Novinky, ID / 19. apríl 2024 / 4 minúty ČÍTANIA

Volkswagen ID.Buzz vo verzii GTX potiahne až 1 800 kg príves!

Volkswagen predstavuje nový ID. Buzz GTX: Elektrický Bulli s výkonným pohonom bude čoskoro k dispozícii s dvoma rázvormi, dvoma veľkosťami batérií a s možnosťou výberu 5-, 6- alebo 7-miestneho prevedenia. Dodáva sa aj so sériovým pohonom všetkých kolies 4MOTION pre optimálnu ťažnú silu a trakciu v každej jazdnej situácii. Predpredaj modelu ID. Buzz GTX sa začne v lete. 

Elektrická štvorkolka. Buzz GTX je vybavený dvoma elektromotormi - oba spolu tvoria pohon všetkých kolies. Maximálna rýchlosť modelov GTX bude v reálnej premávke elektronicky obmedzená na 160 km/h. Elektromotory poháňa energia z trakčnej batérie s možnosťou rýchleho nabíjania. Vďaka tomu zvládnete batériu doplniť z 10 na 80 percent za 26 minút s výkonom 185 kW alebo 200 kW (maximálny nabíjací výkon).

Odvezie aj potiahne. Vďaka dodatočnému výkonu a systému pohonu 4MOTION ponúka GTX vyššiu maximálnu hmotnosť prívesu: verzia s normálnym rázvorom bez námahy utiahne až 1 800 kg (brzdená, sklon 8 %), zatiaľ čo ID. Buzz GTX s dlhým rázvorom má maximálnu ťažnú silu 1 600 kg. Maximálna hmotnosť prívesu sa tak zvýšila o 800 kg, resp. 600 kg. Systém 4MOTION ponúka výhody pri ťahaní prívesu najmä na mokrom alebo sypkom povrchu. Nový model ID. Buzz GTX je preto ideálnym ťažným vozidlo - napríklad pre prívesy na člny alebo kone, ktoré sa často pohybujú po klzkom povrchu.

Systémový výkon oboch elektromotorov dosahuje maximálnu hodnotu až 250 kW (340 k). To znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Nie je to tak dávno, čo takéto hodnoty dosahoval Golf GTI! Predný elektromotor má označenie AKA 150. Dosahuje výkon 80 kW (109 k) a maximálny krútiaci moment 134 Nm. To veľa napovedá o jeho charakteristike - vysoký výkon dosahuje najmä vo vyšších otáčkach. Tento elektromotor je asynchrónny. To znamená, že keď nie je potrebný, odpojí sa od pohonu a neprispieva ku stratám. Zadný elektromotor s označením APP550 je už synchrónny. Dosahuje maximálny výkon až 210 kW (286 k) a krútiaci moment 560 Nm. Spojenie výkonových charakteristík oboch motorov vytvára plynulý ťah až k maximálnej rýchlosti.

Nablískaný zvonku. Nárazník v štýle GTX s čiernou mriežkou na prívod vzduchu v tvare včelieho plástu a novými bočnými prvkami sa postarajú o výrazný vzhľad. Denné svetlá sú teraz integrované do nárazníka na ľavej a pravej strane. Všetky čierne prvky karosérie, ako napríklad nápisy GTX a kryty vonkajších spätných zrkadiel, sú vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe. Okrem toho sú súčasťou štandardnej výbavy ID 20-palcové disky Solna z ľahkej zliatiny. Súčasťou štandardnej výbavy sú vždy matrixové svetlomety IQ.LIGHT LED. Nový lak vo farbe Cherry Red je ponúkaný výhradne pre model ID. Buzz GTX. Túto červenú farbu bude možné konfigurovať ako jednofarebný lak a na želanie v kombinácii so striebornou metalízou Mono ako dvojfarebný lak.

Navoňaný zvnútra. Tmavé tóny podčiarkujú športový charakter najvýkonnejšieho ID. Buzz. Ako jediný z modelového radu bude dispozícii s čiernym čalúnením stropu. Sedadlá majú tiež špecifický dizajn GTX. Vpredu sú použité elektricky nastaviteľné komfortné sedadlá s pamäťovou funkciou. Sedadlá sú doplnené poťahmi z čierneho mikroplyšu ArtVelours Eco s novým kosoštvorcovým vzorom, ako aj červenými kontrastnými švami a červeným lemovaním. Červené krížové prešívanie je výrazným prvkom na multifunkčnom volante, ktorý je zjemnený červenou plaketou na stredovom obložení a nápisom GTX integrovaným v chróme.

Variabilita na výbornú. ID. Buzz GTX so štandardným rázvorom bude k dispozícii ako päťmiestny s trojmiestnou zadnou lavicou delenou v pomere 40:60 v druhom rade (2/3) alebo ako šesťmiestny s dvoma samostatnými sedadlami v druhom a treťom rade (2/2/2). Buzz s dlhým rázvorom ponúkne navyše sedemmiestnu konfiguráciu s trojmiestnou lavicou v druhom rade a dvoma samostatnými sedadlami v treťom rade (2/3/2). V závislosti od modelu sa sedadlá v druhom rade môžu pozdĺžne posúvať o 150 mm (štandardný rázvor) alebo 200 mm (dlhý rázvor).

Kufor ako má byť. Objem batožinového priestoru štandardne začína na hodnote 1 121 litrov s možnosťou rozšírenia až do 2 123 litrov (sklopená zadná lavica, naložený po hornú hranu operadiel predných sedadiel). Dlhší rázvor ponúkne objem 1 340 - 2 469 litrov. Aj pri obsadení siedmimi osobami je v dlhom GTX za tretím radom sedadiel k dispozícii 306 litrov batožinového priestoru.

Súvisiace články

Video, ID

Čo všetko vám dokáže ponúknuť Volkswagen ID. Buzz?

Testy, ID, Elektrické vozidlá

Test: Volkswagen ID. Buzz - Láska, kam sa pohneš!

Novinky, ID, Elektrické vozidlá

Premiéra: Toto je VW ID. BUZZ s dlhým rázvorom! Prináša novú batériu aj elektromotor!

Súvisiace články

Video, ID

Čo všetko vám dokáže ponúknuť Volkswagen ID. Buzz?

Testy, ID, Elektrické vozidlá

Test: Volkswagen ID. Buzz - Láska, kam sa pohneš!

Novinky, ID, Elektrické vozidlá

Premiéra: Toto je VW ID. BUZZ s dlhým rázvorom! Prináša novú batériu aj elektromotor!