do podzemných garáží je T-Roc super auto na každý deň. Och, a spomínali sme, že vďaka pohonu 4Motion a režimu Off-road sa nestratí ani na klzkom povrchu či v ľahkom teréne?

Priestor a praktickosť

Vo vnútri je T-Roc väčší, než sa zdá. Na predných sedadlách je miesta dostatok na to, aby ste si našli perfektnú pozíciu za volantom. Dozadu sa zmestia aj dvaja dospelí. Isto, nebudú mať na nohy toľko miesta, ako v Passate, ale T-Roc je koniec-koncov kompaktné auto.  Ergonómia interiéru je príkladná, ale na to sme už pri Volkswagenoch zvyknutí. Čo je nové, sú sedadlá, ktoré majú štýlové biele lemovanie, 3D čalúnenie a prešívanie červenou niťou. Sedí sa v nich dobre. V tejto triede je nové aj ambientné osvetlenie dverí, o ktoré sa starajú červené LED linky v tapacíroch dverí. Celé to vyzerá veľmi dobre.

  

Kufor T-Rocu je v pohode využiteľný. Má objem 445 litrov. V našom prípade sa v ňom skrývala rezerva, ale môže tu byť aj dvojité dno a sada na opravu defektu. V prípade potreby sa operadlá zadných sedadiel dajú jednoducho sklopiť do roviny. Ak prevážate iba lyže, je tu praktický otvor medzi zadnými sedadlami.

 

Digitálne divadlo

Na koniec spomenieme ešte fenomenálny Active Info Display 2. generácie. Fakt je, že je prudko návykový a posúva T-Roc do novej generácie. Do generácie, kam T-Roc vďaka svojmu dizajnu, technológiám, bezpečnoti ale najmä mladistvému imidžu právom patrí. Je to auto, ktorému sa veľmi ťažko niečo vyčíta, pretože dalo dokopy veľmi príťažlivé ingrediencie z rôznych segmentov či modelov Volkswagenu a zaobalilo ho perfektným imidžom, ktorý sa však nebije s kažodennou použiteľnosťou.

[video width="1920" height="1080" mp4="/public/uploads/2017/12/MOV_3373_000.mp4"]

VW T-Roc test 095
VW T-Roc test 091
VW T-Roc test 079
VW T-Roc test 076
VW T-Roc test 064
VW T-Roc test 055
VW T-Roc test 044
VW T-Roc test 075
VW T-Roc test 101
VW T-Roc test 105
VW T-Roc test 102
VW T-Roc test 086
VW T-Roc test 085
VW T-Roc test 083
VW T-Roc test 082
VW T-Roc test 081
VW T-Roc test 080
VW T-Roc test 074
VW T-Roc test 073
VW T-Roc test 071
VW T-Roc test 069
VW T-Roc test 068
VW T-Roc test 067
VW T-Roc test 066
VW T-Roc test 065
VW T-Roc test 063
VW T-Roc test 062
VW T-Roc test 050
VW T-Roc test 061
VW T-Roc test 060
VW T-Roc test 059
VW T-Roc test 058
VW T-Roc test 054
VW T-Roc test 053
VW T-Roc test 052
VW T-Roc test 051
VW T-Roc test 049
VW T-Roc test 046
VW T-Roc test 040
VW T-Roc test 039
VW T-Roc test 038
VW T-Roc test 037
VW T-Roc test 036
VW T-Roc test 035
VW T-Roc test 033
VW T-Roc test 032
VW T-Roc test 007
VW T-Roc test 006
VW T-Roc test 005
VW T-Roc test 011
VW T-Roc test 010
VW T-Roc test 012
VW T-Roc test 030
VW T-Roc test 031
VW T-Roc test 015
VW T-Roc test 025
VW T-Roc test 013
VW T-Roc test 018
VW T-Roc test 020
VW T-Roc test 019
VW T-Roc test 029
VW T-Roc test 028
VW T-Roc test 027
VW T-Roc test 026
VW T-Roc test 024
VW T-Roc test 023
VW T-Roc test 022
VW T-Roc test 021
VW T-Roc test 017
VW T-Roc test 016
VW T-Roc test 014
VW T-Roc test 009
VW T-Roc test 008
VW T-Roc test 004
VW T-Roc test 003
VW T-Roc test 002
VW T-Roc test 001

Súvisiace články

Testy, T-Roc

Test: Volkswagen T-Roc 1,5 TSI 150 k

Novinky, Testy, T-Roc

Prvá jazda: Volkswagen T-Roc

Technológie, Štúdie a koncepty, T-Roc

Volkswagen T-Roc: kývajte hlavami!

Súvisiace články

Testy, T-Roc

Test: Volkswagen T-Roc 1,5 TSI 150 k

Novinky, Testy, T-Roc

Prvá jazda: Volkswagen T-Roc

Technológie, Štúdie a koncepty, T-Roc

Volkswagen T-Roc: kývajte hlavami!