29. marec 2022 / 1 minúta ČÍTANIA

Volkswagen Golf R Variant je skvelý na snehu, na okruhu ale aj na ceste s rodinou do Tesca

Nenápadný vzhľad, pohon všetkých kolies, výkon viac než 300 koní a batožinový priestor schopný odniesť celú rodinu či byť nápomocný pri hromade náročných koníčkov. Pripočítajte si k tomu fantastický podvozok, pohon všetkých kolies schopný poslať až 100% krútiaceho momentu na jedno zo zadných kolies a máte Volkswagen Golf R Variant. To nie je všetko.

Okrem množstva technologických a praktických vychytávok či vlastností dokáže byť Golf R Variant veľmi schopným náčiním na pretekársky okruh, zasneženú horskú cestu či suchú letnú okresku. Ako však funguje jeho technika? To všetko sa dozviete v našom najnovšom videu.

Kráľ zasnežených "vracákov"

Pohon 4MOTION prichádza v prípade modelu Golf R 8. generácie so svojim ďalším evolučným stupňom. Miesto spojkového systému Haldex a otvoreného diferenciálu na zadnej náprave, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 50:50 medzi pravé a ľavé zadné koleso, systém Torque Splitter je omnoho pokrokovejší a dokáže dostať omnoho viac trakcie na zadné kolesá.

Vďaka tejto technologickej vychytávke dokáže Golf R excelovať na okruhu, na zasneženej ceste a zároveň jeho výkon 235 kW/320 koní so sebou neprináša zvýšenú spotrebu pri svižnejšej jazde. Pozrite si náš test najpraktickejšieho a najzábavnejšieho kombi značky Volkswagen všetkých čias. Pokiaľ by sa vám žiadalo pozrieť si Golf na pretekárskom okruhu, pripravili sme pre vás video z premiérovej jazdy v komplexe Bilsterberg.