Technológie, Štúdie a koncepty, Golf, Beetle / 15. august 2022 / 3 minúty ČÍTANIA

5 priekopníckych inovácií značky Volkswagen, o ktorých ste zrejme netušili

Volkswagen bol v priebehu desaťročí jednou z najinovatívnejších značiek v automobilovom priemysle, ktorá mala vplyv na všeličo - od dizajnu cez inžinierstvo až po kultúru. Pozrite sa spolu s nami na to najzaujímavejšie: 

Volkswagen zaviedol koncept moderného dílerstva. Kombinácia rozbehnutej masovej výroby rokoch a rastúcej veľkosti siete predajcov viedla v päťdesiatych spoločnosť Volkswagenu k zavedeniu nového plošného systému starostlivosti o zákazníkov.

Volkswagen, do veľkej miery posilnený úspechom modelu Beetle, predstavil nový predajný a servisný model, ktorý zaisťuje, že všetci jeho díleri majú prístup k originálnym náhradným dielom, správnemu náradiu a dobre vyškolenému personálu pre zabezpečenie kvality vo všetkých oblastiach starostlivosti o zákazníka a jeho vozidlo.

Deformačné zóny už v modeli Beetle. V roku 1925 navrhol 18-ročný študent techniky, Béla Barényi, koncept podvozka pre ľudové auto. Jeho dizajn pozostával z pohonu zadných kolies, motora boxer a vzduchového chladenia, pričom všetky prvky boli neskôr zakomponované do modelu Beetle. Okrem toho prišiel (ako prvý) s myšlienkou deformačnej zóny.

V tom čase sa predpokladalo, že auto musí byť silné ako pancier, aby prebúralo všetky prekážky. Barényi však veril, že oblasti, ktoré sa môžu strategicky deformovať, aby absorbovali energiu, by chránili cestujúcich efektívnejšie.

Vynálezca sa neskôr pripojil k inej nemeckej automobilke, kde si myšlienku deformačnej zóny v roku 1952 oficiálne patentoval. Avšak prvenstvo využitia konceptu deformačnej zóny patrí modelu Beetle, ktorý Barényi pomohol na začiatku svojej kariéry navrhnúť. Dnes sú deformačné zóny štandardom na všetkých spotrebiteľských autách a dodnes zachránili tisíce životov. 

Nový štandard aktívnej bezpečnosti v kompaktnej triede. Volkswagen ako prvý zahrnul elektronický stabilizačný systém do zoznamu štandardnej výbavy v triede kompaktných áut, keď v roku 1997 predstavil svoj protišmykový systém v modeli Golf.

Elektronický stabilizačný program, ktorý samočinne pribrzďuje kolesá pre udržanie stability vozidla na ceste v extrémnych situáciách, je teraz považovaný za jeden z najdôležitejších bezpečnostných systémov vozidla, hneď za bezpečnostným pásom a airbagom.

Éru hranatých hatchbackov zaviedol Volkswagen Golf Mk1. Jeho prvá generácia, predstavená v roku 1974 ako priamy nástupca modelu Beetle, znamenala odklon od svojho predchodcu vo všetkých smeroch, a to nielen mechanicky, ale aj esteticky.

Pôvodný Golf, ktorý navrhol legendárny taliansky automobilový dizajnér Giorgetto Giugiaro, známy okrem iného vďaka spolupráci s DeLoreanom, Alfou Romeo a Ferrari, znamenal radikálny odklon od vzhľadu väčšiny svojich konkurentov.

Hranatý Golf sa od zaobleného Beetle radikálne vzdialil, a hoci sa pôvodné línie v priebehu ôsmich generácií trochu zjemnili, jeho základný tvar zostal zachovaný a dodnes oslovuje milióny ľudí na celom svete.

Najúspornejšie sériové auto na svete navrhol Volkswagen. Začiatkom roku 2000 predstavil Volkswagen hybridný koncept XL1, inak známy ako auto so spotrebou 1l/100 km či najúspornejšie auto na svete.

Model XL1, vybavený všetkými druhmi ľahkých a aerodynamických komponentov, spolu s malým motorom špeciálne vyladeným pre ekonomickú prevádzku, dokázal na trase z Wolfsburgu do Hamburgu dosiahnuť absolútne úžasnú spotrebu 0,7 l/100 km.

Nakoniec nezostalo len pri koncepte a Volkswagen v roku 2013 uviedol na trh limitovaný sériový model s obmedzením na 200 vyrobených kusov. Dopyt taký vysoký, že automobilka musela použiť systém tomboly na náhodný výber úspešných kupcov.

-PO-

Súvisiace články

Novinky, Beetle

Príbeh VW Beetle: 21 rokov úsmevov

Novinky, Beetle

Dovidenia, Chrobáčik!

Súvisiace články

Novinky, Beetle

Príbeh VW Beetle: 21 rokov úsmevov

Novinky, Beetle

Dovidenia, Chrobáčik!