Novinky / 20. marec 2024 / 3 minúty ČÍTANIA
Volkswagen ID.3 GTX v detailoch
Najvýkonnejší elektromotor od spoločnosti Volkswagen sa usídlil práve na zadnej náprave modelu ID.3 GTX. Môžete sa tešiť na ozaj divokú jazdu!
Volkswagen s príchodom nového elektromotora AP550 vlastnej konštrukcie výrazne posunul hranice maximálneho výkonu a efektivity. Kým doteraz sme mohli tento motor zažiť v modeli ID.7 s výkonom 210 kW (286 koní), tento istý motor sa s príchodom verzie GTX dostal aj do menšieho a ľahšieho ID.3. Vo verzii ID.3 GTX Performance je výkon kompaktného elektromotora posunutý ešte ďalej. Je sa na čo tešiť!
Novodobé GTI
Najvýkonnejší člen rodiny ID.3 je silák, ktorý je k dispozícii v dvoch rôznych výkonových verziách. Základ poskytuje už aj tak veľmi slušný výkon 210 kW (286 k), čo je slušný nárast oproti doteraz najvýkonnejšej motorizácii v ID.3, ktorá dosahovala maximálny výkon 150 kW (204 k). K dispozícii však bude aj ešte výkonnejšia verzia ID.3 GTX Performance s výkonom 240 kW (326 k)! Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu až 545 Nm pre obe verzie. To je viac, než akýkoľvek benzínový motor V6 prepĺňaný turbodúchadlom v ponuke značky VW. Elektrické kompaktné športové auto má tak doteraz najvýkonnejšiu verziu elektromotora AP550 od Volkswagenu.
Obe verzie GTX bez námahy prenášajú svoj výkon výlučne na zadnú nápravu. Tu sa prejavuje významná výhoda karosérie a konštrukcie podvozka: s novou batériou s využiteľnou kapacitou 79 kWh umiestnenou v podlahe a presne v strede vozidla, ponúka táto koncepcia športovo nízke ťažisko a ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami.
Zrýchlenie na 100 km/h trvá iba 6 sekúnd, resp. 5,6 v prípade modelu Performance. To je na úrovni modelu Volkswagen Golf GTI Clubsport. Maximálna rýchlosť je však elektronicky obmedzená na 180, resp. 200 km/h pre zachovanie akceptovateľnej miery dojazdu. V našich končinách to aj tak nebude problém.
Nová batéria zvládne nabíjanie s maximálnym výkonom až 175 kW. Nabitie z 10 na 80 % trvá iba 26 minút. Po nabití na 100 % dosahuje dojazd hodnotu až 60 kilometrov podľa metodiky WLTP.
Jednoznačne GTX
Vizuálne sú modely GTX charakterizované špecifickým exteriérom a interiérom. Majú výrazne rozšírený rozsah štandardnej výbavy. Súčasne s debutom GTX sa na trh uvádza aj nová generácia infotainment systému. Predný nárazník, špecifický pre verziu GTX, má nový samostatný čierny prívod vzduchu s výpletom s diamantovým vzorom. Nárazník má nové denné svetlá na pravej a ľavej strane - tvoria ich dva LED trojuholníky umiestnené jeden na druhom, aby vytvorili šípovitý tvar a teraz sú súčasťou vizuálneho podpisu všetkých nových modelov GTX.
Čierne prvky karosérie majú lesklý povrch. To platí aj pre nové bočné prahy a novú spodnú časť zadnej časti vybavenú difúzorom. Tiež nové sú 20-palcové zliatinové disky Skagen, dodávané štandardne. Dostupné budú aj v čisto čiernom vyhotovení.
Viaceré GTX-špecifické prvky tiež individualizujú interiér modelu ID.3 GTX. Kvalitné športové sedadlá sú štandardom a podčiarkujú športový charakter najvýkonnejších modelov ID.3 svojím ergonomickým tvarom, ozdobným červeným prešívaním a perforovaným označením GTX na predných opierkach. Voliteľne sú k dispozícii špecifické sedadlá ergoActive v dizajne GTX. Spätné opierky sedadiel majú integrované červené označenie GTX.
Čo viac dodať – bude to riadne žihadlo!
Facebook Mail | |
Volkswagen VW ID.3 GTX hothatch EV elektromobil |