28. december 2021 / 4 minúty ČÍTANIA
Active info display bol kedysi úplné sci-fi. Dnes je štandardom vo väčšine modelov Volkswagen

To, čo bolo ešte donedávna považované za absolútnu "science fiction" premenenú na realitu, má už pomaly každé nové auto na palubnej doske. LCD displeje totiž vytláčajú klasické budíky z modelov Volkswagen už od roku 2014 a v modeli Golf a dokonca aj Polo už inú ako digitálnu prístrojovú dosku ani len nedostanete.
Okrem modelu up! je dostupná digitálna prístrojová doska Active Info Display vo všetkých modeloch Volkswagen a je preto úplny logický dôvod. Toto riešenie je spoľahlivé, vyzerá moderne a ponúka vodičovi bezpečný pohľad do diania vo vozidle či mimo neho bez toho, aby odbiehal pohľadom ďaleko od vozovky.
Žiadna raketová veda
Základom systému AID je TFT displej s uhlopriečkou 10,25“, čo je 26 cm a rozlíšením 1280x480px. V analógovej podobe zostali len ukazovatele stavu paliva, teploty chladiacej kvapaliny, či pri hybridných modeloch úroveň nabitia hlavnej batérie. Tretia generácia systému AID nachádzajúca sa výhradne v Golfe ôsmej generácie už nedisponuje žiadnymi analógovými ukazovateľmi a všetky údaje interpretuje displej.
Ľavý „budík“ zobrazuje otáčky a aktuálny stav pohonu, pravý zobrazuje rýchlosť. Uprostred medzi budíkmi sú zobrazené údaje palubného počítača a v spodnom riadku nájdete počítadlá kilometrov či zaradený prevodový stupeň. Vrchný riadok dopĺňa ukazovateľ vonkajšej teploty, alebo kompas, ak je auto vybavené navigáciou. Varovné kontrolky sa zobrazujú podľa vzoru klasických prístrojových štítov.
Vo vašej réžii
Tlačidlom VIEW na multifunkčnom volante si vyberáte z trojice rôznych zobrazení systému a to RUČIČKOVÉ, DIGITÁLNE a ZOBRAZENIE NA CELÚ OBRAZOVKU.
- V RUČIČKOVOM režime máte k dispozícii čisté ciferníky budíkov s voliteľnými informáciami zobrazenými v ich strede.
- DIGITÁLNE zobrazenie obsahuje miesto dvojice budíkov, dve informačné plochy naplnené údajmi o vozidle.
- ZOBRAZENIE NA CELÚ OBRAZOVKU posúva najdôležitejšie údaje o jazde do spodnej lišty. Zvyšok displeja zobrazuje jednu zo zvolených funkcií ako mapu navigácie, stav asistenčných systémov či údaje o stave vozidla.
Istota v každej situácii
V akomkoľvek zobrazení je vždy prítomný údaj o rýchlosti a prevodovom stupni. Dodatočné nastavenie displeja sa realizuje cez infotainment. V hlavnom menu zvolíte položku CAR/SETUP/Združený prístroj a Nastavenie združeného prístroja. V ponuke je päť možností zobrazenia údajov. Dve nastavenia definované výrobcom Auto a Classic a tri definované užívateľom:
- V zobrazení AUTO je grafika prispôsobená zvolenému jazdnému režimu a to ECO, COMFORT, NORMAL alebo SPORT.
- V zobrazení CLASSIC sú prítomné v ciferníkoch iba ručičky, bez dodatočných údajov.
- Pri režime 1, 2, 3 si užívateľ nastaví ukazovatele podľa svojich preferencií. Napríklad, jedno zobrazenie na denné použitie, ďalšie na dovolenky a jedno pre offroad.
Aj pre tých náročných
Medzi dodatočné informácie s možnosťou zobrazenia patria dopravné značky, privádzanie do cieľa, asistent vodiča, doba jazdy, prejazdené km, spotreba, zrýchlenie, audio, nadmorská výška, kompas, informácie o cieli či dojazd.
Navolené nastavenie si uložíte dlhým podržaním tlačidla 1, 2 alebo 3. Tieto údaje sa zobrazujú v ručičkovom alebo digitálnom pohľade, pričom, pri digitálnom pohľade sa naviac ukazuje zdroj audia, dátum či iný údaj, podľa jazdného režimu.

V režime zobrazenia na celú obrazovku sú zobrazené údaje zo združeného palubného počítača. V spodnej časti je indikovaná rýchlosť a prevodový stupeň. Tento režim umožňuje detailné zobrazenie stavu asistenčných systémov, mapy navigácie, audia, telefónu, stavu vozdila či palubného počítača.
Pri každom režime a zobrazení môžem dodatočne ovládať palubný počítač a mierku mapy navigácie pomocou pravej strany volantu. Pri Discover Media nedovoľiuje hardwarový výkon zobraziť mapu na oboch displejoch naraz.
VB
Facebook Mail |