Majestátna postava, ale zato uhladený vzhľad. Drsňák s kultivovaným vystupovaním. Silák so striedmym jedálničkom. Všetky tieto atribúty sa vzťahujú na nový Volkswagen Touareg.
Keď páni vo Volkswagene postavili svoje prvé SUV s názvom Touareg, určite netušili, aký veľký úspech s ním dosiahnu po celom svete. Druhá generácia tohto modelu sa vyznačovala väčším priestorom a nižšou hmotnosťou, pričom jej dizajn nabral veľmi elegantné a trochu atletickejšie rysy. Práve táto generácia je základom pre jemný facelift, ktorý sme mali tú česť otestovať v Mníchove.

NAČO MENIŤ, ČO JE DOBRÉ…
Z nového Touarega cítiť novotu, aj keď je ťažké presne povedať, prečo. Určite na tom má zásluhu aj nestarnúci dizajn pôvodnej verzie, ale táto aktuálna je veľmi podobná a predsa… iná. Dlhší pohľad na jeho elegantnú karosériu začne postupne odhalovať jemné zmeny. Maska chladiča je širšia a pribudli jej ďalšie dve rebrá (dokopy sú teraz štyri), svetlá sú trochu väčšie a majú inú optiku. Predný nárazník má jemne odvážnejší tvar… Prísne horizontálne delenie prednej časti pripomína nový Passat. Zboku zaujmú nové modely diskov kolies a vzadu nájdeme chrómovanú lištu, tiahnúcu sa pozdĺž celého nárazníka. Autu to dodáva vizuálnu šírku a pevný postoj. Vnútri sa tiež udiali iba drobné zmeny… Zopár nových materiálov, biele podsvietenie prístrojov, nové farby… K omladeniu Touaregu stačili iba malé retuše a vyzerá ako nový. To je komplimentom jeho pôvodného, nadčasového dizajnu.

Volkswagen Touareg

LUXUS, SILA, BEZPEČNOSŤ
Jazda v novom Touaregu je vďaka upraveným pružinám, tlmičom a strmšiemu riadeniu veľmi intuitívna. Čo tam po tom, aké je auto veľké – na ceste ho viete umiestniť veľmi presne. Parkovanie uľahčujú kamery s funkciou „vtáčej perspektívy“. Vzduchový podvozok, ktorým boli vybavené testovacie autá, je mimoriadne komfortný a pritom v zákrutách dokáže podržať dlhšie, než si vy trúfnete. Odhlučnenie je príkladné, audiosystém hrá špičkovo… Nesedíme náhodou vo zvýšenom Bentley? V súlade s dobou je Touareg vybavený všetkými bezpečnostnými systémami, na aké si len spomeniete, predkolízny aj pokolízny systém, adaptívny tempomat… O vaše bezpečie sa stará naozaj mnoho ochrancov. Tými najzábavnejšími sú jednoznačne motory, ktoré umožňujú naozaj bezpečné predbiehanie.

STROJOVŇA NA TRI SPÔSOBY
Veľká predná kapota znamená veľa priestoru pre výkonné agregáty. My sme siahli hneď po tom najlepšom – V8 TDI. Má nádherný bublavý zvuk a mamutí záťah. Výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 800 Nm pri rozjazde zatlačia posádku hlboko do kožou čalúnených sedadiel. Po tomto zážitku sme si mysleli, že sa nám ostatné motorizácie budú zdať „mŕtve“. Opak bol však pravdou. Agregát V6 TDI prešiel výraznými úpravami, takže už teraz spĺňa emisnú normu Euro 6, pričom jeho výkon stúpol o 13 kW na 193 kW (262 k). Auto je s ním ľahšie a za osemvalcom nijako výrazne nezaostáva. Tento motor nás veľmi prekvapil aj výkonom, aj športovým zvukom, aj priaznivou spotrebou na úrovni 8l/100 km pri celkom dynamickom tempe.

DO KOČA, AJ DO VOZA
Najviac nám vyrazila dych prezentácia off-road schopností Touarega. S terénnym balíčkom Terrain Tech, ktorý obsahuje redukčnú prevodovku a uzávierky diferenciálov, sme skúsili veci, o akých sa nám pri tomto aute ani nesnívalo. Brodenie, zjazd 80%-ným svahom bez dotyku brzdového pedála (asistent zjazdu z kopca funguje úžasne), výjazd na 60%-ný, šotolinou pokrytý kopec, kríženie náprav, jazda v náklone… Touareg sa ani nezapotil, zato my sme mali riadne mokré tričká…
Volkswagen Touareg patrí medzi najvšetrannejšie SUV súčasnosti. V jeho ponuke neexistuje zlá motorizácia a jeho podvozok pokorí nemecké diaľnice rovnako dobre, ako ťažký terén či dokonca rozbité slovenské cesty. Klobúk dolu.

Komentáre