Štúdie a koncepty / 19. máj 2015 / 3 minúty ČÍTANIA

Druhý život štúdií - 2.diel

Chcete mať prehľad o tom, čo sa deje s konceptmi, ktoré Volkswagene vymyslí, skonštruuje a predstaví verejnosti? Tak nás sledujte...Prinášame už druhý diel.

Každý významný automobilový výrobca okrem nových sériových modelov na veľkých medzinárodných autosalónoch prezentuje aj "Concept Cars" – funkčné štúdie, ktoré zhmotňujú nejakú ideu koncepcie či dizajnu alebo prezentujú nový druh pohonu. Niektoré zostávajú iba v štádiu prototypov, iné pomerne verne naznačujú budúce sériové modely. Pozrime si pár príkladov z kuchyne Volkswagen od roku 2006 po rok 2009 :).

Concept A (2006)

Na ženevskom autosalóne mala premiéru štúdia kompaktného SUV s päťdverovou karosériou so siluetou kupé, ktorá mala transformovať filozofiu modelu Touareg do menšieho formátu. Motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) spaľoval stlačený zemný plyn CNG a poháňal všetky kolesá. O osem mesiacov neskôr už bolo všetko jasné. Na Los Angeles Auto Show sa objavila štúdia Concept Tiguan s motorom TDI, ktorá už prezentovala dizajn aj meno nového sériového modelu. Ten prišiel na jeseň roku 2007.

Volkswagen Concept A 2006

IROC (2006)

Vo výrobnom programe značky Volkswagen od skončenia výroby modelu Corrado v roku 1995 absentovalo kompaktné športové kupé. Preto štúdia IROC, poháňaná benzínovým motorom 1.4 TSI s výkonom 144 kW (211 k), zvlášť potešila fanúšikov značky. O dva roky neskôr sa začal vyrábať sériový Scirocco tretej generácie.

Volkswagen IROC 2006

Studie up! (2007)

Najmenší model značky Volkswagen sa najprv objavil v podobe štúdie, ktorá bola koncipovaná s plochým trojvalcovým motorom uloženým pri zadnej náprave a poháňajúcej zadné kolesá. Toto koncepčné riešenie sa z viacerých dôvodov ukázalo ako nevýhodné, a tak sa konštruktéri počas vývoja vrátili k motoru uloženému vpredu. Na počudovanie sa tým dizajn sériového modelu up!, ktorý mal premiéru na jeseň roku 2011 zmenil iba minimálne.

Volkswagen Studie up! 2007

Golf Twin Drive (2008)

Na báze piatej generácie Golfu vznikla funkčná štúdia s hybridným pohonom, zloženým z motora 1.5 TDI s výkonom 77 kW (105 k), elektromotorov v nábojoch zadných kolies a lítiovo-iónovej batérie, ktorá sa dala nabíjať z vonkajšieho zdroja. Koncepcia pohonu sa neskôr objavila aj v prototypoch zo šiestej generácie, ktoré absolvovali rozsiahle testy v bežnej premávke. Ich výsledky sa využili pre vývoj sériového modelu Golf GTE s pohonom Plug-in-Hybrid, ktorý mal premiéru v polovici roka 2014.

Volkswagen Golf Twin Drive (2008)

L1 (2009)

Hranice technických možností demonštrovala štúdia "jednolitrového" automobilu – dvojmiestneho vozidla s priemernou spotrebou paliva 1 l/100 km. Pôvodná koncepcia s dvoma sedadlami za sebou a dohora výklopnými dverami nebola veľmi praktická, preto o dva roky nasledovala štúdia XL1 so sedadlami vedľa seba. Sériový Volkswagen XL1 so spotrebou 0,9 litra nafty na 100 km sa od leta minulého roku vyrába na objednávku v malej sérii.

Volkswagen L1 2009

Ktorý z týchto konceptov sa pozdáva najviac vám?

Súvisiace články

Štúdie a koncepty

Druhý život štúdií - 1.diel

Štúdie a koncepty, Eventy, up!, Polo, Golf, Passat, Touran, Sharan, Touareg, Úžitkové vozidlá

Autosalón Bratislava 2015: Chystáme veľkú šou!

Štúdie a koncepty

Z hry do reality: Volkswagen GTI ROADSTER

Súvisiace články

Štúdie a koncepty

Druhý život štúdií - 1.diel

Štúdie a koncepty, Eventy, up!, Polo, Golf, Passat, Touran, Sharan, Touareg, Úžitkové vozidlá

Autosalón Bratislava 2015: Chystáme veľkú šou!

Štúdie a koncepty

Z hry do reality: Volkswagen GTI ROADSTER