To, čo ženie motorizmus dopredu, je motoristický šport. S touto filozofiou v našej mysli vám predstavujeme závodné auto, ktorým chceme vyhrať najslávnejšie preteky do vrchu Pikes Peak: I.D. R Pikes Peak.

Motoristickému športu môžeme byť vďační za mnoho vecí – od bezpečnosti, cez turbodúchadlá až po technológie znižujúce trenie v motoroch, a teda aj ich spotrebu. Práve snaha byť najlepší je najsilnejším zdrojom inovácií a nových myšlienok. Preto sme sa rozhodli zúčastniť sa najprestížnejších pretekov do vrchu, Pikes Peak International Hillclimb, aby sme sa naučili ešte viac o elektromobilite a jej možnostiach. Našou zbraňou na konkurenciu je totiž čistý elektromobil I.D. R Pikes Peak. Veríme, že pohon všetkých štyroch kolies, okamžité reakcie na pokyny akcelerátora a najmä necitlivosť na zmeny v atmosférickom tlaku, nám zabezpečia šancu bojovať o rekord.

Ambasádor elektromobility

Motoristický šport však nie je iba o inováciách, ale aj emóciách. Model I.D. R Pikes Peak má za úlohu pritiahnuť pozornosť verejnosti k elektromobilom a dokázať, že je v nich viac, než si ľudia myslia. Zároveň je to prvý model I.D., na ktorom pracovali aj inžinieri z Volkswagen R GmbH a dokonca aj z oddelenia Volkswagen Motorsport. Volkswagen plánuje do roku 2025 prísť s až 20 novými elektromobilmi, takže potrebuje čo najviac skúseností, koľko sa ich len dá nabrať. Frank Welsch, člen predstavenstva a zodpovedný za vývoj prezradil, že „Volkswagen chce byť v popredí elektromobility so svojim modelom I.D. R. Najslávnejšie preteky do vrchu s i.D. R Pikes Peak nie je len symbolické, je to pre nás aj cenný test a zdroj informácií pre všeobecný vývoj elektromobilov.“

Preteky k oblakom

Preteky kdo vrchu Pikes Peak prebiehajú od roku 1916. Ich takmer 20-kilometrová dráha sa začína vo výške 2 800 m.n.m a končí až pri 4 300 m.n.m. Preto má mnoho (najmä atmosférických) motorov problémy s „dýchaním“ a teda aj s výkonom. Elektromobilov sa však podobné problémy netýkajú. Pikoška: Volkswagen sa už pretekov pretekov Pikes Peak zúčastnil v roku 1 987 s dvojmotorovým Golfom s výkonom 652 koní, avšak nemal šťastie. Teraz je teda priestor napraviť staré resty.