26. jún 2019 / 7 minút ČÍTANIA
Vynovený Volkswagen Passat spoza volantu: Update +VIDEO
To, že nový Volkswagen Passat nie je až taký nový, si všimli mnohí internetoví diskutéri a založili na tom aj svoje vášnivé vlákna. Lenže on ani nemá byť nový. Je to facelift, modernizácia, alebo ešte lepšie: Update.
Zaleteli sme si do Frankfurtu, aby sme si vyskúšali vynovený VW Passat. Ani ľudia vo Volkswagene sa netaja tým, že to nemá byť nový model. Má však prekreslené detaily, čistejšie motory a najmä modernizované a aktualizované systémy. V skratke si o novinkách prečítajte TU. Teraz sa budeme sústrediť na dojmy.
Začnime zhora
Veľmi sme sa potešili, keď nám pri odovzdávaní áut pripadol Passat Variant R-Line s vrcholnou motorizáciou. To znamená preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 200 kW (272 koní) a krútiacim momentom 350 Nm, ktorý sa na vozovku dostáva plynulo a spoľahlivo vďaka 7-stupňovej prevodovke DSG a pohonu 4Motion. Veľmi príjemná kombinácia. Pri pokojnej jazde sa spotreba pohybovala v okolí 8 l/100 km, čo je na plne vybavené manažérske kombi s takýmto výkonom super.
Po pár kilometroch sme sa ocitli na diaľnici bez rýchlostných obmedzení. Čo by ste robili vy? Samozrejme, pedál sme zarazili až do podlahy. Prevodovka okamžite podradila, turbo sa razom nafúklo a nás razantne zatlačilo do sedadiel. Bez neprimeranej drámy, bez nadmerného hluku naskakovali číselká na tachometri dosť prekvapivým tempom aj vtedy, keď sme prekročili rýchlosť 200 km/h. Najviac sme vytiahli 235, avšak kvôli relatívne hustej premávke nám na vyššiu rýchlosť chýbal priestor. A poznatky? Volkswagen Passat je aj vo veľmi vysokých rýchlostiach mimoriadne stabilný a pokojný, pričom hluk v kabíne si uvedomíte až ďaleko za hranicou 200 km/h. Motor 2.0 TSI je neúnavný ťahúň a pri nedisciplinovanej jazde nemeckých šoférov sme veľmi ocenili aj mimoriadne odolné brzdy. A to ubrzdiť plne vybavený Passat Variant nie je len tak!
Samozrejme, pre nás môže byť test maximálnej rýchlosti irelevantný. Ale nie je. Odhaľuje totiž poctivé vyladenie Passatu, výborné odhlučnenie a schopnosť dokonale vás odizolovať od zvyšku sveta. A presne to má manažérska limuzína alebo kombi vedieť. Dosahovať s Passatom vysoké rýchlosti nebolo vôbec vyčerpávajúce, ani stresujúce. Predstavte si, o čo pokojnejšie potom auto pôsobí pri našom domácom diaľničnom tempe. V prípade, že si Passat objednáte s adaptívnym podvozkom DCC, dostanete v jazdnom režime Individual plynulo nastaviteľnú tuhosť tlmičov.
Ide o rovnaký systém, aký sa predstavil na štýlovom modeli Volkswagen Arteon. Môžete si teda zvoliť ešte komfortnejšie nastavenie, než aké ponúka režim Comfort, prípadne tuhšie, než ponúka režim Sport. Z maximálne plavnej a komfortnej limuzíny sa tak dá spraviť mrštné auto reagujúce okamžite na povely vodiča. A to má Volkswagen Passat v rukáve ešte aj iné esá.
Kopilot
Tým najdôležitejším je systém Travel Assist. Ten funguje vynikajúco. Po jeho aktivovaní sleduje Passat premávku vo svojom okolí, svoju maximálnu rýchlosť prispôsobuje aktuálnym dopravným predpisom, značkám a obmedzeniam, a dokonca aj profilu cesty. Je schopný si pribrzdiť pred zákrutou alebo kruhovým objazdom. Systém udržiavania v jazdnom pruhu je ozaj prepracovaný. Neorientuje sa iba podľa čiar, ale aj trávnika, zvodidiel... Krásne vás podrží aj v zúženiach a na delimitovanej diaľnici sa na jeho služby môžete spoliehať až do rýchlosti 210 km/h. S autom jazdí celkom plynulo. Podmienkou funkčnosti systému je, že musíte držať (nový) volant. Nemusíte s ním občas pohnúť, ako doteraz. Volkswagen Passat vie, že ho držíte, vďaka kapacitným senzorom, ktoré sú vo volante zakomponované. Šikovná vychytávka . Stačí ho jemne držať dvoma prstami a Passat je spokojný. Takto vlastne dokáže jazdiť autonómne na 2. stupni oficiálnej škály. Systém Travel Assist sa zapína zvlášť, takže neprichádzate ani o klasickú funkciu adaptívneho tempomatu. Aj jeho funkcia zohľadňovania terénu sa dá cez menu deaktivovať, ak vám nevyhovuje. Z asistenčných systémov pribudla podpora vyhýbacieho manévra.
Vylepšené GTE
Zo systému Travel Assist najviac ťaží model Passat GTE, ktorý sme si tiež vyskúšali. Oproti predfaceliftovému modelu má vynovené GTE väčšiu kapacitu batérií, takže podľa metodiky WLTP prejde čisto na elektrickú energiu až 55 km. Má taktiež upravený manažment energie, ktorý vám umožňuje "rezervovať" si určitú kapacitu batérie na neskôr. V spolupráci so systémom Travel Assist sa vie Passat GTE veľmi efektívne dobíjať a riadiť svoj systém pohonu. Pri poloautonómnej jazde je teda najúspornejší.
Perfektnou pomôckou pri nočných jazdách sú svetlomety IQ. Light, ktoré už poznáme z Touarega. Využívajú Matrix LED technológiu so 44 LED diódami v každom svetlomete. Prispôsobujú sa rôznym režimom jazdy (mesto, diaľnica, okreska, parkovanie, atď.), vytieňujú okolitú premávku a podporujú aj šikovnú funkciu redukcie odrazov od dopravného značenia.
Drobnosti
K hlavným novinkám patrí aj nový infotainment systém spolu s digitálnym kokpitom. Digitálny prístrojový štít novej generácie podporuje viac možností zobrazenia a ľahšie sa v ňom naviguje.
Na zmeny dizajnu má vyhradené tlačidlo priamo na volante. Infotainment s jednoliatym skleneným dizajnom má perfektný displej s jemne prepracovanými menu. Tieto zmeny hodnotíme pozitívne, aj keď zarytých volkswagenistov možno najprv prekvapia. Pribudla eSIM karta, vďaka ktorej môže byť Passat neustále online. V závislosti od zvolených služieb Volkswagen We máte potom k dispozícii online dopravné spravodajstvo, alebo aj streamovanie hudby. Neskôr pribudnú ďalšie služby.
Volkswagen Passat sa však zmenil aj v drobnostiach, ktoré o to viac potešia. Je tu grafické menu asistenčných systémov, ktoré veľmi zjednodušuje orientáciu v nich. Z hlavnej obrazovky si kedykoľvek môžete stiahnuť lištu s často využívanými funkciami, podobne ako na smartfóne. Konečne sa sem dostalo aj ovládanie intenzity podsvietenia prístrojov! Ďalšie pozitívum je dedikované tlačidlo vyhrievania volantu. Pred tým ste ho museli hľadať v menu, prípadne pod tlačidlom vyhrievania sedadiel.
Čistejšie, úspornejšie
Nové motory spĺňajú najnovšie emisné normy a sú prepracované. Najviac sa to týka motora 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k), ktorý má nové piesty, ojnice, kľukový hriadeľ, sanie, výfuk a množstvo ďalších elementov. Cieľ bol, aby bol tento motor ešte úspornejší, než doteraz.
A čo by mohlo byť lepšie? Asi iba Head-up displej. Ten v aktuálnom Passate je vysúvací. Veríme, že s úplne novou generáciou Passatu dostaneme aj priehľadový displej, ktorý sa premieta priamo na čelné sklo.
Celkovo nás však vynovený Passat potešil. To dobré zostalo a čo sa mohlo zlepšiť, sa zlepšilo. Nové farby, disky a upravená vizáž mu dodávajú potrebnú mladosť a aj keď to nie je naša najvzrušujúcejšia novinka, stačí v nej stráviť pár hodín a pochopíte, že má svoje čaro. ;)
Z prvej jazdy vo Frankfurte sme pre vás natočili aj video. Pozrite si vynovený Passat v akcii:
Facebook Mail | |
Volkswagen GTE Volkswagen Passat Frankfurt facelift Passat Variant VIDEO IQ.Light update Travel Assist kombi videotest |