Technológie, Passat, Tiguan / 26. marec 2024 / 2 minúty ČÍTANIA

Ako fungujú nové adaptívne tlmiče DCC Pro?

Nové generácie modelov Passat a Tiguan prinášajú množstvo zaujímavých technologických noviniek a vylepšení. Jednou z nich sú aj adaptívne tlmiče DCC Pro. Ako sa líšia od tých súčasných?

Hlavným cieľom bolo posunúť komfort odpruženia na novú úroveň. Dopomôcť k tomu majú nové adaptívne tlmiče DCC Pro. Zásadnou technologickou zmenou je využitie dvoch nezávislých ventilov. Prvý upravuje tuhosť tlmenia pri kompresii, teda prejazde nerovností, a druhý pri odskoku, napríklad pri prejazde výtlkov. Ideálne nastavenie systém vypočítava pre každé koleso samostatne s prakticky okamžitou reakciou. Aktívna regulácia berie do úvahy aj podmienky na ceste, jazdnú situáciu alebo ďalšie parametre, vrátane polohy riadenia či aplikácie bŕzd. Zohľadnenie týchto faktorov zabezpečí nielen vyššiu efektivitu tlmenia nerovností, ale tiež stabilitu vozidla v hraničných situáciách

Lepšia kontrola karosérie. Okrem komfortnejšej jazdy na nerovnom povrchu dokážu nové adaptívne tlmiče DCC Pro výrazne minimalizovať náklony karosérie v zákrutách. Pri rýchlom prejazde tlmiče na vonkajšej strane stuhnú tak, aby nedošlo k rozhojdaniu karosérie. Na podobnom princípe fungujú adaptívne tlmiče aj pri prudkom zrýchlení alebo brzdení. 

PREČO SÚ TLMIČE DÔLEŽITÉ?

Asi je jasné, že tlmič musí dokázať zvládnuť niekoľko úloh naraz, ktoré si často môžu protirečiť. Druhy rázov, ktoré musí absorbovať, sa menia v závislosti od rýchlosti auta, veľkosti nerovností ale aj zaťaženia.

Druhým podstatným faktorom sú jazdné vlastnosti. Pre maximálny komfort je vhodné naladiť tlmiče tak, aby poskytovali iba slabé tlmenie dlhých nerovností, avšak potom veľmi trpia jazdné vlastnosti auta v zákrutách a najmä v prechodových stavoch.

Výsledné naladenie tlmiča je teda vždy kompromis medzi komfortom a požadovanými jazdnými vlastnosťami.

REGULÁCIA DCC

Možnosť dynamicky ovládať tuhosť tlmiča je niečo, čo umožňuje čiastočne sa vyhnúť kompromisným riešeniam. V závislosti od jazdného režimu, ktorý si zvolí užívateľ, dokáže totiž elektronika meniť nastavenia vnútorných ventilov tlmiča a meniť tak jeho charakteristiku.

V športovom režime je tlmič tuhší pre precíznejšie kontrolované pohyby karosérie, ktoré umožňujú vodičovi prudšie meniť smer a minimalizujú náklony auta v zákrutách.

V komfortnom je zas tlmič mäkší. Auto na ceste viac pláva a posádka si užíva pocit komfortu, aj keď na úkor jazdných vlastností v zákrutách.

Súvisiace články

Novinky, Technológie, Golf, Passat, Tiguan, ID

Takto vás VW chráni pri vystupovaní z auta

Technológie, Golf, Passat, Sharan, Touareg

Radový alebo vidlicový? Zaujímavosti o legendárnom motore VR6

Súvisiace články

Novinky, Technológie, Golf, Passat, Tiguan, ID

Takto vás VW chráni pri vystupovaní z auta

Technológie, Golf, Passat, Sharan, Touareg

Radový alebo vidlicový? Zaujímavosti o legendárnom motore VR6