Novinky, Tiguan / 7. júl 2020 / 5 minút ČÍTANIA

Toto je nový VW Tiguan! Prináša šokujúce novinky

Volkswagen virtuálne predstavil vynovený Tiguan. Prináša však toľko noviniek, že označiť ho len za facelift by bolo nefér. Prichádza aj ako hybrid či nabrúsený Tiguan R s revolučným pohonom všetkých kolies!

Volkswagen Tiguan je najúspešnejšie SUV Volkswagenu. Dokonca je to najúspešnejší model tejto značky. Vlastne je to najúspešnejší model celého koncernu. Doteraz sa predalo vyše 911 000 kusov tohto praktického auta, pričom spomeňme ešte ďalšiu zaujímavosť: Tiguan sa predáva na najväčšom počte trhov. Keď teda chcete spraviť nový, ste pod obrovským tlakom, aby ste naplnili očakávania.

Technologický update

Zadanie bolo jasné. Elektrifikovať, digitalizovať a prepojiť nový Tiguan so svetom. A popri tom ponúknuť nejaké zaujímavé nové funkcie a prvky, ktoré potešia zákazníkov. Lepšie asistenčné systémy majú za úlohu chrániť posádku pred potenciálnym nebezpečenstvom a rozsiahlejšia výbava prispieva ku komfortu a pohode vodiča. Praktická stránka auta pritom nesmela utrpieť.

Toto všetko treba napokon zabaliť do nového, sviežejšieho dizajnu. Tiguan tak dostal dosť výrazne prepracovanú prednú časť s maskou chladiča, ktorá je rozšírená až tak, že spája svetlomety. Tie majú teraz kompletne nový dizajn, ktorý ešte podčiarkuje nový svetelný podpis denných LED svetiel. Prepracovaná kapota opticky predlžuje prednú časť auta, vďaka čomu pôsobí luxusnejším dojmom. Čerešničkou na torte sú nové nárazníky, ktoré najmä vo výbave R-Line dodávajú Tiguanu elegantný a zároveň decentne športový vzhľad.

Volkswagen nenechal nič na náhodu. Tiguan vybavil najnovšou platformou pre informačno-zábavné systémy MIB3. Vďaka tomu sa stal Tiguan okamžite majster v konektivite a popri najmodernejších online službách môžeme očakávať aj užitočnú funkcionalitu Car2X. Tiguan teda bude stále online.

Medzi nové prvky výbavy patrí už známy systém Travel Assist. Ten umožní novému Tiguanu čiastočne autonómnu jazdu v rozmedzí rýchlostí 0 – 210 km/h. Samozrejmosťou je nový volant, ktorý je dotykový a auto teda vie, či ho držíte, alebo nie. Vyššie výbavy majú na volante aj dotykové ovládacie plôšky. Dotykom sa najnovšie ovláda aj klimatizácia. Do Tiguanu sa dostali aj nové Matrix LED svetlá IQ.Light

V Tiguane sa predstaví aj nový partner pre kvalitné ozvučenie: Harman Kardon. Za príplatok bude k dispozícii audiosystém s výkonom až 480 W. To ak by ste náhodou potrebovali prehlušiť krik detí na posuvných zadných sedadlách.

Nová paleta pohonných jednotiek sa postará o to, aby Tiguan spĺňal najnovšie emisné normy. Môžeme sa tešiť na motory 1.5 TSI s výkonom 96 alebo 110 kW (130, resp 150 k) a aj nový motor 2.0 TDI 110 kW (150 k) s technológiou dvojitého dávkovania AdBlue. Výkonnejší benzínový motor bude k dispozícii aj s prevodovkou DSG, pričom diesel bude mať tento automat v základe a k nemu aj pohon všetkých kolies 4Motion. Postupom času budú pribúdať ďalšie motorizácie a verzie.

eHybrid a R

Nový Volkswagen Tiguan bude prvýkrát dostupný aj ako plug-in hybrid. Táto verzia s názvom Tiguan eHybrid dokáže jazdiť v čisto elektrickom režime až do rýchlosti 130 km/h. Čisto elektrický dojazd očakávame niekde v rozmedzí 50 – 60 km. Presné hodnoty sú ešte predmetom finálnej homologizácie. Tento krok, že Volkswagen elektrifikuje nový Tiguan, sa dal očakávať.

Čo však všetkých prekvapilo, je ostrá verzia Tiguan R. Je to vôbec prvý raz, čo Tiguan dostal aj takýto variant. A inžinieri mu hneď nadelili aj niečo, čím je medzi svojimi súrodencami úplne výnimočný: nový pohon všetkých kolies 4Motion so systémom R-Performance Torque Vectoring. Detaily ešte nepoznáme, ale princíp áno: tento pohon by mal umožniť Tiguanu R voľne presúvať krútiaci moment motora nielen medzi prednou a zadnou nápravou, ale aj medzi pravým a ľavým zadným kolesom.

To umožní Tiguanu aktívne sa stáčať do zákuty. Konkurenčné automobilky takýto systém využívajú aj na špeciálny driftovací režim. Sme zvedaví, či sa niečoho takého dočkáme v Tiguane. Taktiež sme zvedaví, akú funkcionalitu má záhadné tlačidlo R na volante. Tak či tak, s motorom 2.0 TSI s výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 420 Nm sú možnosti pre využitie špeciálnych režimov naozaj široké.

Z fotiek potom možno odhaliť aj výkonný brzdový systém a titánový výfuk Akrapovič. Minimálne spomínaný výfuk bude určite súčasťou príplatkovej výbavy. Plávajúce vŕtané brzdové kotúče však možno budú v základnej výbave. Keď ich má T-Roc R, určite by mohol aj Tiguan R.

Čo teda hovoríte na nový Tiguan? V akej verzii by ste si ho najradšej kúpili? Dajte nám vedieť v komentároch!

DB2020AU01030_large.jpg
DB2020AU01031_large.jpg
DB2020AU01034_large.jpg
DB2020AU01035_large.jpg
DB2020AU01038_large.jpg
DB2020AU01039_large.jpg
DB2020AU01040_large.jpg
DB2020AU01041_large.jpg
DB2020AU01042_large.jpg
DB2020AU01043_large.jpg