Novinky, ID / 31. august 2020 / 3 minúty ČÍTANIA
Volkswagen ID.3 prešiel v premávke o 111 kilometrov väčšiu vzdialenosť, než udáva metodika WLTP
Elektromobil Volkswagen ID.3 má za sebou svoj prvý rekord. Sériový model jedného z najdôležitejších áut súčasnosti predčil oficiálny dojazd meraný podľa metodiky WLTP o 111 kilometrov.
Nešlo však o žiadny kontrolovaný experiment v “hermeticky” uzavretom prostredí. Tento údaj dosiahlo ID.3 v reálnej premávke na ceste z fabriky v nemeckom Zwickau až do Švajčiarska.
Prostredný šampión
O tento výkon sa nepostarala ani len verzia s najväčšou dostupnou batériou. Išlo o model, ktorému len nedávno na Slovensku začal predpredaj. Konkrétne, bol týmto rekordným vozidlom model ID.3 1st Pro Performance, ktorý predstavuje uvádzaciu verziu modelu na našom trhu. Aj keď išlo o model, ktorý doslova so všetkými ostatnými zákazníckymi kúskami zišiel z výrobnej linky, jeho vodič bol teda predsa výnimočný.
Za volantom totiž sedel Švajčiar Felix Egolf, ktorý je známy “hypermiler”. Aby sme si rozumeli, “hypermiling” je pojem, ktorý označuje extrémne úspornú jazdu so sériovým vozidlom za účelom čo najdlhšieho dojazdu na jednu “nádrž” či jedno nabitie, respektíve, čo najväčšie minimalizovanie spotreby paliva či energie.
Diaľky nie sú výzvou
To by malo byť už v dnešnej dobe samozrejmosťou a práve rekordný experiment by mal toto tvrdenie “podčiarknuť”. Síce v prípade diaľkovej jazdy ID.3 nešlo o vyslovene dennodenné využitie elektromobilu, Z experimentu vypadli pomerne zaujímavé čísla. ID.3 s kapacitou batérie 58 kWh by malo mať dojazd podľa meracej metodiky WLTP na úrovni 420 kilometrov. Felix Egolf však využil svoje skúsenosti s extrémne efektívnou jazdou a “vyšťavil” z ID.3 ďalších 111 kilometrov.
Práve premysleným využívaním akcelerátora, ktorý Felix Egolf púšťal pomerne často za účelom “plachtenia” a skrývaním auta do vzduchového “vankúša” veľkých vozidiel na diaľnici, dokázal dojazd na jedno nabitie narásť o vyše 100 kilometrov. Na druhej strane, nie všetko bolo ideálne. Prítomnosť kameramana a technického vybavenia pridala vozidlu ďalších 250 kilogramov hmotnosti. Palubné spotrebiče ako navigácia, denné svetlá, rádio alebo vetranie interiéru nedriemali v úzadí, no fungovali ako pri bežnej jazde.
Keď sa chce, tak to ide
Ďalším, nie zrovna ideálnym faktorom, bol mix prostredia, ktorým si rekordné ID.3 prešlo počas jazdy. Je všeobecne známe, že elektromobil je najefektívnejší v pomalej mestskej premávke. Tej sa vozidlu príliš nedostalo, keďže až 44% celkovej trasy strávil Felix Egolf na diaľnici a až 56 percent na cestách prvej triedy v medzimestskej premávke.
To všetko pri priemernej rýchlosti 56 km/h, počas 9-hodinovej cesty z výrobného závodu Zwickau až do švajčiarskeho Schaffhausenu. Je síce pravda, že s výkonom 150 kW/204 koní mohla táto cesta trvať o niečo kratšie. Práve tento experiment poukazuje na extrémny technologický skok, ktorý zaznamenali v posledných rokoch elektrické vozidlá.
Čo je Zwickau?
Výrobný závod v meste Sachsen je miestom zrodu prvého modelu z čisto elektrickej rodiny vozov ID. Fabrika Zwickau je miestom, ktoré hrá významnú rolu v histórii značky Volkswagen pri postupnom prechode na výrobu čistých elektromobilov.
Premena závodu pre potreby výroby elektromobilov bude plne zavŕšená v tomto roku. Rok 2021 by mal byť pre výrobný závod historicky prvým, v ktorom jeho brány opustia výhradne elektrické modely v počte až 300 000 kusov v priebehu 12 mesiacov.
VB
Facebook Mail |