Novinky, Eventy / 28. apríl 2016 / 3 minúty ČÍTANIA

Predzvesť budúcnosti: Svetová premiéra VW T-Prime Concept GTE

Koncept hybridného SUV Volkswagenu ukazuje nové technológie a je aj riadne rýchly.

Nové technológie sa najlepšie predvádzajú na naozaj pôsobivých autách. Nebudeme to dlho naťahovať – Volkswagen T-Prime Concept GTE vyzerá úžasne! Od reality je pritom vzdialený menej, než sa zdá...

DB2016AU00308_large

Automobilové koncepty sú často stvárnením nesplnených divokých snov dizajnérov, ktoré sa nemôžu zrealizovať. Koncept T-Prime je však iný. Predstavuje reálne SUV Volkswagenu, ktoré bude na našich cestách behať (najskôr v trochu upravenej podobe) možno už do dvoch rokov!

DB2016AU00310_large

Na čo sa to teda môžeme tešiť? Ak si myslíte, že toto je nástupca Touaregu, mýlite sa. T-Prime je totiž väčší. Podstatne väčší. V skutočnosti je ešte o centimeter dlhší, než odchádzajúca limuzína Phaeton. Do šírky má až dva metre. Je postavený na modulárnej platforme MLB – to znamená, že jeho motor je uložený v kasni pozdĺžne. Napriek tomu, že T-Prime je hybrid, používa permanentný, poctivo mechanický pohon všetkých štyroch kolies, komplet so samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Ten je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky.

DB2016AU00339_large

Na pohon slúži kombo elektrickej energie a benzínového motora. Elektrina dokáže z 14,1 kWh batérie kopnúť silou 100 kW (136 k) a 350 Nm. Benzínový motor 2,0 TSI dosahuje zas výkon 185 kW (251 k) a krútiaci moment 350 Nm. Kombinovaný výkon 280 kW (381 k) a 700 Nm krútiaceho momentu dokáže veľké SUV vystreliť na stovku len za šesť sekúnd! To je menej, než za koľko to dokáže Golf GTI! K dispozícii sú tri jazdné režimy: E-Mode, Hybrid a GTE pre maximálny výkon.

DB2016AU00337_large

Hodnoty spotreby sú pritom vynikajúce. V hybridnom režime s vybitou batériou dokáže T-Prime jazdiť za 8 l benzínu na 100 km, s plne nabitou batériou dosahuje podľa NEDC cyklu spotrebu dokonca iba 2,7 l/100 km. Čisto elektrický dojazd je až 50 km. Celkom paráda, nie?

DB2016AU00338_large

Toto auto však nie je iba o motore, ale aj o technológiách. Najviac sa s nimi Volkswagen vyhral v interiéri auta. Tomu dominujú obrovské displeje a dotykové plochy, ktoré obklopujú štyri luxusné, individuálne sedadlá. Okrem páčiek smeroviek a stieračov tu nenájdete jediné fyzické tlačidlo. Cieľom bolo totiž vytvoriť auto, ktorého dizajn je v interiéri športový, ale aj prudko elegantný. Podľa toho boli zvolené aj materiály, pričom špeciálne pre Číňanov sa Volkswagen snažil, aby boli v T-Prime zastúpené všetky živly Zeme, ktoré sú pre ázijskú kultúru dôležité. Pred vodičom sa nachádza nová generácia Active Info Display je teraz spojená s displejom infotainmentu pomocou jednej obrovskej prehnutej obrazovky (prvý krát v automobile!). Tak vznikla jedna veľká zahnutá interakčná plocha (Curved Interaction Area). Dotykové plochy sa nachádzajú aj na novej generácii multifunkčného volantu. Ale pozor! Je tu jedna skvelá vychytávka. Dotykové plochy poskytujú prstom haptickú (dotykovú) spätnú väzbu, pomocou ktorej dokáže vodič nahmatať virtuálne tlačidlá aj bez pozerania. Vodič si môže dostupné informácie samozrejme prispôsobiť a usporiadať si ich na displejoch do malých aplikácií.

DB2016AU00329_large DB2016AU00327_large DB2016AU00330_large

Volkswagen T-Prime je predzvesťou veľkej SUV ofenzívy Volkswagenu, ktorá sa začala uvedením nového Tiguanu. Dočkáme sa menších aj väčších SUV, o ktorých sa najviac dozviete práve na tomto blogu. Preto tento priestor pozorne sledujte ;)

Súvisiace články

Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá

Ženevská predpremiéra – VW I.D. VIZZION nemá volant!

Eventy, Golf

PREMIÉRA: Vynovený Volkswagen Golf

Novinky, Štúdie a koncepty, Eventy, ID, Elektrické vozidlá

Parížska SVETOVÁ premiéra konceptu I.D.

Súvisiace články

Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá

Ženevská predpremiéra – VW I.D. VIZZION nemá volant!

Eventy, Golf

PREMIÉRA: Vynovený Volkswagen Golf

Novinky, Štúdie a koncepty, Eventy, ID, Elektrické vozidlá

Parížska SVETOVÁ premiéra konceptu I.D.