O krok vpred. Tak ako vy. Nový Passat. – A je to tak!

Skvelý pocit z jazdy, krásna príroda okolo, šum mora a pekný zvuk motora – to všetko sme si užili na Sardínii pri testovaní nového Passat-u.

O novom Passate sme vám priniesli už mnoho informácií: to ako vyzerá, to, čo obsahuje interiér, aké zmeny nastali v exteriéri, aké technologické novinky nás čakajú. Teraz sme si to však otestovali všetko vlastnoručne a vlastnonožne :). KONEČNE, nevedeli sme sa dočkať.

Nový Passat prináša so sebou mnoho motorizácií, konkrétne desať turbo motorov s výkonom od 88 kW / 120 PS do 206 kW / 280 PS: päť benzínových motorov, štyri „dízlové“ a jeden hybridný. Čo sa týka výbavy – Passat si môžete objednať v jednej z troch úrovni výbav – Trendline, Comfortline a Highline.

Na čom sme sa však vozili my? Otestovali sme si 1.4 TSI s výkonom 110 kW / 150 PS a dieselový 2.0 TDI s výkonom 176 kW / 240 PS s dvomi turbami, pohonom 4×4 a 7-stupňovou DSG prevodovkou.

Poďme však k 1,4 TSI-čku s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Vravíte si manuál? 1,4 TSI? To nemôže nič utiahnuť. OMYL. Prevodovka s veľmi presnou kulisou riadenia mala dostačujúci výkon aj na tak rozmerné auto, dokázala potiahnuť až k cca 6000 /6500 otáčkam – celkom slušné. Pri športovom štýle jazdy trošku papala viac „benzíniku“, no odhliadnuc od toho, skvelé jazdné vlastnosti. Veď to na čo je tento motor predurčený, a to pokojná jazda, zvláda bravúrne. Táto výbava neobsahovala Info Display ale klasické analógové budíky. Tie sú dostupné za príplatok. Hodnotíme pozitívne. Poďme však k druhej testovanej verzií.

Druhý testovaný motor, úplná novinka, 2.0 TDI s výkonom 240 koníkov bolo čerešničkou na torte. Hotová slasť pri jazdení. Po usadnutí za volant sme zajasali nadšením – pekné a elegantné. V prvom rade sme siahli po novinke – voľbe jazdných profilov. Auto nám ponúklo 4 možnosti v spolupráci s DCC (dynamickou kontrolou podvozku) – Eco program, Sport, Normal, individuálny profil a v kombinácií s DCC program Comfort. DCC s voľbou jazdných vlastností nájdete v tejto výbave už v štandarde. Stlačili sme teda ECO a pritlačili na plyn. Režim ECO auto utlmil a zjemnil, no my sme boli zvedaví na režim Sport. Stlačili sme tlačidlo a ostali milo prekvapení okamžitou reakciou auta na zvolený „mód“. Tlmiče dosiahli potrebnú tvrdosť, no neprestali pekne filtrovať nerovnosti. Motor mal dostatočný výkon, neprekonal vyváženie auta, ktoré bolo v extrémnych podmienkach absolútne stabilné a predvídateľné, bez akejkoľvek nedotáčavosti či pretáčavosti. Riadenie nám sadlo presne do ruky. Riadilo sa nám s jemným „odporom“ ale veľmi komfortne :). To my radi. A ako hodnotíme nový Active Info Display? Graficky dokonalý, no chce to zvyk. No zvyk je železná košeľa, okúsite raz a nebudte chcieť iné.

Uchvátili nás aj kamery v aute, ktoré vám ponúknu pohľad, na ktorúkoľvek časť okolo vozidla, auto dokonca ponúka aj možnosť 3D pohľadu. A prečo spomíname kamery? Pretože sme testovali Trailer Assist, ktorý vám pomôže zaparkovať kdekoľvek a kedykoľvek aj s prívesom. Je veľmi spoľahlivý. My sme pri cúvaní nenabúrali :). Pípal, keď sme sa približovali k prekážke, pípal, keď sme boli mimo vyhradených čiar, zapípal stále, keď sme urobili peknú „blbosť“ :).

Nám sa nový Passat veľmi páči, a to nehovoríme preto, že sme Volkswageňáci, ale preto, že priniesol veľa nového, iného, elegatntného a výrazne sa posunul vpred oproti predošlej generácií. My mu želáme úspech!

A čo pre vás ešte máme. Ak už máte fotiek dosť? Pozrite si ho v pohybe.

Komentáre