Novinky, Eventy, ID, Elektrické vozidlá / 1. september 2021 / 4 minúty ČÍTANIA

Volkswagen ID.4 GTX naživo v Mooncity! +Technické detaily

Prvý športovo ladený Volkswagen s elektrickým pohonom sa prišiel do jediného slovenského obchodu s elektromobilitou predstaviť novinárom. Nesmeli sme pri tom chýbať!

Prvé detaily o modeli ID.4 GTX sme vám predostreli ešte keď boli horúce. Teraz sme dostali príležitosť pozrieť sa naňho zblízka a osobne v Mooncity v bratislavskom Auparku.

Robí dojem

Kráľovská červená metalíza s hlbokým leskom (jej názov je King’s Red) upútala náš pohľad aj z opačnej strany dlhej miestnosti. Okamžite sme si všimli aj nové LED svetielka v prednom nárazníku. Zmeny v porovnaní s klasickým modelom ID.4 sú jemné, ale už na prvý pohľad je jasné, že model GTX je výnimočný. Nový model diskov kolies, lesklé mriežky v nárazníku miesto matných, kontrastná línia strechy v uhlíkovej sivej miesto striebornej, pozmenený zadný nárazník, lakované kryty spätných zrkadiel a prahy karosérie vo farbe. To sú detaily, ktoré bez predchádzajúceho upozornenia identifikujete ťažko, ale ich celkový podiel na výslednom dojme je výrazný.

Zaujímavosťou interiéru je modré čalúnenie palubnej dosky prešívané kontrastnou červenou niťou. Športový dojem dotvárajú anatomické sedadlá s nápisom GTX, špeciálne nástupné prahy a športový volant. Modrá s červenou je netradičná kombinácia, avšak naživo vyzerá výborne.

To, čo nie je vidieť

Samozrejme, pri GTX je dôležité to, čo na prvý pohľad nevidieť. A to sú športové jazdné vlastnosti, pohon všetkých štyroch kolies a nové jazdné režimy.

Na pohon ID.4 GTX slúžia štandardne dva elektromotory, každý poháňa jednu nápravu. Zadnú poháňa synchrónny elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 310 Nm. Ten slúži na pohon auta väčšinu času pre úsporu energie. V prípade potreby väčšieho výkonu alebo v podmienkach so zníženou priľnavosťou sa do hry pripája aj predný asynchrónny elektromotor, ktorý dosahuje výkon 80 kW a krútiaci moment 150 Nm. Celkový kombinovaný výkon je 220 kW (299 k).

K dispozícii je aj nový jazdný režim Traction, ktorý pri rozjazde aktivuje oba elektromotory bez ohľadu na požadovaný výkon. Hodí sa pre jazdu v teréne alebo na snehu, alebo kdekoľvek, kde sa šmýka a ako jeho názov napovedá, poskytuje autu maximálnu trakciu.

Novinkou špeciálne pre ID.4 GTX je aj športový režim stabilizácie – ESC Sport. Ten oddiali hranice zásahu stabilizačného systému a umožní vodičovi jazdu na hrane priľnavosti bez rušivých zásahov stabilizácie. Zasiahne až keď je to absolútne nevyhnutné. Inak povedané – keď sa ocitnete na voľnej zasneženej ploche, môžete sa vyzabávať, až kým sa vám ruky nezapletú do vianočky. ;)

Batéria a nabíjanie

Zdrojom energie je najväčšia dostupná batéria s kapacitou 77 kWh netto (82 kWh brutto), ktorá váži 489 kg. Je uložená v spodnej časti auta medzi nápravami, takže znižuje ťažisko auta a prispieva k výbornému rozloženiu hmotnosti. Z toho profitujú aj jazdné vlastnosti. Auto sa v zákrutách nakláňa iba minimálne a ochotne mení smer.

Dojazd podľa metodiky WLTP je 480 km. ID.4 GTX podporuje sériovo nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW. Pri rýchlonabíjaní priamym prúdom je k dispozícii až 125 kW nabíjanie.

Dynamické parametre sú nemenej zaujímavé: zrýchlenie z 0 – 100 km/h trvá iba 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h (klasický model ID.4 má maximálnu rýchlosť 160 km/h).

Cena modelu ID.4 GTX sa začína na úrovni 53 180 €. Zahŕňa však už štedrú štandardnú výbavu vrátane Matrix LED svetiel, 3D OLED zadných svetiel, 3-zónovej klimatizácie, vyhrievaných sedadiel a ostrekovačov, praktických doplnkov batožinového priestoru a 20-palcových diskov.

Tešíte sa? My sa už nevieme dočkať!

DSC01293.jpg
DSC01301.jpg
DSC01303.jpg
DSC01309.jpg
VW ID.4 GTX-4.jpg
VW ID.4 GTX-5.jpg
VW ID.4 GTX-6.jpg
VW ID.4 GTX-7.jpg
VW ID.4 GTX-8.jpg