Lifestyle, Golf / 26. apríl 2024 / 3 minúty ČÍTANIA
Volkswagen Golf v motoršporte! Pozrite si najväčšie chuťovky z histórie
Volkswagen sa dlho vyhýbal oficiálnym aktivitám v motoristickom športe, ale to sa príchodom prvého Golfu GTI v roku 1976 zmenilo.
Len o rok neskôr sa Volkswagen prvýkrát zúčastnil nemeckých majstrovstiev v rely. Golf GTI bol homologovaný v skupine 1 a za jeho volantom sedel v roku 1977 Jochi Kleint, jazdec rely a zároveň prvý továrenský jazdec Volkswagenu. Súbežne s modelom GTI debutoval aj prvý atmosféricky plnený vznetový motor Volkswagen v modeli Golf I. Vozidlá boli modernizované pre použitie na medzinárodných pretekoch rely a v roku 1978 nastal ich čas: Jochi Kleint a Andreas Hänsch sa zúčastnili Rallye Monte Carlo s preplňovaným dieselovým Golfom. Tento model sa prebojoval zimnými podmienkami a obsadil senzačné 13. miesto. To bol začiatok úspešného príbehu. Až do začiatku 90. rokov dosiahol Volkswagen s modelom Golf množstvo víťazstiev v rely športe. Titul majstra sveta v skupine A z roku 1986 a dva tituly majstra Nemecka hovoria za všetko. O niekoľko rokov neskôr pokračovala účasť v motoristickom športe na pretekárskych tratiach - v masových súťažiach so značkovými trofejami aj s továrenskými programami. Aj tu GTI stanovilo štandardy dvoma víťazstvami v tituloch a zažiarilo svojou spoľahlivosťou a maratónskymi vlastnosťami aj v slávnych 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu.
Golf I GTI „Zebra“
Volkswagen sa prvýkrát zúčastnil nemeckých majstrovstiev v rely v roku 1977. Golf I GTI v čiernobielom zebrovanom prevedení šoféroval Jochi Kleint.
Golf I GTI 'Rheila'
V roku 1981 získal Alfons Stock so spolujazdcom Paulom Schmuckom titul majstra Nemecka v rely. Žiarivo zelený Golf GTI v skupine 2 získal legendárny status ako "Rheila Frog".
Golf I GTI "Pierburg“
Per Eklund a Hans Sylvan dosiahli s vozidlom GTI 1980 vynikajúce výsledky na mnohých rely podujatiach - napríklad piate miesto na Rallye Monte Carlo.
Golf II GTI 16V
Továrenský tím Volkswagen si v roku 1986 pod vedením Švéda Kennetha Erikssona a jeho nemeckého spolujazdca Petra Diekmanna zabezpečil titul v majstrovstvách sveta v rely skupiny A, ktoré sa konali po prvý raz.
Golf II Rallye G60
Golf Rallye G60 má pohon všetkých kolies a s preplňovaním typu scroll na cestu dodáva výkon 207 kW (282 k). V roku 1991 s ním Erwin Weber a Manfred Hiemer vyhrali nemecký rely šampionát. O rok skôr sa už Golf G60 zúčastnil na majstrovstvách sveta v rely a okrem iného dosiahol pódiové umiestnenie na Rallye Nový Zéland.
Golf II Pikes Peak
V roku 1987 na legendárnych pretekoch Pikes Peak International Hill Climb v americkom štáte Colorado jazdil Jochi Kleint na Golfe s dvoma nezávislými motormi, z ktorých každý bol vybavený turbodúchadlom a spolu dosahovali výkon 479 kW (652 k). Kleint bol s dvojmotorovým Golfom na najlepšej ceste, než musel krátko pred cieľom vzdať kvôli poruche zavesenia.
Golf VII GTI TCR
Seriál TCR, ktorý sa zrodil v roku 2015, kombinuje preteky najvyššej triedy s takmer sériovou technológiou. Pre tento seriál sú schválené 4- a 5-dverové vozidlá s 2,0-litrovými preplňovanými motormi - ideálne pre Golf GTI TCR. Do roku 2019 dodal Volkswagen Motorsport viac ako 100 kusov tohto pretekárskeho vozidla zákazníckym tímom po celom svete, ktoré s pretekárskym vozidlom s výkonom 250 kW (340 k) dosiahli nespočetné množstvo víťazstiev a majstrovských titulov. V roku 2019 Benny Leuchter triumfoval vo Svetovom pohári cestovných automobilov na okruhu Nürburgring Nordschleife.
Facebook Mail |