Lifestyle, Štúdie a koncepty, Polo, Verzie GTI / 18. december 2017 / 2 minúty ČÍTANIA

Trochu iné GTI: VW Polo GTI R5

Motoršport je najlepšia automobilová učebnica. Preto vám teraz predstavujeme našu novú pýchu: Volkswagen Polo GTI R5. Stovku pokorí len za 4,1 sekundy.

Možno sa to nezdá, ale aj tie hlučné, oklietkované, vyhádzané, tvrdé monštrá s obrovskými spojlermi a malinkými zrkadielkami nám pomáhajú vyrábať lepšie autá pre každodenný život. Motoristický šport je totiž obrovskou záťažou na všetky komponenty a čo prežije tu, má na bežných cestách akoby na ružiach ustlané.

Skúška ohňom

Možno sa to nezdá, ale mnoho dnešných prvkov pasívnej bezpečnosti sa prvý krát objavilo v pretekárskom aute. Trieda R5 je navyše špecifická tým, že autá musia používať množstvo sériových komponentov, ako napríklad väčšinu motora, riadenie, turbodúchadlo… Ak teda uvidíte jazdiť nejakú R5 bokom cez obrovské kamene na rally v Portugalsku, vedzte, práve prebieha "reálny" test mnohých sériových komponentov, ktoré si nájdete vo svojom Polo GTI, či dokonca v úplne inom modeli.

Ambasádor GTI

S novým Polom GTI R5 má značka GTI veľmi silného ambasádora. Ktoré auto by malo lepšie reprezentovať športovú branžu, než to, ktoré je v zime, horúčave, na asfalte, kameňoch, snehu či blate schopné ísť na 100% svojho potenciálu? Nový Volkswagen Polo GTI R5 bol verejnosti predstavený na Mallorce. Na projekt dohliadal technický riaditeľ François-Xavier "FX" Demaison, ako aj projektový manažér Jan de Jongh, ktorý robil svetovému WRC šampiónovi Sébastienovi Ogierovi  hlavného inžiniera. Plná homologácia Pola GTI R5 sa očakáva v lete roku 2018, pričom krátko po tom nasledujú prvé dodávky áut zákazníckym pretekárskym tímom.

Strela na kolesách

Polo GTI R5 využíva štvorvalcový 1,6-litrový turbo motor priamym vsrekovaním, s výkonom 200 kW (272 koní) a krútiacim momentom 400 Nm. Podotýkame, že motor je odvodený od motora 1,8 TSI EA 888, avšak má menší zdvih piestov vďaka upravenému kľukovému hriadeľu. Dodávku vzduchu rieši upravené turbodúchadlo z Audi S3. Hnacia sila motora putuje cez krátka naskladanú 5-stupňovú pretekársku sekvenčnú prevodovku na všetky štyri kolesá rovnakým dielom. Autá kategórie R5 totiž nesmú využívať medzinápravový diferenciál. Je tu iba viaclamelová spojka, ktorá sa rozpojí pri zatiahnutí hydraulickej ručnej brzdy. Hmologovaná hmotnosť auta bude na úrovni 1 320 kg, takže Polu GTI R5 stačí na šprint na stovku iba 4,1 sekundy.

Zvezenie v takomto aute patrí k zážitku z ríše snov. Prajeme novému, najostrejšiemu členovi rodiny GTI úspešnú homologáciu a krásnu pretekársku kariéru!

Súvisiace články

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Štúdie a koncepty, Polo, Verzie GTI

Volkswagen Polo GTI: veľká radosť v malom aute

Novinky, Polo, Verzie GTI, Verzie R

Priamo z Berlína: Nový VW Polo je najpokrokovejšie malé auto na svete!

Súvisiace články

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Štúdie a koncepty, Polo, Verzie GTI

Volkswagen Polo GTI: veľká radosť v malom aute

Novinky, Polo, Verzie GTI, Verzie R

Priamo z Berlína: Nový VW Polo je najpokrokovejšie malé auto na svete!