Testy, Tiguan / 14. november 2017 / 5 minút ČÍTANIA
Exkluzívny test: Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace je iba predĺžený Tiguan. Vlastne... to nie je až také jednoduché. Presvedčili sme sa o tom v domácom teste.
Klasický Tiguan už poznáme. Testovali sme ho približne pred rokom. Bol čierny, s uhladeným benzínovým motorom 2,0 TSI a pohonom 4Motion. Teraz sme si posvietili na model Allspace, ktorý je akoby jeho protipólom: v bielej farbe, s dvojfarebnými 18-palcovými diskami a s dieselovým motorom 2,0 TDI naladeným na výkon 110 kW (150 koní) a s krútiacim momentom 340 Nm. To všetko dopĺňala výbava Highline.
Rovnaký, a predsa iný
Pri pohľade na Allspace zboku je hneď jasné, že niečo je inak. Až pozornejšie oko zbadá trochu mohutnejšiu zadnú časť a väčší rázvor (+110 mm). Najväčšou nápovedou, že sa jedná o model Allspace, sú jeho zadné dvere – sú totiž väčšie, než tie predné. Možno by ste čakali, že takto "natiahnutý" Tiguan bude vyzerať ťažkopádne, ale opak je pravdou. Aj napriek väčšiemu zadnému previsu (+105 mm) sa dizajnérom podarilo zadnú časť vizuálne "odľahčiť". Spodná línia zadných okien smeruje na rozdiel od bežného Tiguanu nahor, čo bočnému profilu auta dodáva šmrnc. Celé auto nakoniec vďaka dlhšej karosérii (+215 mm) pôsobí paradoxne nižšie, než klasický Tiguan, aj keď je o dva centimetre vyšší. Model Allspace je hotový elegán a ostro rezané línie mu pristanú rovnako dobre. Po chvíli pozerania sa na Allspace však musíme konštatovať, že je to poriadny kus auta.
Pridaná hodnota
Väčšie rozmery však nevyšli nazmar. Najmä po otvorení zadných dverí je okamžite jasné, že je tu viac priestoru. Veru, Allspace nie je len o treťom rade sedadiel. Z väčšieho priestoru profituje aj druhý rad, v ktorom majú pasažieri až o 54 mm viac priestoru na kolená. Teraz sa tu sedí takmer ako v limuzíne. Posed si môžete navyše nastaviť prispôsobením sklonu operadla. Sedadlá sú tu ešte aj posuvné v rozmedzí 18 centimetrov, takže pri využívaní praktickej stránky modelu Allspace môžete byť maximálne kreatívni.
O možnosti sklopiť sedadlá do roviny hádam ani netreba diskutovať. Čo však stojí za zmienku, je možnosť takto sklopiť aj sedadlo predného spolujazdca. Vznikne tak mimoriadne dlhý, relatívne rovný priestor, vhodný na prevážanie neštandardných a nadrozmerných predmetov. Sedemmiestna verzia má objem kufra 230 litrov v sedemmiestnom a 700 litrov v päťmiestnom usporiadaní, resp. 1 775 litrov so sklopeným druhým a tretím radom sedadiel. Ak si objednáte Volkswagen Tiguan Allspace iba s piatimi sedadlami, bude mať základný objem kufra hodnotu až 760 litrov a so sklopenými sedadlami je k dispozícii až neuveriteľných 1920 litrov!
Náš Tiguan Allspace mal v kufri dokonale schované ďalšie dve sedadlá. Tie sú určené pre deti, resp. ľudí do 160 cm. Krátkodobo sa tu však usadí aj dospelý človek, pričom dostať sa sem nie je väčší problém. Bočné sedadlo druhého radu sa totiž dá vyklopiť a posunúť dopredu, čím sa uvoľní priestor na nastupovanie, ktorý menším osobám bohato postačí. Samotná manipulácia so zadnými sedadlami je veľmi jednoduchá a nenamáhavá. Zvládne to každý. Je fajn, že tretí rad sedadiel tvorí po sklopení krásne rovné dno batožinového priestoru. Veľmi príjemný detail je dodatočná priehlbina v kufri, do ktorej sa zmestia drobnosti, ale slúži aj na pevné uloženie krycej rolety kufra. Keď sa teda rozhodnete využiť sedemsedadlovú kapacitu modelu Allspace, nemusíte si lámať hlavu s tým, kam dáte roletu. Má svoje miesto, kde nebude nikomu a ničomu zavadzať.
Limuzínka
Tiguan Allspace nás príjemne prekvapil aj v oblasti jazdy. Okrem toho, že vzadu sa sedí takmer ako v limuzíne, sú aj jazdné vlastnosti predĺženého Tiguanu ladené viac smerom ku komfortu. Isto za to môže aj dlhší rázvor auta. Na ceste je totiž Allspace pokojnejší a komótnejší – v tom najlepšom zmysle slova. Náš testovaný kus nebol vybavený adaptívnym podvozkom DCC a úprimne nám táto "vychytávka" ani nechýbala. Najmä v spojení so silným, ale pohodovým motorom 2,0 TDI sme si najradšej vychutnávali pokojnú a pohodlnú jazdu, než by sme hľadali športový režim podvozka.
Pri takejto jazde nebolo problém jazdiť za 6 l/100 km bez nejakého výraznejšieho eko-snaženia. To je na také veľké a dobre vybavené auto výborná hodnota. Skôr sme vyskúšali režim Off-Road, ktorý upraví citlivosť plynového pedála, správanie sa prevodovky, nastavenie pohonu 4x4 a kalibráciu trakčnej elektroniky tak, aby si auto lepšie rozumelo s terénom a povrchom s nízkou priľnavosťou. Naozaj to funguje. Super pomôckou je asistent zjazdu z kopca, ktorý automaticky udržiava nízku rýchlosť auta pri zdolávaní strmých svahov. Najviac ho oceníte na šmykľavých povrchoch s nerovnakou adhéziou.
Nakoniec sa dostávame k ďalšej novinke – Tiguan Allspace má v ponuke nový infotainment systém známy z Arteonu, ktorý má uhlopriečku 9,2 palcov a podporuje ovládanie gestami. My sme síce testovali menšiu, 8-palcovú obrazovku, ale aj tá sa vyznačuje krásnym rozlíšením a dobrou čitateľnosťou. Pre niekoho môžu byť prínosom dva fyzické otočné ovládače po každej strane displeja (jeden slúži na ovládanie hlasitosti, druhý je kontextový), ktoré najväčší displej neponúka. Tiguan Allspace je totiž viac, než len predĺžený Tiguan. Jeho výbava sa začína vyššie, je väčší a k tomu aj pohodlnejší. Ešte aj medzi ostatnými autami na ceste vyčnieva svojou veľkosťou a eleganciou. Pre našu značku je Tiguan Allspace premiérou medzi sedemmiestnymi SUV, ale po skúsenosti s ním si dovolíme tvrdiť, že úspešnou :-).
Facebook Mail | |
test SUV Volkswagen Tiguan Allspace Crossover Off-Road 7m VW Allspace |