Tipy, ID / 31. január 2022 / 5 minút ČÍTANIA

Aké sú rozdiely medzi jednotlivými modelmi Volkswagen ID.? Získajte rýchly prehľad

Modelový rad Volkswagen ID. je výrazným spôsobom odlišný od svojich benzínových, naftových alebo aj hybridných "predkov". Ako sa v nich ale orientovať? Pripravili sme si pre vás video a malý prehľad toho, čo ponúka rodina modelov ID.

Povieme si, aké výbavy a možnosti pohonu máte k dispozícii a pre koho sú jednotlivé výbavy a pohony určené. Pokiaľ teda uvažujete nad elektromobilom Volkswagen, práve teraz sa dozviete, ktorý z nich je určený pre vás.

Aké máte možnosti?

Aktuálne sa na našom trhu predáva trojica elektrických modelov ID. Ide o modely ID.3, ID.4 a už aj ID.5. V blízkej dobe, a to sa bavíme o intervale okolo dvoch rokov, pribudnú do rodiny ID. modely s číslami nižšími ako 3, vyššími ako 5 a tiež aj také, ktoré majú miesto čísla v názve slovo. 

Čo však predstavuje skratka ID? Znamená to jednoducho “Intelligent Design”.

ID.3

Volkswagen ID.3 je rovnakým míľnikom pre značku Volkswagen, akými boli modely Chrobák a Golf. Je tiež aktuálne najmenším modelom čisto elektrickej rodiny ID. To ale neznamená, že ide o malé auto. Jeho rozmery sú veľmi podobné hatchbacku Golf. Výrazne má navrch len v oblasti rázvoru kolies, ktorý má od Golfu dlhší o celých 15 centimetrov. Presne v tejto oblasti sa ukazuje inteligencia dizajnu elektromobilov Volkswagen ID..

Vďaka elektromotoru, ktorý je veľký asi ako červený melón a nachádza sa priamo v zadnej náprave, batérii uloženej do podlahy auta a prednej náprave v ktorej je uložené prakticky len riadenie a odpruženie, je interiér modelov ID. ohromný.

Úplne v pohode môžeme v prípade interiéru ID.3 hovoriť o tom, že je omnoho väčší, než sa zdá pri pohľade zvonku. Priestor na zadných sedadlách je perfektný a nielen na auto týchto rozmerov. Kufor má veľkosť 385 litrov, ešte predtým, než zložíte zadné sedačky. Elektromobily to majú z hľadiska interiéru doslova vyhraté oproti klasickým autám.

Aktuálne je k dispozícii pre Volkswagen ID.3 trojica “motorizácií”. Slovku “motorizácia” ale rozumejte v zmysle kombinácie elektromotora a batérie. Verzie ID.3 Pro, Pro Performance a Pro Performance S medzi sebou rôzne kombinujú elektromotory s výkonmi 107 kW/145 koní respektíve 150 kW/204 koní a batérie s netto kapacitou 58 respektíve 77 kWh.

Dve batérie znamenajú taktiež dva rôzne intervaly dojazdu. Od 389 do 551 km. A zoberte si do úvahy to, že najslabší motor v ID.3 je skoro podobne silný ako klasické naftové TDI, napríklad, v takom Tiguane.

ID.3 mi príde trošku “športovejšie” než ID.4, prirodzene. Je nízke, je obratné vďaka kolesám uloženým v rohoch karosérie a je z neho perfektný výhľad do všetkých strán. Keďže žiadna technika nezavadzia kolesám v tom aby mao riadenie pekný rozsah, polomer otáčania je perfektný. Zároveň je ID.3 pohodlné…hlavne, pokiaľ si ho nezvolíte s masívnymi 20-palcovými diskami.

ID.4

ID.4 stojí na rovnakej platforme a princípoch ako ID.3. Čiže, motor priamo na zadnej náprave, batéria v podlahe a na prednej náprave riadenie. Má však navrch v prakticky každom rozmere. Je o vyše 30 centimetrov dlhšie z čo viac než 15 cm tvorí dlhší rázvor kolies a je o 7 cm vyššie. Rozdiel v šírke je len niečo vyše 6 centimetrov, no v určitých smeroch to teda poriadne cítiť.

Porovnajte si priestor na zadných sedadlách z ID.3 a ID.4. Kufor je tiež výrazne väčší ako v ID.3. Konkrétne má 543 litrov a po sklopení sedadiel má navrch od ID.3 o ďalších vyše 300 litrov.

Ďalším parametrom, ktorým má ID.4 oproti ID.3 navrch je možnosť príplatku za sklopné ťažné zariadenie s kapacitou utiahnuť príves s hmotnosťou až 750 kg. Taktiež môže byť ťažné zariadenie použité pre nosič na bicykle. No, jednoducho, ID.4 je SUV a logicky má teda vyššiu úžitkovú hodnotu, nie?

Šírku auta som si všimol hlavne pri vjazde do podzemných garáží alebo pri nakláňaní sa k čipovým čítačkám pri rampách súkromného parkoviska. Auto je ramenaté a síce svojím výzorom nepôsobí strašidelne a nijak si nevynucuje prehnane veľa rešpektu, nejde o žiadneho drobca. Na rozdiel od ID.3 majú všetky verzie ID.4 batériu s kapacitou 77 kWh. Platí to pre verziu Pro s výkonom 128 kW/174 koní, pre verziu Pro Performance 150 kW/204 koní a samozrejme, aj pre verziu GTX.

ID.4 GTX

Kým ID.3 a klasické ID.4-ky majú pohon zadnej nápravy a maximálny výkon do 150 kW/204 koní, GTX má na prednej náprave ešte jeden elektromotor navyše. Ten nedodáva len trakciu prednej náprave ale samozrejme sa podiela aj na systémovom výkone 220 kW/299 koní. V šprinte z pokoja na 100 km/h sfúkne svojich súrodencov časom 6,2 sekundy.

Má však o niekoľko kilometrov nižší dojazd kvôli vyššej hmotnosti. Stále však hodnotami cyklu WLTP atakuje hranicu 500 km. Kufor, rozmery, všetko je zhodné s ID.4. Až na typické červené prešívanie interiéru, modré elementy obkladov či mierne priostrený exteriérový dizaj.

ID.5 & ID.5 GTX

Zatiaľ posledným známym modelom rodiny ID. je Volkswagen ID.5. Ide o model konštrukčne zhodný modelom ID.4. Prichádza s totožnými kombináciami motorov a batérií ako ID.4 vrátane verzie GTX a s prakticky identickými výbavami. No, má svoje špecifiká. ID.5 má totiž zníženú siluetu strechy, športový spojler na piatych dverách a tým pádom má o 6 litrov väčší batožinový priestor či mierne lepší dojazd vďaka aerodynamickejšej siluete.

V interiéri získavate 12” displej infotainmentu už v základnej výbave. Čerešničkou na torte je však maximálny nabíjací výkon. Kým ID.3 a ID.4 dokážu nabíjať maximálnym výkonom 125 kW, ID.5 vie nabíjať svoju batériu výkonom 135 kW. To znamená rýchlosť nabíjania až 390 kilometrov dojazdu za hodinu nabíjania.

VB