Pri korutánskom jazere Wörthersee sa už tradične odohráva jeden z najväčších tuningových zrazov Európy. Síce tu možno vidieť prakticky všetky európske (a občas aj iné) značky, ale hlavnou príčinou tejto udalosti je oslava kultového Golfu GTI.

Volkswagen Golf GTI oslavuje svoje 41. narodeniny. Tak, ako každé pred nimi, aj tieto chceli vo Volkswagene osláviť štýlovo. Posledných deväť osláv mali na starosti šikovní študenti, ktorí prácou na špeciálnych výročných konceptoch cibrili svoje schopnosti a zručnosti a zároveň získali parádny zápis do svojho životopisu. Tento rok dostala príležitosť opäť nová partička tých najlepších. S vekom 18 – 23 rokov by ste od nich možno veľa nečakali, ale pozrite sa, s čím prišli, a zmeníte názor.

Prvý koncept – Volkswagen Golf GTI First Decade, je prvé GTI s hybridným pohonom. Jeho spaľovací motor dosahuje výkon úžasných 300 kW (410 koní), ktoré na asfalt putujú cez prednú nápravu. Vzadu má GTI First Decade ešte 48-voltový elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá. Jeho výkon je 12 kW. Vďaka nemu má toto GTI pohon všetkých štyroch kolies, keď je to potrebné. Zároveň sa dokáže pohybovať čisto na elektrinu. Jednotlivé režimy sa dajú prepínať v aplikácii cez tablet, alebo priame cez infotainment systém auta pomocou MirrorLink-u. Takto sa dajú nastaviť aj masážne sedadlá, či 1690-Wattový audiosystém s 11 reproduktormi a subwooferom. Výhodou revolučného pohonu v GTI je úspora paliva. Elektromotory totiž dokážu „pozbierať“ energiu pri brzdení, ktorá by bola inak „vyhodená do vzduchu“ v podobe tepla z bŕzd. GTI First Decade zaujme svojim pútavým vzhľadom s prvkami z modelu Clubsport a 20-palcovými kolesami. Pýtate sa na jeho zvláštny názov? Je to označenie „prvej dekády“, čo sa študenti podieľajú na vytváraní výnimočných áut špeciálne pre Wörthersee. Zaujímavé je aj to, ako auto vznikalo. Jeho návrh prebiehal na obrazovkách výkonných počítačov, pričom potrebné nové diely si študenti vytlačili v 3D tlačiarni.

Druhý koncept – Volkswagen Golf GTE Variant impulsE, posúva hranice hybridného pohonu ešte ďalej. Oproti klasickému Golfu GTE majú totiž jeho akumulátory kapacitu až 16,8 kWh. To je takmer dvojnásobná hodnota oproti sérií. Jeho dizajn je nemenej výnimočný – karoséria má na sebe päť rôznych matných lakov, pričom v interiéri nájdeme športové škrupinové sedadlá. To je v kombi dosť neobvyklé, no o to viac sa nám to páči!

 

Ktorý z konceptov je bližší vám?