Do rúk sa nám dostal nový VW Passat Alltrack 2,0 TDI 140 kW. Vyskúšali sme si, aké sú jeho vlastnosti v teréne.

Passat Variant je so svojim takmer 640-litrovým kufrom ideálnym spoločníkom na dlhšie cesty a dovolenky. Lenže čo keď takýto výlet zahŕňa aj jazdu po nespevnenej komunikácii? Na tu je tu Passat Alltrack.

xIMG_7236 []

Alltrack sa vyznačuje zvýšeným podvozkom s ochrannými odolnými plastami. Kolesá sú väčšie. Náš model obúval 18-palcové kolesá s pneumatikami širokými až 245 mm! So zimnými pneumatikami sa nestratí ani v blate, či na mokrej tráve.

xIMG_7227 []

Pohon všetkých štyroch kolies 4Motion je obohatený o špeciálny režim „Off-road“, ktorý upraví nastavenie medzinápravovej spojky, prevodovky, trakčnej kontroly a stabilizačného systému pre lepšie rozjazdy a celkovú prejazdnosť v komplikovanejších podmienkach. Aktivuje sa aj asistent zjazdu z kopca, ktorý drží individuálnym pribrzďovaním kolies zvolenú rýchlosť aj na rozbitom povrchu s nerovnomernou priľnavosťou.

xIMG_7311 []

Interiér je obohatený o nové dekory či logá „Alltrack“.

xIMG_7326 [] xIMG_7318 []

Ako si teda Passat poradil s terénom? Musíme skonštatovať, že veľmi dobre. Kľúčom k dobrým výsledkom je práve spomínaný režim Off-road. Ten už pri rozjazde nechá viac preklzovať spojku, takže je možné sa s ním pohýňať z miesta jemnejšie a nehrabať zbytočne kolesami. Reakcie na plyn sa zjemnia a prevodovka dlhšie drží nižšie stupne alebo necháva pracovať spojku, čím napodobňuje redukčnú prevodovku. Trakčná kontrola sa nezblázni, ani keď hrabú všetky štyri kolesá a motoru zbytočne neuberá výkon. Podvozok Passatu Alltrack je v teréne príjemne pohodlný, pričom nie je príliš hojdavý, aby auto pri prepružení nenarazilo bruchom o terén.xIMG_7263 []

Aj v šmykľavom zablatenom svahu, kde by autá s pohonom jednej nápravy nemali šancu, sa Alltrack správal suverénne. Skúšali sme aj zastaviť na zablatenom svahu a rozbehnúť sa. Passat okamžite zabral všetkými štyrmi kolesami – žiadne postupné pripájanie zadnej nápravy sa nekonalo – a sebavedome sa dral na vrchol.

xIMG_7277 []

Zjazd z kopca zvládal tiež bravúrne, aj keď terénne podmienky naozaj neboli jednoduché.IMG_7296 []

Najlepšie na tom všetkom je, že jeho vylepšené terénne vlasntosti neprinášajú na ceste zdanlivo žiadne kompromisy. Passat Alltrack jazdí taker na nerozoznanie od klasického Passatu Variant, len je možno o kúsok mäkkší.

xIMG_7281 []

Pod kapotou testovaného auta bol motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k). Je to riadna lokomotíva. Je vynikajúco odhlučnený a nevibruje ani pri extrémne nízkych otáčkach, v akých ho prevodovka DSG občas necháva pracovať. Ťahá až do červeného poľa ako bláznivý, pričom pri pokojnej jazde zvládne aj spotrebu 5,2 l/100 km.

xIMG_7317 []

Z komfortnej výbavy spomeňme adaptívny tempomat, asistent jazdy v pruhu a asistent jazdy v dopravných zápchach. Konečne sme si aj počas dopravnej špičky mohli oddýchnuť. Za zmienku stoja aj inteligentné LED svetlá, ktoré presne regulujú svoj svetelný lúč tak, aby neoslepovali premávku naokolo. Jazda v noci je s nimi naozajstným zážitkom.

Passat Alltrack je skvelý sprievodca lesmi, poliami aj lúkami, pričom je bezpečný a dobre vybavený. Najlepšie na ňom je, že keď ho na konci dňa odparkujete v meste, bude tam vyzerať rovnako dobre, ako v teréne.

xIMG_7366 []

Komentáre