Testy / 27. február 2024 / 5 minút ČÍTANIA

Test: Volkswagen ID.7 - Ešte ďalej!

Nadpis sa netýka iba už trochu sprofanovanej témy dojazdu. Volkswagen ID.7 posúva hranice ďalej aj v oblasti softvéru, kvality, technológií a komfortu na palube.

Model ID.7 sme dopodrobna rozoberali už niekoľkokrát. Vieme, že má skvelú aerodynamiku, ktorá mu umožňuje s rovnakou 77 kWh batériou, akú nájdeme aj v iných modeloch, prejsť väčšiu vzdialenosť (oficiálne až 621 km v kombinovanom režime). Vieme, že používa nový elektromotor z vlastnej dielne, ktorý má pevnejšiu konštrukciu a je výkonnejší (210 kW/286 k). A vieme aj o novom softvéri. Zostáva zistiť, ako to všetko funguje v skutočnosti.

Distingvovaný

Aj keď auto perfektne vidíte na fotografiách, dovolím si začať dizajnom. Vďaka šikovným trikom má totiž auto peknú, štíhlu siluetu. Strecha je vždy čierna a rovnako čierne sú aj prahy karosérie tvarované tak, že vytvárajú peknú krivku uprostred auta. Je to elegantná, distingvovaná a príjemne konzervatívna limuzína.

Poteší drobnôstkami, ako nastaviteľnou animáciou zadných svetiel, keď sa k nej priblížite, prípadne rafinovanú grafiku predných svetiel, ktoré pripomínajú oči. Ale inak nie je výstredná.

Iný pocit

Kým v ostatných modeloch rodiny ID. sa sedí pocitovo vyššie, v ID.7 je všetko tak, ako má byť. Pozícia za volantom je vynikajúca a už na prvý pohľad pôsobí veľmi príjemne interiér. Volkswagen sa tu vzdal veľkých plastových plôch a použil staré dobré kožené čalúnenie, prešívanie kontrastnou niťou a decentné náladové osvetlenie. Tá koža je samozrejme ekologická. Na sedadlách nájdeme ďalšie eko-materiály, v našom prípade látku podobnú brúsenej koži. Všetky tie príbehy o recyklovaných rybárskych sieťach a PET fľašiach už určite poznáte. Dôležité je, že na dotyk je všetko veľmi príjemné, hrejivé a kvalitné.

Architektúra interiéru sa vrátila k starému dobrému stredovému tunelu s obrovskou multifunkčnou priehradkou a ďalším poschodím nižšie. Tu sa udomácňuje veľmi ľahko. Na dlhých trasách si všetko nájde svoje miesto a vďaka dvojitej roletke to rýchlo zakryjete a v aute je poriadok. Klasika, tak sa mi to páči!

Cestovateľ

Práve spomínané dlhé trasy sú oblasť, kde ID.7 skutočne žiari. A nie kvôli dojazdu. Ten nie je až taký dôležitý, pretože osobne viac než 300 km bez prestávky robím nerád a ID.7 ponúka maximálny výkon nabíjania až 175 kW. Z 5 na 80 % tak nabijete za 28 minút, teda skôr, než si stihnete dať rýchly obed. Škoda, že palubná AC nabíjačka neprekročila tieň 11 kW. V zimných podmienkach (okolo 5 °C) a na diaľnici pri dodržiavaní maximálnych povolených rýchlostí som dosiahol reálny dojazd blížiaci sa k 360 km, čo je slušné. V lete a pri väčšom pomere okresiek by to bolo isto oveľa viac.

Ale späť k dlhým trasám. ID.7 totiž ponúka úplne fantastický plánovač trás. Už žiadne vysedávanie pred mapou deň pred 700-kilometrovým výletom. Sadnete do auta, zadáte cieľ do navigácie a tá vám rovno odporučí najefektívnejšie nabíjacie miesta, ktoré si môžete upraviť, vyfiltrovať podľa poskytovateľa alebo maximálneho výkonu alebo mnohých ďalších parametrov. Auto vám presne povie, koľko sa máte na nabíjačke zdržať. Je to fantastický systém, ktorý naozaj od šoféra nič nevyžaduje. Samozrejmosťou je automatický predohrev batérie pre maximálnu rýchlosť nabíjania.

Ďalšia skvelá funkcia je, že si môžete predohrev spustiť aj manuálne. Auto vám následne vypíše, za koľko minút vie dosiahnuť aký maximálny nabíjací výkon. Načo by ste si do navigácie prácne dávali nabíjačku, ktorú poznáte? Možnosť takto spustiť proces ohrevu batérie manuálne je skvelý doplnok.

Celý infotainment funguje skvelo. Displej je na môj vkus priveľký, ale logika ovládania a možnosť nastaviť si na svoje pevné miesto najrôznejšie skratky je veľmi vítaná. Oceňujem minimalistický displej pred vodičom a výborne spracovaný Head-up displej s rozšírenou realitou.

Komfort!

Od komfortu plánovania trasy sa dostávame ku komfortu na palube. A tu hrá ID.7 prvú ligu vďaka inteligentnej klimatizácii (smer ventilácie je ovládaný elektronicky!), vynikajúcim sedadlám so skvelou masážou, senzormi vlhkosti a rôznymi programami na ohrievanie, ochladzovanie či sušenie chrbta, ale aj vďaka výbornému audiosystému Harman Kardon. Uvelebte sa, tu vám bude dobre.

Vysoký komfort si užijú aj zadní pasažieri. Miesta je tu koľko len chcete a čerešničkou je efektná panoramatická strecha, ktorá miesto klasickej roletky dokáže znepriehľadnieť elektronicky. Vtedy blokuje až 60 % svetla. O prestup tepla sa vraj netreba báť. Uvidíme.

Volkswagen ID.7 je veľmi príjemný na šoférovanie. Skvelo svieti, má príjemne nastavený podvozok a je vynikajúco odhlučnený. Výkon nového motora je okamžite cítiť najmä skrz živšie reakcie v nízkych rýchlostiach. Je to dobré auto a som príjemne prekvapený, za akú cenu sa dá momentálne získať. Bonus 3 000 eur a výbava v hodnote 9 340 € zadarmo platí pre uvádzacie modely Limited, takže veľmi odporúčam poponáhľať sa. Budete veľmi spokojní, koľko auta za  53 490 € získate.

VW ID.7 test-04.jpg
VW ID.7 test-05.jpg
VW ID.7 test-07.jpg
VW ID.7 test-08.jpg
VW ID.7 test-09.jpg
VW ID.7 test-10.jpg
VW ID.7 test-14.jpg
VW ID.7 test-15.jpg
VW ID.7 test-17.jpg
VW ID.7 test-18.jpg
VW ID.7 test-22.jpg
VW ID.7 test-23.jpg
VW ID.7 test-27.jpg
VW ID.7 test-30.jpg
VW ID.7 test-33.jpg
VW ID.7 test-44.jpg

Súvisiace články

Novinky, Video, ID, Elektrické vozidlá

Svetová premiéra: Toto je Volkswagen ID.7 Tourer!

Video, ID

Nový Volkswagen ID.7 získal päť hviezdičiek v teste Euro NCAP

Technológie, ID

Nové sedadlá pre Volkswagen ID.7 sú technologickým zázrakom! Neuveríte, čo všetko dokážu

Súvisiace články

Novinky, Video, ID, Elektrické vozidlá

Svetová premiéra: Toto je Volkswagen ID.7 Tourer!

Video, ID

Nový Volkswagen ID.7 získal päť hviezdičiek v teste Euro NCAP

Technológie, ID

Nové sedadlá pre Volkswagen ID.7 sú technologickým zázrakom! Neuveríte, čo všetko dokážu