Nový Volkswagen Passat dostane ešte lepšie svetlá a bude schopný rozšírenej autonómnej jazdy! Žiadna dizajnová revolúcia sa však nekoná.

Volkswagen ešte pred autosalónom v Ženeve odhalil podobu aj detaily ohľadom nového Volkswagenu Passat. Zvonku sú modifikácie relatívne nenápadné a prirovnali by sme ich k tomu, keď sa žena trochu inak namaľuje, ale technicky sa jedná o dôkladný facelift! Čo všetko je nové?

Dizajnové zmeny zvládneme rýchlo: Jemne pozmenené nárazníky so športovejším nádychom, grafika svetiel, nové modely diskov kolies a nové farby. V interiéri zmizli analógové hodinky, ktoré nahradil podsvietený nápis PASSAT, sú tu kvalitnejšie materiály a nový volant!

Cesta k autonómnej jazde

Všetko sa začína novým označením IQ.DRIVE, ktoré bude po novom zastrešovať všetky asistenčné systémy. Tento balíček zahŕňa známych pomocníkov ako autonómne brzdenie s rozpoznávaním chodcov, upozornenie pred vybočením z jazdného pruhu, upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle a podobne. Z nových asistenčných systémov spomeňme asistent pri vyhýbacom manévri. Ten pomôže vodičovi účinnejšie obísť náhlu prekážku na ceste a zároveň okamžite stabilizuje vozidlo pri vrátení do pôvodného jazdného pruhu.

Svetovú premiéru v modeli Passat zažije systém Travel Assist. Je to funkcia poloautonómneho riadenia 2. stupňa. Tento asistenčný systém pracuje v princípe rovnako, ako Traffic Jam Assist, akurát nie je obmedzený maximálnou rýchlosťou 60 km/h. Pracuje prakticky v celom rozsahu cestovných rýchlostí –  od 0 až do 210 km/h. Na svoju funkčnosť využíva novú, citlivejšiu kameru za čelným sklom a radarový tempomat ACC. Spomínaná kamera už rozpoznáva aj trávu a hranice asfaltu, takže funguje ešte spoľahlivejšie, aj keď je značenie na ceste nejasné, alebo úplne chýba. Adaptívny tempomat zas funguje jemnejšie a precíznejšie vďaka elektromechanickému posilňovaču bŕzd. Po vzore modelov ArteonTouareg reaguje tempomat na rýchlostné obmedzenia a profil cesty, takže mení rýchlosť auta samostatne v závislosti od toho, aké je na danom mieste maximálna povolená rýchlosť, či treba spomaliť pred zákrutou alebo dokonca križovatkou.

Úplnou novinkou v automobilovom priemysle je kapacitný volant schopný rozpoznať, či ho vodič drží. Ten na jednej strane zabráni hazardérom jazdiť „autonómne“ s fľašou zaseknutou vo volante, na druhej strane nebude vyžadovať jemné pohyby od vodiča len preto, aby sa auto presvedčilo, že vodič volant naozaj drží. Toto v žiadnom inom aute nenájdete! Znova pripomíname: celý volant je nový! To je u nás veľká vec 🙂 .

Nový Passat dostane aj špičkové svetlá IQ.LIGHT známe z vlajkovej lode Touareg. Jedná sa o Matrix LED svetlá s inteligentným prediktívnym osvetľovaním zákrut na základe GPS. Tvorí ich 44 LED diód v každom svetle. Samozrejme majú aj funkciu vytienenia okolitej premávky v diaľkovom režime. Vodič tak bude mať perfektný prehľad o situácii okolo seba, ale nebude nikoho oslňovať. Dodajme, že aj zadné svetlá a hmlovky tvorí LED technológia.

Online svet

Vďaka zabudovanej SIM karte môže byť nový Volkswagen Passsat vždy online. Pomocou služby We Connect budú k dispozícii online služby na streamovanie hudby, počúvanie web rádií a rôznych aplikácií. Pribudne rozšírená podpora online rozpoznávania hlasu a možnosť zadávať hlasové povely prirodzenou rečou. Firmy a flotily zas môžu využiť službu We Connect Fleet, ktorá ponúka digitálnu knihu jázd, monitorovanie spotreby paliva a ďalšie užitočné funkcie. V rámci intenzívnejšej digitalizácie bude možné auto odomknúť aj cez smartfón či využívať Apple CarPlay bez kábla. To samozrejme platí len pre používateľov kompatibilných iPhonov. Služby Volkswegen We sú navyše otvorené pre partnerov na ďalší vývoj, takže sa môžeme tešiť na služby ako We Deliver a We Park.

Inovovaný Volkswagen Passat bude dostupný aj s novou generáciou digitálneho prístrojového štítu Active Info Display, ktorý ponúkne ešte lepšiu grafiku, rýchlejšie reakcie, nové funkcie a nové možnosti zobrazenia. Popri tom je nový aj celý infotainment systém, ktorý je postavený na modernejšej platforme, takže ponúka ešte širšiu funkcionalitu.

Čo sa týka motorov, najviac si polepšila verzia Passat GTE, ktorá dostala nový akumulátor s väčšou kapacitou, takže jej čisto elektrický dojazd je teraz 55 km podľa WLTP (70 podľa NEDC). Z benzínových motorov budú k dispozícii 1,5 TSI EVO a 2,0 TSI. Diesle zastúpia jednotky 1,6 TDI a nový 2,0 TDI EVO s výkonom 110 kW (150 koní), ktorý má nižšiu spotrebu a emisie pri zachovaní rovnakých výkonových parametrov, ako jeho predchodca. Vrcholom dieselovej ponuky je motor 2,0 BiTDI s výkonom 176 kW (240 k).

Výstavná premiéra vynoveného Passatu vo verziách Passat, Passat Variant a Passat Alltrack bude samozrejme na Ženevskom autosalóne. Predpredaj tohto modelu sa na Slovensku začne v máji tohto roku. Môžete teda pomaly začať rozmýšľať nad farbou 😉 .