21. jún 2022 / 1 minúta ČÍTANIA

Jazdili sme na ID.5 a ID.5 GTX. Ako reže vzduch a interiérový priestor znížená karoséria?

Na prvý pohľad by si mohlo nepozorné oko modely ID.4 a ID.5 spliesť. Opak je však pravdou. Modely ID.4 a ID.5 môžu byť dvojvaječnými dvojičkami na povrchu, no z hľadiska technologickej výbavy prináša novinka niekoľko zmien.

Nový Volkswagen ID.5 sa môže zdať ako menej praktická, no viac sexy alternatíva k ID.4. A pokiaľ ste si to doteraz mysleli, tak vás teraz môžeme vyviesť z omylu. Ako novší model prináša samozrejem mnohé drobné vylepšenia, ktoré budú samozrejme aplikované aj do nasledovných modelov ID. A tie ktoré existujú zostanú navždy staršími autami? No, zabudnite. Je rok 2022.

Milimetre

Miesto, kde by ste odhadovali najviac škôr spôsobených znížením siluety strechy, sú rozhodne zadné sedadlá. Samozrejme, bolo by čistým klamstvom, pokiaľ by sme povedali, že si ID.5 zachováva rovnaký priestor ako ID.5. Na druhej strane, je nutné povedať presnú cifru. Výška interiéru na zadných sedadlách je v ID.5 nižšia od ID.4 len o 12 milimetrov. To je všetko.

V prípade batožinového priestoru sa však nebavíme o žiadnych obetách. Kým má klasicky tvarovaná karoséria ID.4 za piatymi dverami umiestnený kufor s veľkosťou 543 litrov, ID.5 ho má o niečo väčší. Príťažlivejšia karoséria ponúkne o 6 litrov väčší objem kufra, čo v súčte znamená až 549 litrov priestoru.

Viac sa však dozviete z nášho videa, ktoré vzniklo v okolí rakúskeho Salzburgu. Čo výhľad cez čelné sklo, to pohľadnica.