Novinky, Arteon / 25. jún 2020 / 6 minút ČÍTANIA

Dosť bolo klebiet a rendrov! Volkswagen Arteon prichádza ako Shooting Brake, rýchle R-ko a eHYBRID

Po niekoľkých rokoch špekulácií, grafických renderov, "zaručených" informácií a rôznych dohadov nastal čas a svet sa dočkal. Dámy a páni, toto je Volkswagen Arteon Shooting Brake. A aby toho nebolo málo, nová karosárska úprava nie je jedinou novinkou aktuálne najelegantnejšieho Volkswagenu.

S technologickým osviežením modelu Volkswagen Arteon prichádza nová karosárska úprava Shooting brake a dve motorizácie. Prvá z nich prichádza s cieľom ušetriť svet od emisií a nadbytočnej spotreby fosílnych palív, no a tá druhá, ktorú to naopak nezaujíma.

Kombi + Kupé = Shooting Brake

Nie je možné už ani len spočítať, koľko rôznych článkov, správ a grafických renderov tohto auta som už videl, dlhé mesiace pred jeho oficiálnym odhalením. A ja sa tomu ani len nečudujem, pretože Arteon bol už od svojho prvého predstavenia verejnosti vyslovene hodný podobnej karosárskej úpravy.

Nie je nutné vŕtať sa v zbytočne drobných detailoch a môžeme si to povedať úplne zjednodušene. Arteon a Arteon Shooting Brake sú pri pohľade spredu prakticky identické. Najviac rozdielov však zachytíte od B-stĺpika až po samotné zadky auta. Kým na pôvodnom fastbacku línia okien kopíruje líniu strechy až po koreň C-stĺpika, v prípade Arteon Shooting Brake sa tieto dve kontúry od B-stĺpika mierne rozchádzajú.

Keďže ide o "fešné" Gran Turismo z dielne Volkswagenu, v prípade oboch modelov sa nebavíme len o líniách, ktoré ich definujú. Mierne osvieženie dizajnu prinieslo svietiacu lištu naprieč prednou maskou, nové nasávacie otvory vzduchu na spodku masky a kde-tu okorenené prvky o chrómovú úpravu.

Nové pravidlá

Samozrejme, praktická stránka veci sa v prípade fastbacku nezmenila a aj naďalej je excelentná. Maximálny priestor pre nohy zadných pasažierov zostáva aj naďalej brilantný s hodnotou až 1016 milimetrov a zotrváva tým najlepším vo svojej triede. V prípade modelu Shooting Brake však zadní pasažieri pocítia výrazné zlepšenie priestoru pre svoje hlavy.

Batožinový priestor štýlového kombi pojme 565 litrov objemu a po sklopení sedadiel dokážete vytvoriť arénu s objemom až 1632 litrov. V prípade oboch áut je maximálna dĺžka nakladaných predmetov limitovaná číslom 2,09 metra. To je údaj, za ktoré by sa nemuseli hanbiť mnohé SUVčka. Pokiaľ teda podľahnete šarmu novinky, prinesiete domov nový Arteon, máte množstvo argumentov, prečo ste sa rozhodli práve preň.

Praktická stránka modelu Shooting Brake nie je jedinou novinkou v interiéri modelového radu Arteon. Nová je prakticky celá palubná časť interiéru. Pribudol virtuálny prístrojový štít, 9,2-palcový kokpit nového systému MIB3 alebo dotykové "slajdre" pre ovládanie klimatizácie a nový multifunkčný kožený volant s kapacitnou obručou. Vďaka nej auto registruje, že máte ruku na volante a nemusíte ním kmitať pri výzvach asistenčných systémov pre jeho opätovné chytenie.

Ďalšími novinkami sú bezdrôtová konektivita aplikácií Apple CarPlay a Android Auto alebo audiosystém Harman/Kardon s výkonom až 700 wattov, ktorý bol naladený špeciálne pre model Arteon a zvlášť pre model Arteon Shooting Brake. Ambientné osvetlenie môžete nastaviť až do odtieňa 30 farieb.

Anjel

Ako bolo spomenuté už na začiatku, Arteon a Arteon Shooting Brake prichádzajú v dvojici nových motorizácií. Prvou je dobíjateľný eHYBRID, ktorý kombinuje 1,4-litrový benzínový štvorvalec TSI s výkonom 115 kW/156 koní a elektromotor s výkonom 85 kW/115 koní. Pohon spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a posiela kombinovaný výkon 160 kW/218 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm na predné kolesá.

Arteon eHYBRID si vypožičiava svoju techniku od svojho konzervatívnejšieho bračeka, Volkswagenu Passat GTE. Teda, v útrobách auta sa nachádza batéria s kapacitou 13 kWh, ktorá dokáže poháňať auto v bezemisnom režime do vzdialenosti 54 kilometrov na jedno nabitie. Energiou mu pomáha šetriť systém Travel Assist, ktorý využíva dáta navigácie, pre čo najefektívnejšiu spoluprácu oboch motorov.

Démon

Druhým modelom, ktorý dbá o čistotu ovzdušia omnoho menej než prvý eHYBRID má označenie Arteon R. Legendárne písmenko radí túto novinku do zoznamu TOP 10 najvýkonnejších modelov Volkswagen všetkých čias. O túto česť sa v "R" postaral benzínový motor 2.0 TSI naladený na výkon 235 kW/320 koní a maximálny krútiaci moment 420 Nm.

Čertovsky rýchleho elegána spoznáte podľa agresívnejšieho bodykitu alebo 20-palcovým zliatinovým diskom kolies, v ktorých útrobách prežívajú 18-palcové brzdové s modrými strmeňmi. Ďalším poznávacím znamením je o 20 milimetrov znížená svetlá výška. Toto je všetko pekné, no najdôležitejším prvkom Arteonu R nie je ani tak vysoký výkon alebo agresívnejší vzhľad.

Pikantná porcia výkonu putuje na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému 4MOTION. Vďaka novej progresívnej technológii s názvom R-Performance Torque Vectoring môže byť krútiaci moment distribuovaný ako medzi jednotlivými nápravami, tak aj medzi zadnými kolesami. To až do takej miery, že ľubovoľné zo zadných kolies môže podľa podmienok dostať k dispozícii až celých 100% výkonu a krútiaceho momentu.

Technologický pokrok

S omladením prichádza samozrejme aj modernizovaná technologická výbava. Nový Arteon vo všetkých svojich karosárskych podobách a motorizáciách bude môcť byť vybavený systémom Travel Assist, ktorý ponúkne asistované, respektíve, poloautonómne, riadenie od 0 km/h až do rýchlosti 210 km/h.

Čiže, systém je použiteľný ako pri rýchlej jazde na nemeckej diaľnici, tak aj v upchatej mestskej premávke, ktorou vás pohodlne prevedie s minimálnym počtom vašich vstupov. Adaptívny tempomat ACC reaguje predvídavo na lokálne určené maximálne rýchlostné limity, obce, zákruty, kruhové objazdy alebo diaľničné výjazdy a zjazdy.

Súčasťou balíka systémov Travel Assist je aj systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu či funkcia automatického núdzového brzdenia (Autonomous Emergency Braking Front Assist a Pedestrian Monitoring). Novinkou je taktiež príplatková vylepšená parkovacia kamera s rozšíreným uhlom záberu na 170 stupňov a tiež disponuje špeciálnou pohľadom na príves.

Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0090.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0048.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0047.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0046.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0045.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0044.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0089.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0083.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0082.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0084.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0059.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0061.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0062.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0060.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0087.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0054.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0071.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0070.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0069.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0055.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0056.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0057.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0058.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0053.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0052.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0065.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0066.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0068.jpg
Volkswage_Arteon_Shooting_Brake_eHYBRID_R_VOLKSWAGEN_BLOG_0067.jpg

Súvisiace články

Novinky, Arteon

Dva Arteony sú lepšie, než jeden: pribudne Arteon Shooting Brake!

Video, Technológie, Tipy

DCC, ASR, ACC... Čo vlastne? Ďalší diel Volkswagen TV je tu!

Technológie, Štúdie a koncepty, Arteon

Päťhviezdičkový Volkswagen Arteon

Súvisiace články

Novinky, Arteon

Dva Arteony sú lepšie, než jeden: pribudne Arteon Shooting Brake!

Video, Technológie, Tipy

DCC, ASR, ACC... Čo vlastne? Ďalší diel Volkswagen TV je tu!

Technológie, Štúdie a koncepty, Arteon

Päťhviezdičkový Volkswagen Arteon