Úžitkové vozidlá / 15. júl 2022 / 3 minúty ČÍTANIA

Porovnali sme Volkswagen Multivan T6.1 a Nový Multivan. Aké sú medzi nimi hlavné rozdiely?

Nový Multivan nie je len evolúciou radu T6.1. Stojí na úplne rozdielnej platforme a jeho dizajn či technológie sú čerstvé ako ranné noviny. 

Modelový rad T6.1 vychádza technologicky a taktiež dizajnérsky z radu T5, ktorý prišiel na trh v roku 2003. Je teda jasné, že medzi týmito modelmi budú panovať poriadne rozdiely.

Keď tu máme obe autá pekne vedľa seba, porovnajme si ich rozmery. Obe verzie sme priniesli v krátkom prevedení. V prípade novinky s krátkym previsom a v prípade T6.1tky s krátkym rázvorom.

Porovnanie rozmerov

Volkswagen Multivan T6.1

Dĺžka: 4904 mm
Šírka: 1904 mm
Výška: 1970 mm

Nový Volkswagen Multivan

Dĺžka: 4973 mm
Šírka: 1941 mm
Výška: 1907 mm

Novinka je teda dlhšia, širšia, no nižšia. Vďaka platforme MQB si však zachováva výšku interiéru rovnakú, akú má predchodca. Rázvor kolies nového Multivanu zostáva rovnaký pri dlhej a krátkej verzii. Predlžuje sa iba previs. V prípade T6.1 sa pri dlhej verzii predĺžil rázvor kolies.

V preklade to znamená, že nový Multivan je v predĺženej verzii obratnejší, no narastá mu len zadok. Dlhá verzia T6.1 je menej obratná, než tá krátka.

Technologická výbava

Teraz prichádzame do bodu, v ktorom si povieme, že čo všetko T6.1 v porovnaní s novým Multivanom chýba. Nový Multivan môže mať Kessy, bezkľúčové otváranie a štartovanie, vyhrievaný volant, odvetrávané predné sedadlá ErgoComfort a vyhrievané zadné sedadlá a systém Car2X pre komunikáciu s inteligentnou infraštruktúrou a okolitými vozidlami.

Generácii T6.1 tiež chýba možnosť voľby prémiového audia. Novinka ponúka systém značky HarmanKardon. Do toho pridáva novinka v základnej výbave prístrojový štít AID, možnosť príplatku za HUD či ambientné podsvietenie v 30 farebných odtieňoch. Ďalej pokračujeme na možnosť zakúpenia panoramatickej strechy, LEDkové svetlá máte už v základnej výbave a systém IQ.LIGHT

A nesmieme zabudnúť na funkciu Easy open pri bočných a zadných dverách, plus, nový Multivan má miesto trojice rôznych ťažných zariadení z ponuky T6.1 len jedno a to najlepšie. To elektrické.

Čísla neklamú

Komfortnejší podvozok a hladina hluku v kabíne sú disciplíny, pri ktorých sa plne odzrkadľuje charakter jednotlivých modelov. Preto sme porovnali Nový Multivan a Multivan T6.1 v teste hlučnosti a vibrácií.

Kým je počas jazdy v Multivane T6.1 priemerná hladina hluku počas jazdy v meste na úrovni 70 dB, nový Multivan s motorom 2.0 TSI dosiahol priemernú hodnotu 64 dB. A netreba zabúdať na to, že rozdiel 6 dB nie je zrovna malý. Decibel je totiž logaritmická jednotka a rozdiel medzi 64 a 70 je v tomto prípade citeľný.

Pri meraní vibrácií dosiahol Mutlivan T6.1 priemerné vibrácie na úrovni 0,51 m/s2 a Nový Multivan sa predviedol hodnotou 0,35 m/s2. Z hľadiska komfortu jazdy je teda Nový Multivan výrazne pohodlnejším vozidlom než Multivan T6.1.